خودروهای کروک برای خواص!



اخبار گوناگون - خودروهای کروک برای خواص!

رودسترها، اسپایدرها، کانورتیبل‌ها و یا هر اسم دیگر که دارند، روزهای طلایی خرید و فروش خود را تجربه می‌کنند. حرکت با سرعت بالا در حالی‌که مثل موتورسیکلت به فضای اطراف خود مسلط هستید.

فصل گرما به نیمه خود رسید. تقریباً در همه‌جای دنیا ایام تعطیلات و گردشگری است.

ثروتمندان و متمولان دنیا دست به کار شده‌اند.

بازار خودروهای لوکس و اسپرت نیز بی‌نصیب از این جریان نخواهد بود. چه فرصتی بهتر از مسافرت‌های پرزرق و برق برای نشان دادن خودروهای گران‌قیمت؟

اما این زمان برای یک سری از خودروها به گونه‌ای دیگر می‌گذرد.

رودسترها، اسپایدرها و کانورتیبل‌ها در چنین زمانی است که می‌توانند با خیال راحت سقف خود را کنار بزنند و از فضای باز لذت ببرند. باید اعتراف کرد که هر خودرویی که سقف ندارد و یا مجهز به سقف جمع‌شونده است، چنین لذتی را القا نمی‌کند.

در تابستان ۲۰۱۴ تنها اسم ۱۰ مدل می‌درخشد.

آلفارومئو ۴C Spider
قیمت: شروع از ۸۳ هزار دلار

  اخبار,اخبار گوناگون,خودروهای لوکس و اسپرت

 بعد از رونمایی نسخه کوپه در نمایشگاه ژنو سال گذشته، همه چشم‌ها به دنبال عرضه نسخه اسپایدر این ایتالیایی زیبا بود. انتظاری که سرانجام چندی پیش به ثمر نشست و شرکت نمونه روباز آن را نیز معرفی کرد. یکی از بهترین پروژه‌های آلفا. محصولی سبک‌وزن، زیبا، پرآپشن و قدرتمند که اغلب در مقابل لوتوس Elise و پورشه Cayman قرار می‌گیرد. این ۴C دارای سقف هاردتاپ است؛ یعنی سقفی از جنس و رنگ بدنه که خم و یا جمع نمی‌شود. سازنده هم‌زمان با عرضه این نسخه، تغییراتی قابل قبول را نیز روی چهره آن اعمال کرد. این آلفارومئو به نسبت نمونه مسقف چیزی حدود ۶۰ کیلوگرم سنگین‌تر است. پیشرانه آن ۱٫۸ لیتری با ۲۴۰ اسب‌بخار است. صفر تا صد آن نیز ۴٫۵ ثانیه و سرعت نهایی‌اش ۲۵۸ کیلومتر در ساعت برآورد می‌شود.

 مرسدس‌بنز SL65 AMG
قیمت: شروع از ۲۱۴ هزار دلار

  اخبار,اخبار گوناگون,خودروهای لوکس و اسپرت

 ستاره نقره‌فام اشتوتگارت بدون شوخی یکی از قوی‌ترین‌هایش را برای تابستان آماده کرده است. نسل جدید SL کلاس‌ها شاید از نظر طراحی به خشونت و جسارت مدل‌های قبلی‌اش نیست ولی از نظر فناوری واقعاً یک سر و گردن بالاتر آمده است. به خصوص که وقتی زیرمجموعه تقویت‌ساز شرکت یعنی AMG نیز وارد بازی شد. باور کردنی نیست که پیشرانه این خودرو با حجم ۶ لیتری و آرایش ۱۲ سیلندر V شکل خود می‌تواند ۶۳۰ اسب‌بخار نیرو و به طرز حیرت‌انگیزی ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خروجی توسط جعبه‌دنده‌ای ۷ سرعته به چرخ‌های ۱۹ اینچی عقب منتقل می‌شود. مرسدس‌بنز فوق یکی از معدود مدل‌هایی در کلاس خودش است که سقف آن همچنان دارای سان‌روف است. با تعبیه سیستم صوتی ۷ بانده هارمن/کاردون حتی در سرعت‌های بالا نیز می‌توان به راحتی به موسیقی با کیفیت گوش داد.

 مک لارن ۶۵۰S Spider
قیمت: شروع از ۲۵۰ هزار دلار

  اخبار,اخبار گوناگون,خودروهای لوکس و اسپرت

 پیش از آنکه بیاید گفته شد نسخه سبک‌تر و ملایم‌تر از هیولای MP4 شرکت است ولی بعد از رونمایی معلوم شد که آنقدرها هم که فکرش را می‌کنیم سبک و معمولی نیست. مک‌لارن جدید با بهره‌گیری از پلت‌فرم ابرخودروی قبلی شرکت در کل شامل ۲۵ قطعه و مکانیزم جدید است. یکی از کم وزن‌ترین سوپراسپرت‌های دنیا که این رکورد را مدیون شاسی فیبر کربنی‌اش است. برای آن نیز از یک قوای محرکه ۳٫۸ لیتری هشت سیلندر V شکل با دو توربو استفاده شده است. مجموعه‌ای عجیب که خروجی‌اش ۶۴۱ اسب‌بخار با ۶۸۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌شود. به لطف جعبه‌دنده‌ای ۷ سرعته دو کلاچه، شتاب صفر تا صد آن ۳ ثانیه، شتاب صفر تا ۲۰۰ آن ۸٫۴ ثانیه و سرعت نهایی آن ۳۳۳ کیلومتر در ساعت اندازه گیری شده است.

