نگاهی به مسیر حرفه‌ای و افتخارات جرارد پیکه در دنیای فوتبال



جرارد پیکه اسطوره‌ای فوتبال

جرارد پیکه اسطوره‌ای فوتبال

 

جرارد پیکه: کاپیتان اسطوره‌ای فوتبال اسپانیا

جرادپیکه، بازیکنی که با استعداد واقعی خود، تاریخ فوتبال را به خود اختصاص داده است. او یکی از بهترین بازیکنان در تاریخ فوتبال است و با باشگاه بارسلونا موفقیت‌های بزرگی کسب کرده است. در این مقاله از بیتوته به بررسی بیوگرافی، دوران حرفه‌ای و افتخارات جراد پیکه پرداخته‌ایم.

چکیده ای از بیوگرافی جراد پیکه: 

نام کامل: جرارد پیکه برنابئو

تاریخ تولد: ۲ فوریهٔ ۱۹۸۷ ‏

زادگاه : بارسلون، اسپانیا

قد: ۱٫۹۴ متر

پست: مدافع میانی

 

بیوگرافی جرارد پیکه:

جرارد پیکه برنابئو متولد ۲ فوریهٔ ۱۹۸۷، بارسلونا می باشد. وی همچنین اولین نفری است که مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در دو سال پیاپی با دو تیم گوناگون به‌دست‌آورد.

 

پیکه در خانواده‌ای کاتالان بزرگ شد. پدرش خوان، کشاورز و مادرش، مونتسرات، پرستار یک بیمارستان بود. برادر کوچکتر او مارک نام دارد. پدربزرگش، آمادور برنابئو، معاون سابق مدیریت بارسلونا بود. از چهار سالگی زمانی که تازه راه رفتن را یاد گرفته بود عاشق بازی فوتبال بود، در سال 1994 وقتی 7 ساله بود بواسطه پدربزرگش که معاون سابق بارسلونا بود به این باشگاه معرفی شد.

 

شروع حرفه‌ی بازیکنی جرارد پیکه

شروع حرفه‌ی بازیکنی جرارد پیکه

 

شروع حرفه‌ی بازیکنی جرارد پیکه

جرارد پیکه فوتبال خود را در سال ۱۹۹۷ در تیم نوجوانان بارسلونا آغاز کرد اما قبل از اینکه اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با باشگاه امضا کند، تصمیم گرفت که در سال ۲۰۰۴ به تیم منچستریونایتد برود و ادامه فوتبال خود را در این تیم سپری کند.

 

جرارد پیکه و تجربیات فوتبالی او

جرارد پیکه عضو تیم ملی زیر ۱۹ ساله بود و با این تیم در مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۰۶ در لهستان شرکت کرد و در بازی مقابل اسکاتلند موفق به گل زنی شد و این بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به نفع اسپانیا به پایان رسید. پس از آن در جام جهانی جوانان زیر ۲۰ سال در ۲۰۰۷ حضور داشت و در شش بازی دور مقدماتی برای اسپانیا به میدان رفت.

 

پیکه اولین مسابقه خود را برای تیم ملی اسپانیا در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۹ انجام داد. سپس برای جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقا در فهرست ترکیب تیم اسپانیا قرار گرفت و در کنار پویول در مرکز خط دفاعی اسپانیا بازی کرد. تیم اسپانیا با شکست هلند با نتیجه ۱ بر صفر به قهرمانی این دوره از مسابقات دست‌یافت.

 

بازیهای جرارد پیکه

بازیهای جرارد پیکه

 

جرارد پیکه و باشگاه‌هایی که در آنها بازی کرد

باشگاه منچستریونایتد بخاطر عملکرد مناسب جرارد پیکه به او جذب شدند و از این  رو تصمیم گرفتند که در ماه فوریه سال ۲۰۰۵ قراردادی با او ببندند که تا تابستان سال ۲۰۰۹ ادامه داشت. با این وجود باشگاه رئال زاراگوزا در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۰۶ بمدت یک فصل، جرارد پیکه را به شکل قرضی به خدمت گرفت. برحسب شروط این قرارداد قرضی، جرارد پیکه برای تیم اسپانیایی حداقل در بیست مسابقه به میدان می رفت، که همین کار را هم کرد و برای تیم اول رئال زاراگوزا در بیست و دو مسابقه حضور پیدا کرد. گابریل میلیتو ستاره آرژانتینی در طول رقابت های این فصل رئال زاراگوزا در کنار پیکه حضور داشت. نقش او در این رقابت ها مدافع آخر و یا هافبک مدافع بود.

