معرفی رشته جندو



 

 

معرفی ورزش جندو

 

jendojendoبرای اولین بار در سال 1973 در ماندالیونگ که یک شهر کوچک با درآمد پایین بود معرفی شد. اما امروزه این شهر در آسیا به شهر فروشگاههای بزرگ معروف شده است و در بخش مرکزی جزیره Luzono در فیلیپین واقع شده است در بین شهر مانیل و Quezon , Pasig , maklta ، و شهرداری jendo , San juan بنیانگذاری و شکل گرفت بوسیله ی آغازگر فیلیپینی خود استاد بزرگ جاناتان آبایا.

 

آبایا به تنهایی این هنر رزمی و سبک فیلیپینی را ابداع و توسعه داد بر مبنای مفاهیم و فلسفه ای که « سه انرژی» نامیده می شود. آبایا اراده قوی و با تحمل ناملایمات و تحقیق و مطالعه ی مداوم هنرهای رزمی مختف و اصول آنها، مفاهیم و شکل آنها نهایتاً آنچه که اکنون jendo نامیده می شود را بوجود آورد.

 

مانند تمام هنرهای رزمی دیگر پایه گذاری و رشد هنر رزمی jendo و انجمن jendo فیلیپین با رویای یک مرد، استاد بزرگ آبایا آغاز شد، رویایی که در تاریخ هنرهای رزمی جهان برای خود جایی باز کرد. در سال 1980 دنیا شاهد تلاش مشتاقانه و عاشقانه استاد بزرگ آبایا جهت معرفی سبک جدیدی بود که خود تاسیس و بنیانگذاری کرده بود و انجمن ها را یکی پس از دیگری پایه نهاده بود. او در طول تشکیل انجمن خود موانع زیادی را در راه گسترش هنر خود تجربه کرد. یکی از عوامل مهم مقاومت در مقابل قبول سبک او این بود که jendo در رسانه های جمعی فیلیپین سبک نسبتاً جدیدی بود.

 

علاوه بر این کاراته در آن زمان در اوج محبوبیت خود بود. با این وجود او تصمیم خود را برای گسترش این سیستم هنرهای رزمی نوین و غیر کلاسیک ادامه داد و این کار با تاسیس باشگاه هنرهای رزمی jendo در شهر ماندالیونگ در سال 1985 انجام شد. اولین مدرسه ی رسمی jendo در اکتبر سال 1986 تحت نام انجمن هواداران هنرهای رزمی واقع در ساختمان Lorenzo در خیابان General kaletong در شهر ماندالیونگ تاسیس شد.

 

دو سال بعد نام مدرسه به هنرهای رزمی jendo و سیستم تناسب اندام تغییر یافت اما به خاطر چند عامل و اتفاق مدرسه از یک خانه به خانه ی دیگر منتقل شد. استاد بزرگ آبایا که چهل سال از عمرش را وقف هنرهای رزمی کرده بود توانست شهرت خوبی بدست آورد همچنین جوایز یادی در 1 اکتبر 1992 به وسیله شهرداروقت ماندالیونگ به سمت رئیس هنرها، تفریحات و خدمات رفاه عمومی منصوب شد.

 

در سپتامبر 1995 ، استاد آبایا به انجمن کیک بوکسینگ فیلیپین پیوست و همان سال در 12 دسامبر به مدرسه ی Tsing Hua Kun کونگ فو پیوست تا Ngo- kung fu بیاموزد تحت نظر استاد Ang Hua Kun و انجمن چینی فیلییپینی ورزشهای look kong تا تحت نظر استاد Co chipo رقص شیر و اژدهای چینی ها را بیاموزد. در 23 سپتامر 1996 ، او فدراسیون فول کنتاکت فیلیپین را سازماندهی کرد. سپس در 23 دسامبر 1998 او به انجمن حفظ بازیها و ورزشهای محلی فیلیپین پیوست که یک سازمان گردشگری بود که برای حفظ توسعه ورزشهای سنتی فیلیپین بازیها و هنرهای رزمی آنها فعالیت می کرد. در ژانویه 2000 در دوران مدیریت رئیس کمیسیون ورزشهای فیلیپین آقای کارلوس باچ Carlos Buch استاد آبایا به عنوان مدیر فنی رویدادهای Arnis در بازیهای ملی فیلیپین که بعدها با عنوان National Palarong Bayan در شهر سانتوس برگزار شد.

 

او ناظر قوانین اجرا شده در رویداد Arnis گفته شده بود. استاد آبایا در مراسم معرفی هنرهای رزمی فیلیپین در شهر Biloxi , Mississippi 2002 به دریافت جایزه Hall of fame نائل شد. او همچنین دوبار در ایالات متحده کاندید دریافت جایزه شد. در سال 2003 او به مدت دو سال به سمت مشاور و سپس بعدها به عنوان رئیس و سخنگوی شورای مشورتی ورزشهای Barangay منصوب شد. در دسامبر 2006 ، استاد آبایا به عنوان عضو سازمان جهانی هنرهای رزمی در آنکارای ترکیه منصوب شد. او همچنین توسط بسیاری از سازمانها و انجمنهای بین المللی مانند سازمان جهانی هنرهای رزمی I.M.G.C، سازمان جهانی هنرهای رزمی مرکب، جامعه بین المللی استادان Dong- koo , Tudo kwanا ست.

منبع:razmavar.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------