 فراری ۴۵۸ Spider
قیمت: شروع از ۲۵۸ هزار دلار

  اخبار,اخبار گوناگون,خودروهای لوکس و اسپرت

 به گزارش بازارخبر، این تابستان بدون این فراری جایی نمی‌رویم. چطور می‌شود از جاذبه وحشتناک این اسب سرکش گریخت؟ با اینکه نسخه روباز آن ۳ سال پیش در فرانکفورت رونمایی شد ولی با این حال فراری نمونه ۲۰۱۴ آن را نیز با تغییراتی راهی بازار کرده است. سقف متحرک اسپایدر جدید فراری در ۱۴ ثانیه باز و بسته می‌شود. شرکت تضمین داده است که می‌تواند سالی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه از این خودرو را تولید کند. شاید عجیب به نظر برسد ولی ۵۷۰ اسب‌بخار نیرو و ۵۴۰ نیوتن‌متر گشتاور از پیشرانه ۴٫۵ لیتری هشت سیلندر این خودرو بدون توربوشارژر بیرون کشیده شده است. شتاب صفر تا صد با این اسطوره فقط ۳٫۳ ثانیه زمان می‌خواهد. سرعت نهایی‌اش نیز بیش از ۳۲۵ کیلومتر در ساعت است. نکته جالب درباره این خودرو آن است که مصرف میانگین سوخت آن ۱۳٫۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر شده است.
 
لامبورگینی Aventador Roadster
قیمت: شروع از ۴۴۲ هزار دلار

 اخبار,اخبار گوناگون,خودروهای لوکس و اسپرت

  یک درصد فکر کنید جایی فراری باشد و خبری از لامبو نشود. آن هم با چه مدلی؟ سفینه‌ای به اسم اونتادور رودستر که زمین و زمان را به هم می‌دوزد. نسخه ۲۰۱۴ این خودرو با تغییراتی اندک فقط در طراحی داخلی‌اش بازگشته تا مشتریان متعصب خود را آزار ندهد. سقف این خودرو یکی از عجیب‌ترین نمونه‌ها در نوع خودش است. سقفی دو تکه فیبر کربنی هر کدام به وزن ۳ کیلوگرم که راننده می‌بایست خودش اقدام به تعبیه آن کند. گفتنی است در صورتی که لامبورگینی این سقف را به صورت مکانیکی طراحی می‌کرد، ایمنی خودرو دچار نقص می‌شد. اونتادور فوق با یک قلب ۶٫۵ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل ۷۰۰ اسب‌بخاری خواهد توانست صفر تا صد را در فقط ۲٫۹ ثانیه بپیماید و سپس به سرعت نهایی ۳۵۰ کیلومتر در ساعت برسد.

 شورولت Corvette C7 Convertible
قیمت: شروع از ۸۰ هزار دلار

 اخبار,اخبار گوناگون,خودروهای لوکس و اسپرت

  نسل جدید کوروت یک سونامی جدید را در بین عاشقان عضلانی‌های اسپرت آمریکایی به وجود آورد. محصولی که به شدت تصور می‌شد از نظر طراحی افت کند ولی با هوشمندی جنرال موتورز و زیرمجموعه‌اش شورولت، چنین اتفاقی نیفتاد و کوروت جدید عالی از آب درآمد. این پدیده با عرضه نمونه روباز آن نیز بار دیگر تکرار شد. موتور قدرتمند سقف می‌تواند آن را حتی در سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت نیز باز و بسته کند. به دلیل محل قرارگیری سقف، کمی از حجم فضای صندوق عقب آن کاسته شده است. برای این خودرو از یک پیشرانه ۶٫۲ لیتری بلوک بزرگ هشت سیلندر V شکل استفاده شده که به راحتی می‌تواند ۴۵۵ اسب‌بخار نیرو و ۶۲۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با این خروجی عالی است که غول سنگین شِوی توانسته صفر تا صد را در ۳٫۸ ثانیه بپیماید.