 

فرگوسن میخواست در ورزشگاه لاروماردا( زمین زاراگوزا) در جریان دیدار تیمهای رئال زاراگوزا و راسینگ سانتاندر، عملکرد پیکه را تماشا کند، ولی بخاطر مشکلات پروازی و تاخیر نتوانست در این مسابقه حاضر شود.

 

جرارد پیکه  پس از بازگشت به منچستر یونایتد،  برای این تیم در طول فصل ۲۰۰۸- ۲۰۰۷ نه مرتبه به میدان رفت. منچستر یونایتد در هفتم نوامبر سال ۲۰۰۷ در رقابت های لیگ قهرمانان در خانه خود به مصاف دیناموکیف رفت و با نتیجه چهار بر صفر، تیم منچستریونایتد پیروز میدان شد و جرارد پیکه توانست در این مسابقه، نخستین گل تیمش را به دروازه حریف وارد کند. او با این گل، به چهارصد و پنجاهمین بازیکنی تبدیل شد که برای شیاطین سرخ، حداقل یک بار گلزنی کرده است. در تاریخ دوازدهم دسامبر سال ۲۰۰۷ دومین گل جرارد پیکه در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا برای شیاطین سرخ در مقابل رم به ثمر رسید.

 

جرارد پیکه برای تیم ملی فوتبال اسپانیا در سال ۲۰۰۹ فراخوانده شد و بعد از اینکه در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ بعنوان جانشین هم تیمی اسیب دیده کارلس پویول در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برابر ترکیه بازی کرد تنها گل تیمش را به ثمر رساند. او بعنوان مدافع میانی اول انتخابی اسپانیا بازی کرد که در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در کنار پویول بازی کرد. اسپانیا بخاطر همکاری او با پویول، فقط دو مرتبه در هفت مسابقه جام جهانی نتیجه گرفت.

 

در مسابقات فینال، اسپانیا توانست هلند را با نتیجه  ۱- ۰ شکست دهد. جرارد پیکه در  تیم بارسلونا بازی کرد و پس از بازی در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۱ با نتیجه ۳–۱، تیم منچستریونایتد پیروز میدان شد و توانست جام اروپا را در ورزشگاه ومبلی بالای سرش ببرد. او بعنوان بخشی از تیم ملی اسپانیا در رقابت های یوفا یورو ۲۰۱۲ حاضر شد. او با سرخیو راموس در مرکز دفاع همکاری کرد و در پیروزی نیمه نهایی مقابل پرتغال، ضربات پنالتی نیمه نهایی این تیم را با موفقیت تبدیل کرد. او بعنوان عضوی از تیم بارسلونا در ۳۹- ۱۳ دیدار رسمی در فصل ۱۴- ۲۰۱۳ به میدان رفت و توانست چهار گل یعنی دو گل در لیگ و دو گل دیگر در UCL را به ثمر برساند. با این وجود او مصدوم شد و نتوانست در دیدار حساس فینال کوپا دل ری مقابل رئال مادرید حضور پیدا کند. او برای بارسلونا در فصل ۱۵- ۲۰۱۴، توانست ۴۳ بازی انجام دهد.

  

موفقیت‌های جرارد پیکه

موفقیت‌های جرارد پیکه

 

پایان دوران حرفه‌ی بازیکنی جرارد پیکه

 جرارد پیکه مدافع باتجربه بارسلونا با منتشر کردن پستی رسما از خداحافظی خود از این تیم خبر داد.

 

پیکه در این پیام نوشت: به این نتیجه رسیدم که زمان خداحافظی است. من همواره گفته‌ام که بعد از بارسلونا در  تیم دیگری نخواهم بود و هنوز هم سر این تصمیم هستم. روز شنبه آخرین بازی من با پیراهن بارسلونا خواهد بود.

 

جرارد پیکه از سال ۲۰۰۸ در بارسلونا حضور داشته است و  در ماه های پایانی سال ۲۰۲۲ میلادی از بارسلونا خداحافظی کرد و بدین ترتیب ۱۴ سال در تیم اصلی بارسلونا حضور داشت.

