بیوگرافی مهرداد محمدی: داستان موفقیت یک فوتبالیست ایرانی



مهرداد محمدی فوتبالیست ایرانی

بیوگرافی مهراد محمدی

 

زندگی نامه و دوران حرفه‌ای مهرداد محمدی

مهرداد محمدی فوتبالیست ایرانی ، یک بازیکن حرفه‌ای و مشهور در صحنه فوتبال ایران است. او با استعداد و توانمندی‌های منحصر به فرد خود، توانسته است جایگاه برجسته‌ای را در تیم ملی فوتبال ایران کسب کند. در این مقاله از بیتوته، بازیکنی مهارتمند و با سابقه‌ای برجسته که همواره به عنوان یکی از ستارگان فوتبال ایران شناخته شده است را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اطلاعات شخصی مهرداد محمدی

نام کامل مهرداد محمدی

زادروز ۷ مهر ۱۳۷۲

زادگاه تاکستان، ایران

قد ۱٫۷۸ متر (۵ فوت ۱۰ اینچ)

پست وینگر

 

اطلاعات باشگاهی

باشگاه کنونی استقلال تهران

شمارهٔ پیراهن ٧

 

باشگاه‌های جوانان

۲۰۰۷–۲۰۰۸ جوانان پرسپولیس

۲۰۰۸–۲۰۱۱ استیل‌آذین تهران

۲۰۱۱–۲۰۱۲ داماش تهران

۲۰۱۲–۲۰۱۴ عقاب تهران

 

باشگاه‌های حرفه‌ای

سال‌ها باشگاه‌ها بازی† (گل)†

۱۳۹۳–۱۳۹۵ راه‌آهن ۴۶ (۱۳)

۱۳۹۵–۱۳۹۸ سپاهان ۸۳ (۱۴)

۱۳۹۸–۱۳۹۹ آوس ۲۸ (۸)

۱۳۹۹–۱۴۰۱ العربی ۲۶ (۱۱)

۱۴۰۱–۱۴۰۲ السیلیه ۱۷ (۹)

۱۴۰۲- استقلال ۰ (۰)

 

تیم ملی

۱۳۹۳–۱۳۹۵ امید ایران ۷ (۳)

۱۳۹۷– ایران ۲

 

مهرداد و میلاد محمدی

مهرداد و میلاد محمدی

 

بیوگرافی مهرداد محمدی 

مهرداد محمدی در تاریخ 7 مهر 1372 در تهران به دنیا آمده است و از زمان کودکی به فوتبال علاقه‌مند بوده است. با 178 سانتی‌متر قد، بازی خود را در پست وینگر ادامه می‌دهد. او از استیل آذین شروع به بازی کرد و پس از پیوستن به تیم سپاهان، به فوتبال اروپا در پرتغال رسید. در حال حاضر، همراه با برادر دیگرش در تیم ملی حضور دارد.

  

مهرداد محمدی اصالتا از روستای کشمرز قزوین است و در میدان فلاح تهران بزرگ شده است. او دو برادر بزرگتر به نام‌های میثم و محسن دارد که به پرورش اندام مشغول هستند و برادر دوقلوی بزرگتر از خود به نام میلاد نیز فوتبالیست بوده است. همچنین، مهرداد یک خواهر هم دارد.

 

شروع فوتبال مهراد محمدی

 مهرداد محمدی فوتبال را بصورت جدی از تیم محلی جاوید فالح در منطقه فلاح تهران به همراه برادرش میلاد محمدی شروع کرد سپس در سال 1385 وقتی 13 ساله بودند به آکادمی فوتبال استیل آذین پیوستند

 

سابقهٔ بازی مهرداد محمدی

سابقهٔ بازی مهرداد محمدی

 

او سابقه بازی برای باشگاه‌های سپاهان و راه آهن در لیگ برتر فوتبال ایران و همچنین آوس[۱] در لیگ برتر پرتغال ، العربی و السیلیه در لیگ ستارگان قطر را دارد.

 

عملکرد ملی مهرداد محمدی

وی همچنین سابقهٔ بازی برای تیم ملی امید ایران را در کارنامه دارد. وی اولین بازی ملی خود را مقابل تیم امید ایران انجام داد و تک گل تیم ملی را وارد دروازه تیم ملی امید کرد. هر چند این بازی رسمی به حساب نمی‌آید و گل او در جدول گلزنان ملی حساب نمی‌شود اما توانست در اولین بازی ملی رسمی خود در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل تیم ملی کامبوج گلزنی کند.

 

نمایش فوق‌العاده در سپاهان موجب شد تا بدون تجربه حضور در تیم ملی، مورد توجه باشگاه آوس پرتغال قرار بگیرد و در نخستین فصل حضورش در فوتبال اروپا نمایشی فراتر از تصور ارائه کند و در حالی که همزمان با مهدی طارمی به لیگ این کشور رفت، توانست هشت گل و پنج پاس گل ثبت کند ولی پس از آن دوباره به آسیا برگردد؛ مسیری که با بدشانسی و مصدومیت و البته درخشش در زمان حضور در میادین همراه بود.