 ب‌ام‌و i8 Spyder
قیمت: شروع از ۱۹۱ هزار دلار

  اخبار,اخبار گوناگون,خودروهای لوکس و اسپرت

 بی‌شک جنجالی‌ترین خودروی آینده‌نگر سال گذشته میلادی بود. یکی از مدرن‌ترین و مهندسی‌ترین تولیدات باواریایی‌ها که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۹ دنیا با نسخه مفهومی‌اش آشنا شد. خودرویی اسپرت، کم‌مصرف، قدرتمند،‌ ایمن و خلاصه هر آنچه که می‌توان از یک محصول خوب توقع داشت. نسخه روباز این ب‌ام‌و سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه پکن رونمایی شد اما امسال زمان رسمی عرضه آن تعیین شده است. ب‌ام‌و روی این خودرو از یک موتور برقی ۱۲۹ اسب‌بخاری به اضافه یک پیشرانه توربودیزلی ۱٫۵ لیتری سه سیلندر ۲۲۰ اسب‌بخار بهره گرفته است. شتاب صفر تا صد آن ۲٫۶ ثانیه و سرعت نهایی این هیبریدی فضایی ۲۴۹ کیلومتر در ساعت. با یک بار سوخت‌گیری و شارژ باتری‌ها می‌توان تا ۶۰۰ کیلومتر با آن پیمایش داشت. بد نیست بدانید مصرف سوخت i8 چیزی معادل ۲٫۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

 پورشه ۹۱۸ Spyder
قیمت: شروع از ۸۴۵ هزار دلار

  اخبار,اخبار گوناگون,خودروهای لوکس و اسپرت

  به گزارش بازارخبر، پورشه تمام قدرت مهندسی خود را جمع کرد و روی پروژه ۹۱۸ اسپایدر گذاشت. اگرچه قیمتش بی‌اندازه بالاست ولی از آن‌سو قابلیت‌هایش نیز غیر رقابتی و فوق‌العاده است. محصول فوق دارای یک پیشرانه تقویت شده سنتی بنزین‌سوز به حجم ۴٫۶ لیتر و آرایش هشت سیلندر V شکل به قدرت ۶۰۸ اسب‌بخار است. از سوی دیگر دو موتور برقی قدرتمند ۲۷۹ اسب‌بخاری نیز به این خروجی کمک می‌کند تا توان نهایی آن عدد رؤیایی ۸۸۷ اسب‌بخار را نشان دهد. گفته می‌شود از این آلمانی تنها ۹۱۸ دستگاه تولید خواهد شد. به لطف حضور یک جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک شتاب صفر تا صد آن تنها ۲٫۶ ثانیه و شتاب صفر تا ۲۰۰ آن ۷٫۲ ثانیه و شتاب صفر تا ۳۰۰ آن ۱۹٫۹ ثانیه خواهد شد. این‌ها در حالی است که مصرف سوختش در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۳٫۳ لیتر است.
 
جگوار F-Type Convertible
قیمت: شروع از ۶۹ هزار دلار

  اخبار,اخبار گوناگون,خودروهای لوکس و اسپرت

 اف‌تایپ ناگهان دنیای گربه وحشی را عوض کرد. رودستر زیبای انگلیسی سبک نوینی از اسپرت‌های بی‌سقف را پایه‌گذاری کرد. خودرویی که با ترس و لرز از سوی جگوار به عنوان جانشین E-Type معرفی شده بود ولی برخلاف پیش‌بینی منتقدین بسیار موفق ظاهر شد. این مدل با قوی‌ترین پیشرانه در نظر گرفته شده یعنی نسخه ۵ لیتری هشت سیلندر V شکل خواهد توانست ۵۵۰ اسب‌بخار نیرو و ۶۸۰ نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. با این خروجی است که می‌تواند صفر تا صد را در ۴٫۸ ثانیه طی کند و به راحتی هرچه تمام‌تر به سرعت نهایی ۲۷۵ کیلومتر در ساعت برسد. می‌گویند سیستم تعلیق F-Type یکی از مدرن‌ترین‌ها در کل تاریخ جگوار است. داخل کابین آن به صورت استاندارد از یک سیستم صوتی ۱۰ بانده ۷۷۰ واتی استفاده شده است.

 ب‌ام‌و M4 Convertible
قیمت: شروع از ۷۶ هزار دلار

  اخبار,اخبار گوناگون,خودروهای لوکس و اسپرت

  نظرتان درباره جانشین M3 دو درب چیست؟ آخرین دستاورد ب‌ام‌و در دنیای کوپه‌های تمام اسپرت. خودرویی که با استادی تمام در موازات با سلیقه مشتریانش حرکت کرده است. سری ۴ جدید وقتی گرفتار بخش تیونینگ M پاور شد، نتیجه‌ای دیوانه‌کننده پیدا کرد. خودرویی نه‌چندان بزرگ با قلب نه‌چندان کوچک. قلبی ۳ لیتری شش سیلندر دو توربو که باور نمی‌کنید اگر بدانید خروجی‌اش ۴۳۰ اسب‌بخار با ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. این ب‌ام‌و مانند خودروهای فرمولا وان می‌تواند دور موتور نهایی ۷۵۰۰ rpm را تجربه کند. شتاب صفر تا صد آن با دنده دستی ۳٫۹ ثانیه و با دنده اتوماتیک ۴٫۱ ثانیه ثبت شده است. قرار بر این شده است که تحت هیچ شرایطی ب‌ام‌و اجازه ندهد که وزن آن از ۱۵۰۰ کیلوگرم بیشتر شود.

 

اخبار گوناگون - بازار خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------