  

پایان دوران حرفه‌ی بازیکنی جرارد پیکه

پایان دوران حرفه‌ی بازیکنی جرارد پیکه

 

سبک بازی جرارد پیکه 

جرارد پیکه بعنوان یک مدافع میانی با قدرت و تکنیک خوب شناخته میشود و قدرت سرزنی او بخاطر قد بلند و ویژگی های فیزیکی اش، خوب است. اگرچه مربیان در اوایل شروع بازی اش از او خیلی استفاده نمی کردند ولی درحال حاضر توانایی خود را ثابت کرده است. وی میتواند در پست هافبک دفاعی، باتوجه به تکنیکش بازی کند و در خط حمله نیز میتواند حاضر شود.

  

جوایز و افتخارات جرارد پیکه

جوایز و افتخارات جرارد پیکه

 

زندگی شخصی جرارد پیکه

پیکه از سال 2011 تا 2022 با خواننده کلمبیایی شکیرا ازدواج کرد. آنها دارای دو فرزند به نام های میلان و ساشا هستند.  در ژوئن 2022، شکیرا اعلام کرد که او و پیکه در حال جدایی هستند. بر اساس گزارش ها، پیکه در حال خیانت به شکیرا با یک زن دیگر دستگیر شد. شکیرا از آن زمان برای جدایی از پیکه درخواست داده است. 

 

ازدواج جرارد پیکه

ازدواج جرارد پیکه با شکیرا

   

پسران جرارد پیکه

پسران جرارد پیکه 

 

جدایی جرارد پیکه

جدایی جرارد پیکه

 

از سهامداری تا هدلینگ

جرارد از علاقمندان حوزه کسب و کار است

در سال 2017 دوره فشرده ای را در مدرسه تخصصی کسب و کار هاروارد در آمریکا گذراند که 10 هزار دلار برایش آب خورد، او یکی از سهامداران محصولات لبنی می باشد

 

همچنین پیکه در سال 2017 هلدینگ Kosmos را که یک گروه سرمایه گذاری در زمینه های ورزشی و رسانه ای دیجیتال است را با گروهی از افراد سرمایه دار تاسیس کرد

 

همچنین از سهامداران مالی کوکا کولا و نایک هم می باشد

 

سوالات متداول درباره جرادپیکه

۱. جراد پیکه در کدام باشگاه‌ها بازی کرد؟

جراد پیکه در دوران حرفه‌ای‌اش در باشگاه‌های مختلفی از جمله مانچستر یونایتد، لنس، نانت و بارسلونا بازی کرد. اما بیشتر به خاطر بازی‌هایش در باشگاه بارسلونا شناخته می‌شود.

 

۲. جراد پیکه در چه سنی با فوتبال آشنا شد؟

جراد پیکه در سن ۱۰ سالگی با فوتبال آشنا شد و به سرعت استعداد خود را در اینورتی‌ها نشان داد. پس از آن، در باشگاه لینکون بازی کرد و سپس به دورتموند پیوست.

 

۳. جراد پیکه از چه سالگی به تیم ملی بارسلونا پیوست؟

جراد پیکه در سال 1997 به تیم ملی بارسلونا پیوست و در طول دوران حرفه‌ای‌اش در تیم ملی به عنوان کاپیتان تیم نیز فعالیت کرد.

 

نکته پایانی مقاله جرارد پیکه

جرارد پیکه یکی از برترین بازیکنان فوتبال دنیاست که به دلیل خصوصیات فوق‌العاده‌ای که داشت، به یکی از اسطوره‌های فوتبال تبدیل شد. او در طول حرفه‌ی بازیکنی‌اش، در باشگاه‌های بزرگی بازی کرد  او به دلیل خصوصیات فنی و فیزیکی برجسته‌ای که داشت، به یکی از بهترین بازیکنان  تبدیل شد.   این بازیکن در تاریخ فوتبال، به عنوان یکی از بزرگترین نمادهای فوتبال شناخته می‌شود و حضور او در میادین فوتبال، همواره مورد توجه و تحسین هواداران و کارشناسان فوتبال بوده است.

 

گرد آوری:بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------