"حمید فرخ نژاد" در سرمای زیر 30 درجه مسکو ترک خورد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

فجر سی و یکم در آیینه سیمرغ بلورین؛

"حمید فرخ نژاد" در سرمای زیر 30 درجه مسکو ترک خورد

 شب گذشته در قسمت هشتم از سری برنامه های "هفت" ویژه جشنواره سی و یکم فیلم فجر با اجرای محمود گبرلو به طور زنده از برج میلاد "حمید فرخ نژاد" بازیگر فیلم سینمایی "استرداد" گفت: یک کارگردان علاوه بر بحث هنری در پروژه های سنگین باید مدیریت حرفه ای و خوبی را داشته باشد و علی غفاری به عنوان کارگردان این اثر پخته و با اخلاق گاه یک گروه 60 تا 70 نفری و گاهی بیشتر را مدیریت می کردند.

وی ادامه داد: هنگام ارائه فیلمنامه به من پس از خواندن آن متوجه شدم این اثر یک کار بزرگ و متفاوت در یک پروژه ی عظیم ملی است و این نقش واگذار شده به من به عنوان یک آدم وطن پرست در واقع در هر سیستمی منافع ملی را بر همه ی مسائل ترجیح می دهد.

این بازیگر در مورد تقابل نقشش با کاراکترهای روسی اظهار داشت: با توجه به روسی بودن زبان آن ها هم من و هم بازیگران روس هنگام بیان دیالوگ ها متوجه مفهوم سخنان یکدیگر نمي شدیم اما هر دو فرد روسی در این پروژه بسیار خوب بودند.

"فرخ نژاد" با اشاره به سنگین بودن پروژه عنوان کرد: من آبادانی باید در سرمای زیر 30 درجه بازی می کردم و به خاطر همین ترک خوردم امیدوارم که همانند حمایت از تولید این اثر در زمان اکران با نظر ویژه به آن از طرف مسئولان اکران خوبی را هم پشت سر بگذارد زیرا این اثر شرافت و آبرومندی بیان می کند که هر کس فارغ از مسئولیت، سمت و... باید منافع ملی خود را برهمه ی مسائل ترجیح دهد.

محسن علی اکبری تهیه کننده این فیلم در ادامه گفتگو اظهار داشت: ساخت فیلم های سنگین در همه جای دنیا از یک کار گروهی بهره می گیرد و ما حدود یک ماه در مسکو دومین شهر گران جهان فیلمبرداری داشتیم.وی افزود: یک بار هنگام دور هم جمع شدن بر سر یک میز در راستای این کار متوجه آن شدیم که در این پروژه 38 سیمرغ دار با ما همکاری کرده اند و سیما تیر انداز به همکاری با ما و آموزش بازیگر روسی تا حد بسیار زیادی به ما کمک کرد.

علی غفاری کارگردان این فیلم در ادامه بحث بیان کرد: پاییز 89 روی یک مجموعه تلویزیونی با حال و هوای سال های اشغال در جنگ جهانی دوم و پیشروی ارتش روس با نزدیکی های کرج کار می کردم که آن پروژه به دلیل سنگین بودن متوقف شد اما این موضوع فتح بابی برای ساخت این فیلم و به تصویر کشیدن استرداد طلاهاي ایران از اتحاد جماهیر شوروی شد.

وی افزود: مرحله ی تحقیق و نگارش فیلمنامه ی این اثر در مدت یک سال سخت ترین بخش کار بود و ما تمام تلاش خود را برای چکش کاری قصه ی این اثر کردیم./باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------