بیوگرافی یوسف کرمی قهرمان تکواندو جهان و بازی‌های آسیایی



عکس یوسف کرمی

یوسف کرمی

 

بیوگرافی یوسف کرمی

یوسف کرمی، قهرمان تکواندوی جهان و بازی‌های آسیایی و دارای مدال برنز المپیک، در تاریخ ۲ فروردین ۱۳۶۲ در شهرستان میانه، استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد. در ادامه این مقاله بیتوته بیشتر با این ورزشکار آشنا شوید.

چکیده ای از بیوگرافی یوسف کرمی 

نام: یوسف کرمی 

تاریخ تولد:۲ فروردین ۱۳۶۲ 

محل تولد: میانه، استان آذربایجان شرقی

قد:183 سانتیمتر

مدرک تحصیلی:کارشناسی تربیت بدنی

 

بیوگرافی یوسف کرمی 

یوسف کرمی، فرزند هفتم خانواده خود است و دارای چهار خواهر بزرگتر و سه برادر مجرد است. خواهران او همگی متأهل هستند و خانواده کرمی در شهر میانه، استان آذربایجان شرقی ساکن هستند. آن‌ها سال‌های زیادی است که در خانه‌ای در خیابان خیام این شهر زندگی می‌کنند.

 

یوسف در این خانه در تاریخ دوم فروردین سال ۱۳۶۲ به دنیا آمد. پدرش یک پیمانکار ساختمانی و معماری با تجربه است و مادرش خانه‌دار است. آن‌ها هشت فرزند خود را بزرگ کرده‌اند و پدر و مادر یوسف دارای چهار داماد و تعدادی نوه هستند. به همین دلیل، خانواده بزرگی را در شهر میانه تشکیل داده‌اند.

 

یوسف کرمی، قهرمان تکواندوی جهان و بازی‌های آسیایی و دارای مدال برنز المپیک، در سریال شش قهرمان و نصفی به کارگردانی حسین قناعت در سال ۱۳۹۷ و همچنین در فیلم سینمایی قهرمانان کوچک به کارگردانی همان شخص در سال ۱۳۹۵ بازی کرده است.

 

مبارزه یوسف کرمی

عکس یوسف کرمی

 

زندگی ورزشی یوسف کرمی 

یوسف کرمی درباره انتخابش برای تکواندو به عنوان رشته ورزشی اصلی خود می‌گوید: "انتخاب من برای تکواندو خیلی اتفاقی بود. شاید من می‌توانستم کاراته‌کار شوم، اما پدرم، محمد کرمی، خودش یک کشتی‌گیر خوب بود و در کشتی پهلوانی مهارت داشت. پدرم اصرار داشت که من هم کشتی تمرین کنم و می‌گفت: 'یوسف، تو باید مثل خود من بشوی'. با پوزش خواهی، به پدرم می‌گفتم که علاقه‌ای به کشتی ندارم (از همه کشتی‌گیران و علاقه‌مندان به کشتی عذر می‌خواهم) و خوب بود که پدرم هم قبول کرد.

 

یک بار با دوستانم به مسابقات بوکس رفتیم و دیدم که بازیکنان ضربات سختی به سر، صورت و چانه یکدیگر می‌زنند و شکل صورت آن‌ها تغییر می‌کند. اما وقتی تمرین تکواندو را دیدم، بیشتر خوشم آمد. چند روز هم به تمرین کاراته رفتم اما به دلم نچسبید. در یک روز بارانی، کنار پنجره باشگاه تکواندو میانه رد شدم و صدای بچه‌هایی که داخل باشگاه بودند را شنیدم. آن‌ها با عرق زیاد و حالتی شبیه به مردان لخت، تمرین تکواندو می‌کردند و به قول ما، "میت" می‌زدند. این صحنه خیلی به دلم نشست و با خودم گفتم که این ورزشی است که دنبالش هستم. فرداش ثبت‌نام کردم و با تلاش و تمرین‌های بسیار، به یکی از بهترین ورزشکاران تکواندوی ایران تبدیل شدم."

 

یوسف کرمی، ورزشکار معروف تکواندوی ایران، در دوران حرفه‌ای خود به خاطر مدال‌آوری‌هایش با نام بولدوزر شناخته می‌شد. او دو مدال طلا و دو مدال برنز جهانی، مدال برنز المپیک آتن، مدال طلا بازی‌های آسیایی دوحه و مدال طلا بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو را کسب کرده است.

 

در مسابقات المپیک، یوسف کرمی به عنوان نماینده وزن منهای ۸۰ کیلوگرم ایران شرکت کرد. در مبارزه نخست خود به مصاف نیکولاس گارسیا اسپانیایی رفت و نتیجه را به حریف واگذار کرد. در راند اول مبارزه، یوسف کرمی با نشان دادن تکنیک‌های ترکیبی و پرقدرت، یک امتیاز کسب کرد و این راند را به پایان رساند. در راند دوم، دو حریف بسیار پرتحرک نشان دادند و نماینده اسپانیا با ۴ امتیاز پیشی گرفت و این نتیجه را تا پایان راند حفظ کرد.

