بهترین ورزش ها برای مبتلایان به آسم



افزایش قدرت تنفسی بیماران آسمی

بسیاری از ورزشکاران مبتلا به آسم هنوز قادر به رقابت های ورزشی هستند

 

ورزش برای مبتلایان به آسم می تواند یک چالش محسوب شود چون برخی از فعالیت های ورزشی سبب تشدید علائم آسم مانند خس خس، سرفه، تنگی نفس و ... می شوند.

 

در برخی افراد هم این علائم تنها هنگام انجام ورزش رخ می دهد که به آن آسم ناشی از ورزش می گویند.

 

اما بسیاری از ورزشکاران مبتلا به آسم هنوز قادر به رقابت های ورزشی هستند. مهم این است که بتوانید این بیماری را تحت کنترل خود بگیرید و قبل از شروع اولین قدم برای ورزش قادر باشید از علائم احتمالی پیشگیری کنید.

 

شنا: یکی از ورزش های مناسب و سبک برای افزایش قدرت تنفسی بیماران آسمی، شنا است. در این ورزش یادگیری نفس گیری از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که شنا می کنید، از تمام عضلات بدن تان و بویژه قفسه سینه استفاده می شود که برای شما مفید خواهد بود. البته بهتر است با پزشک خود در مورد انجام این ورزش مشورت کنید.

 

یوگا: یک راه عالی برای کمک به تنفس بهتر است ضمن این که منجر به باز شدن قفسه سینه، افزایش انعطاف پذیری و تقویت عضلات اطراف ریه ها می شود. تحقیقات نشان می دهد که انجام تکنیک های تنفسی یوگا به طور منظم باعث عملکرد بهبود عملکرد ریه در بزرگسالان فاقد آسم نیز می شود.

 

پیاده روی ساده: راه رفتن یکی از بهترین فعالیت ها برای کمک به مدیریت آسم است و منجر به بهبود ظرفیت ریه ها می شود. هدف یک پیاده روی 30 دقیقه ای برای 5 روز در هفته است.

 

دوچرخه سواری: برای شما اگر مبتلا به آسم هستید مفید است. می توانید از دوچرخه ثابت در منزل نیز استفاده کنید و البته باید مراقبت باشید که زیاد خسته نشوید. پیمودن مسیرهای سربالایی نیز توصیه نمی شود و بهتر است این ورزش را با مسیرهای کوتاه آغاز کنید. دوچرخه سواری منجر به تقویت عضلات و بهبود شرایط بدنی بعلاوه افزایش قدرت تنفس می شود.

 

به یاد داشته باشید:

 همیشه داروهای استنشاقی را هنگام ورزش باید به همراه داشته باشید. 

انجام ورزش در روزهایی که هوا آلوده است، اکیدا ممنوع خواهد بود. 

در صورت سرد بودن هوا از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و آن را به دور بینی و دهان خود ببندید تا احتمال حملات آسم کاهش یابد. 

ورزش هایی را انتخاب کنید که نیاز به انرژی کمتر دارند و می توانید دوره های استراحت داشته باشید. 

در صورت بروز خس خس سینه و تنگی نفس به همراه سرفه ورزش را فورا متوقف کنید. 

در صورت تنگی نفس شدید به دنبال فوریت های پزشکی باشید.

  

منبع: سلامت نیوز

 



سلامتی و تندرستی با ورزش

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

    سایر مطالب ورزشی

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------