واژه گزيني كلمات علمي برون سپاري مي شود



 

 

واژه گزيني كلمات علمي برون سپاري مي شود

 

تهران- براساس يك تفاهم نامه كه بين فرهنگستان زبان و ادب فارسي و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري امضا شد، واژه يابي كلمات علمي به انجمن هاي علمي فعال در كشور، برونسپاري و به انجمن هاي علمي واگذار مي شود.

به گزارش خبرنگار علمي ايرنا، براساس تفاهم نامه اي كه عصر امروز -سه شنبه - بين 'غلامعلي حداد عادل'، رييس فرهنگستان زبان وادب فارسي و 'محمد مهدي نژاد نوري'، معاون پژوهشي و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري امضا شد، واژه يابي كلمات علمي به انجمن هاي علمي فعال در كشور واگذار شد.

براساس اين گزارش، دكتر حداد عادل درباره امضاي اين تفاهم نامه اظهار داشت: كار برون سپاري واژگان علمي و تخصصي حدود سه سال است كه به طور رسمي در كارگروه واژه گزيني در فرهنگستان زبان و ادب فارسي اغاز شده است و تا كنون تعدادي از انجمن هاي علمي در كشور اين كار را انجام داده اند و اميد است تا پايان سال آينده تمام انجمن هاي علمي در فرآيند برون سپاري كلمات علمي مشاركت كنند.

وي افزود: براساس اين تفاهم نامه وظايفي از جانب فرهنگستان زبان و ادب فارسي از يك سو و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از سوي ديگر به انجام خواهد رسيد. وزارت علوم شرايط را فراهم كرده و با هم انديشي و كمك طرفين بستر هم انديشي انجمن هاي علمي را براي توسعه زبان فارسي را فراهم كنيم.

گفتني است اين تفاهم نامه در مراسم هم انديشي انجمن هاي علمي و برون سپاري واژه گزيني در محل فرهنگستان زبان و ادب فارسي به امضا رسيد.... / تحلیل :ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------