 

حضور در العربی قطر و انجام ۲۰ بازی در لیگ ستارگان، آمار قابل توجهی بود که در کنار آن توانست ۱۰ گل به ثمر رساند و سه پاس گل بدهد و علاوه بر آن دو گل در جام حذفی و دو گل در امیر کاپ داشته باشد تا ماندنش در این باشگاه تمدید شود، اما یک بدشانسی و مصدومیت بدموقع کاری کرد تا در فصل ۲۲-۲۰۲۱ نتواند بیش از هفت بازی(در مجموع سه جام) به میدان برود و پنج گل بزند.

 

دو هفته ابتدایی فصل ۲۳-۲۰۲۲ هم با شروع موفق همراه بود؛ یک گل زده و یک پاس گل، اما یک مصدومیت جزئی کاری کرد تا به پایان دوران حضورش در العربی برسد و انتقال به السیلیه را تجربه کند؛ یک جابه‌جایی که علی‌رغم سقوط تیمش به دسته پایین‌تر در پایان فصل، اما با یک آمار عالی دیگر رقم خورد تا احتمالا برای سال بعد یک جابه‌جایی بهتر در قطر یا حتی فوتبال اروپا داشته باشد.

 

عملکرد باشگاهی مهرداد محمدی

مهرداد محمدی در تابستان سال ۱۳۹۳ به باشگاه راه‌آهن پیوست.

 

در آخرین روزهای بهار سال ۱۳۹۵ در حالی که همه فکر می‌کردند او در مسابقات لیگ برتر فصل ۹۵–۹۶ با پیراهن پرسپولیس به میدان خواهد رفت به سپاهان پیوست. او در پی بازی برای سپاهان همچنان از طرف پرسپولیس مورد توجه قرار داشت.

 

وی در بهار ۹۸ به باشگاه فوتبال دسپورتیوو داس آوس پیوست.

 

مهرداد و میلاد محمدی

مهرداد و میلاد محمدی

 

 الگوهای مهرداد محمدی

مهرداد همچون برادرش راست پا می باشد، اما الگوهایش فرق می کنند؛ الگوی خود را در ایران علی کریمی معرفی می کند و در خارج طرفدار کریستیانو رونالدو می باشد

 

پیشنهاد استقلال به مهرداد

پیشنهاد استقلال به مهرداد

 

پیشنهاد استقلال به مهرداد محمدی 

مهرداد محمدی قبلا از علاقه خود به پرسپولیس صحبت کرده بود.

 

سرانجام در نهم تیر سال 1402 مهرداد محمدی با امضای قراردادی دوساله راهی استقلال شد   

 

قراداداستقلال با مهرداد محمدی

قراداداستقلال با مهرداد محمدی

 

موضوع جالب درباره این انتقال، علاقه مهرداد محمدی و برادرش میلاد به پرسپولیس است.

 

آن‌ها در برنامه نود سال 1394، اعلام کردند پای ثابت بازی‌های پرسپولیس بوده‌اند و علاقه زیادی به این تیم دارند. چند ماه بعد و در نقل و انتقالات نیم فصل لیگ پانزدهم، استقلال و راه آهن بر سر انتقال مهرداد محمدی توافق کردند. محمدی با رد پیشنهاد استقلال، رفتن به این تیم را خیانت دانست: «باید بگویم این است که پیشنهاد باشگاه بزرگ استقلال برایم مایه افتخار بوده اما من قلباً پرسپولیسی هستم و رفتن به استقلال برایم به هیچ وجه ممکن نیست. شاید خیلی‌ها بگویند در فوتبال حرفه‌ای این مسائل معنا ندارد اما من بچه جنوب شهرم و نمی‌توانم پا روی دلم بگذارم. وقتی دلم با استقلال نیست رفتنم به آن تیم خیانت به خودم و استقلال و هواداران پرشمار و عزیز آن است. چگونه باید برای موفقیت تیمی تلاش کنم که تا یک سال قبل روی سکوها آرزوی باختن آن را داشته‌ام؟»

 

همسران مهرداد ومیلاد محمدی

مهرداد ومیلاد محمدی به همراه همسرانشان

 

ازدواج مهرداد محمدی

این تو فوتبالیست که برادر دوقلو هستند به صورت همزمان ازدواج کرده اند و سعی دارند مراسم عروسی خود را نیز به صورت مشترک برگزار کنند. ازدواج میلاد محمدی و برادرش  

آنها که هردویشان عضو تیم ملی فوتبال ایران هستند که البته میلاد به صورت فیکس همیشه در تیم ملی حضور دارند حالا با خبر ازدواجشان یکبار دیگر بر سر زبانها افتاده اند. 

 

ازدواج مهرداد محمدی

ازدواج مهرداد محمدی

   

عکس مهرداد محمدی با همسرش

عکس مهرداد محمدی با همسرش

   

 تصویر مهرداد محمدی با همسرش

تصویر مهرداد محمدی با همسرش

 

گرد آوری:بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------