نکاتی برای کاهش وزن و سوزاندن چربی کمر



سوزاندن چربی کمر, سوزاندن چربی های شکم,کاهش وزن

 راه مؤثر برای کاهش وزن، پیاده روی روزانه به همراه رژیم سالم است

 

نکاتی برای کاهش وزن و سوزاندن چربی کمر
بسیاری از ما فکر می کنیم در طول روز اگر چیزی نخوریم و به جای آن شام را کامل بخوریم روش مناسبی برای کاهش وزن است، اما کاملا" اشتباه است. روند کاهش وزن و سوزاندن چربی و کمر کار سختی نیست اما نیاز به رعایت نکاتی دارد که ما در این مطلب به آن اشاره می کنیم. اگر تاکنون در کاهش وزن نواحی میانی بدن ناموفق بوده اید با ما همراه شوید.

 

-- صبحانه را کامل بخورید
اگر قصد دارید چربی کمر یعنی چربی شکم را کاهش دهید، از وعده صبحانه غافل نشوید. نخوردن صبحانه کاملا" اشتباه است و در نقطه مقابل آن خوردن صبحانه کامل به کاهش نمایه توده بدنی یا همان BMI کمک می کند. همچنین عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

 

-- دویدن و پیاده روی + رژیم سالم
اگر شخصی از من بپرسد تنها یک راه مؤثر را برای کاهش وزن مطرح کنم، به او پیاده روی و دویدن روزانه به همراه رژیم سالم را پیشنهاد می کنم. هنگام پیاده روی توقف نکنید، بلکه سرعت خود را کم و زیاد کنید که حالت اینتروال داشته باشد، این کار نیز  به چربی سوزی کمک می کند. همچنین چربی سوزی در پیاده روی روی سطح سربالایی به مراتب بیشتر از سطح صاف است، پس از سختی دوری نکنید تا به هدفتان نزدیک شوید.

 

-- انجام کارهای ساده به کاهش وزن کمک می کند
به جای آسانسور از پله استفاده کنید. از وسایل نقلیه کمتر استفاده کنید و آن را دورتر از محل کارتان پارک کنید. هر روز این فاصله را چند متر بیشتر کنید.


-- گن و کمربند لاغری معجزه نمی کند
بستن گن یا کمر بندهای لاغری برای کاهش وزن به هنگام پیاده روی کمک به تعرق بیشتر شما می کند و نه چربی سوزی، آب از دست رفته نیز طی چند ساعت با مصرف مایعات باز خواهد گشت. البته درصد کمی کمک به چربی سوزی بین عضلانی می کند، چرا که فشار عضلات بر روی چربی را بیشتر می کند و با هر قدمی که شما بر می دارید همانند دستگاه ماساژور سلول های چربی را می لرزاند که این امر به از بین رفتن چربی ها کمک می کند، اما خیلی کم.

 

-- پس از ورزش کربوهیدارت مصرف نکنید
اگر می خواهید بهتر چربی سوزی کنید و سریع تر وزن کم کنید، پس از پیاده روی یا دویدن در هنگام گرسنگی غذای روغنی یا کربوهیدرات دار میل نکنید، در ابتدا سعی کنید سبزیجات و میوه یا آب میوه های سبز رنگ و وعده غذای پروتئینی میل کنید.


-- میوه را قبل از شام مصرف کنید
قبل از وعده شام حتما" میوه میل کنید تا هم ویتامین های موردن نیاز بدن تأمین شود و هم کالری کمتری مصرف کنید، به عنوان مثال: مصرف سیب قبل از غذا به دلیل دارا بودن فیبر باعث جلوگیری از پرخوردی می شود، چیزی حدود ۱۹۰ کالری. همچنین سیب باعث کاهش کلسترول (بد) خون می شود به همین دلیل در دراز مدت باعث کاهش وزن نیز می شود.

 

راههای کاهش وزن, سوزاندن چربی های شکم,کاهش وزن

برای کمک به روند چربی سوزی بهتر است در غذاهایتان از زنجبیل و دارچین استفاده کنید

 

-- دور قند خط قرمز بکشید
به میزان قابل توجهی قند را از زندگی روزانه خود کم کنید ، گاهی یک پیاده روی ۱ ساعته با خوردن یک لیوان نوشابه از بین می رود.


-- آب زیاد بنوشید
سعی کنید آب زیاد بنوشید، چون متابولیسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه کالری بیشتری می سوزانید و سریع تر وزن کم می کنید. به جای شربت و آب میوه غیر طبیعی نیز از چای سبز استفاده کنید.

 

-- زنجبیل و دارچین مصرف کنید
برای کمک به روند چربی سوزی بهتر است از زنجبیل و دارچین در غذا های خود استفاده کنید. زنجبیل دمای بدن را بالا می برد و به این ترتیب باعث تحریک متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می‌شود. زمانی که متابولیسم بدن بالا باشد، چربی‌های بیشتری می سوزند.

 

-- فقط روی ورزش تمرکز کنید
بیشترین میزان چربی سوزی در ضربان قلب بالا انجام می شود. پس هنگام ورزش فقط به ورزش فکر  کنید و روی آن تمرکز داشته باشید، مشغول صحبت با دوستان نباشید.


در پایان
بدانید هر کالری وارد بدنتان می شود با هر نوع ماده غذایی اگر در فعالیت روزمره خود سوزانده نشود، باعث چاقی خواهد شد و همچنین اگر کالری مصرفی بیشتر از کالری دریافتی باشد باعث لاغری خواهد شد. در جریان باشید که آب شدن چربی کمر یا دور شکم آخرین مرحله نمایان شدن چربی سوزی در بدن می باشد، پس صبر داشته باشید و نا امید نشوید، چرا که هر فردی می تواند تنها با اراده، صبر و پشت کار زیباترین بدن را داشته باشد.
منبع :  elmevarzesh.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------