 

در راند سوم، یوسف کرمی برای جبران اشتباهاتش به میدان آمد، اما حریفش با یک ضربه قاطع ۳ امتیازی، نتیجه را به ۸ بر ۲ تغییر داد و در نهایت یوسف کرمی نیز نتیجه را به حریف واگذار کرد. با رسیدن نیکولاس به فینال، یوسف کرمی شانس دوباره‌ای برای کسب مدال برنز پیدا کرد، اما در مبارزه با لاتلو محمد انگلیسی با نتیجه ۷ بر ۱۱ شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

 

خداحافظی تلخ یوسف کرمی با تکواندو

بعد از حضور ناموفق در المپیک 2012 لندن، فشار افکار عمومی بر یوسف کرمی بسیار زیاد شده بود. اما او در سال 1392 (31 سالگی) تصمیم گرفت با تکواندو به عنوان ورزشی که زندگی‌اش را تغییر داده برای همیشه خداحافظی کند و به دنیای مربیگری وارد شود.

 

القاب یوسف کرمی 

یوسف کرمی گفته است در هر کشوری لقب مخصوصی را برایش انتخاب کردند :

کشور آلمان : اعجوبه

کره : امپراتور تکنیک

فرانسه : آدم فضایی

نروژ : تانک

 

هنرپیشگی یوسف کرمی

به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر، تعداد زیادی ورزشکار ورود به دنیای بازیگری پیدا کرده‌اند. یوسف کرمی نیز در سال ۱۳۹۵ در فیلم سینمایی "قهرمان کوچک" به عنوان بازیگر حضور پیدا کرد. سپس در سال ۱۳۹۷ برای بازی در سریال "۶ قهرمان و نصفی" دعوت شد و توانست تجربه بازی در سریال را نیز به دست آورد. علاوه بر این، جالب است بدانیم که در سال ۱۳۸۴ در یک مصاحبه اعلام کرده بود که دوست ندارد بازیگر شود.

 

ازدواج یوسف کرمی 

در سن 21 سالگی، یوسف کرمی با عطیه نوذری که 20 سال داشت و از تکواندوکاران استان کرج بود، نامزد شد و دو سال بعد با هم ازدواج کردند. اکنون، نتیجه این زندگی، یک دختر و یک پسر می باشد.

 

ازدواج یوسف کرمی

یوسف کرمی و همسرو و بچه هایش

 

مهاجرت یوسف کرمی

در تاریخ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸، این ورزشکار از طریق صفحه اینستاگرام خود، با انتشار یک پیام خداحافظی از مردم ایران، اعلام کرد که به سرزمین جدیدی به نام کرواسی مهاجرت می‌کند. البته چند ساعت بعد، مشخص شد که او به عنوان سرمربی باشگاه یاسترب در شهر زاگرب کرواسی به کار خود ادامه خواهد داد.

 

او در اینستاگرام خود نوشت: وی در متن خداحافظی خود نوشت: این متن را نمی‌نویسم تا با شما خداحافظی کرده باشم. امروز ایران را به مقصد کرواسی ترک خواهم کرد، پاهایم می‌روند اما قلبم در اینجا خواهد تپید. در طول فعالیت‌های حرفه‌ای‌ام بارها برای مسابقات و مراسم گوناگون مسافرت کرده بودم،اما هیچ‌کدام مثل این‌بار برایم غم‌ناک نبودند. انگار تازه دارم می‌فهمم که چقدر به این خاک و آدم‌های نازنینش بدهکارم.

 

شاگردهای خردسال باشگاهِ کوچک من گریه می‌کنند، مادران‌شان با گریه برایم دعا می‌خوانند و رفقایم همه بغض کرده‌اند. این‌بار رفتن برایم سخت شده است، دوست داشتم در کنار شاگردان خردسال خود بمانم، به مادران‌شان امید دهم و هم‌صدا با دوستانم بخندم. امروز من نخواهم رفت، پاهایم می‌روند اما قلبم همچنان در اینجا خواهد تپید. قلبم برای ایران و مردمانش خواهد تپید تا دوباره برگردم و تجربیات خود را در اختیار نسل‌های روشن فردا بگذارم. دوستتان دارم و همیشه به عشق شما زنده بوده‌ام.

 

مسابقات جهانی یوسف کرمی 

طلا — گارمیش-پارتنکیرچن ۲۰۰۳ — 84 کیلوگرم

برنز — مادرید اسپانیا 2005 — 84 کیلوگرم

طلا — گیونجو ۲۰۱۱ — 87 کیلوگرم

 

بازی های آسیایی

طلا — دوحه 2006 — 84 کیلوگرم

طلا — گوانگ‌ژو ۲۰۱۰ — 87 کیلوگرم

 

مسابقات آسیایی

طلا — امان ۲۰۰۲ — 72 کیلوگرم

نقره — آستانه ۲۰۱۰ — 87 کیلوگرم

مسابقات دانشجویان جهان

طلا — بانکوک ۲۰۰۷ — 84 کیلوگرم

 

تصاویر یوسف کرمی 

بیوگرافی یوسف کرمی

بیوگرافی یوسف کرمی

 

تمرینات یوسف کرمی

یوسف کرمی افتخارات

 

یوسف کرمی المپیک

تولد یوسف کرمی

 

یوسف کرمی افتخارات

یوسف کرمی و پدر و مادرش

 

یوسف کرمی بیوگرافی

یوسف کرمی بازیکن

 

عکس یوسف کرمی

یوسف کرمی و بچه هایش

 

یوسف کرمی بازیکن

عکس های یوسف کرمی 

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------