انصراف سه داور از داوری جشنواره فجر



 

 

 

انصراف سه داور از داوری جشنواره فجر

 

تب و تاب جشنواره فیلم فجر فضای سینمای ایران را گرفته است، معرفی هیئت داوران جشنواره فیلم فجر، کناره گیری پوران درخشنده از داوری بخش مسابقه، حذف فیلم های سینمایی "خانه پدری" و "زندگی با چشمان بسته" از بخش مسابقه و ادامه مشکل فیلم سینمایی "فرزند صبح" به کارگردانی بهروز افخمی از اتفاق های این هفته است.

شروع هفته همیاری صنفی در خانه سینما یکی از مهمترین اتفاق های این هفته بود، رخشان بنی اعتماد، مازیار میری، باران کوثری، بیژن امکانیان، کامبوزیا پرتوی، پرویز پرستویی و... در این همیاری که از شنبه شروع شد شرکت کردند.

جمعه گذشته دومین جشن منتقدان سینمایی با حضور سینماگران و همراه با معرفی برگزیدگان در رشته های مختلف برگزار شد.

اولین دوره جشن رسانه های سینمایی دوشنبه شب ۱۱ بهمن ماه با تقدیر از شهلا ریاحی، ثریا قاسمی، هوشنگ توکلی، داود رشیدی با تقدیر از نویسندگان رسانه ها برگزار شد.

ماجرای بهروز افخمی و فیلم سینمایی "فرزند صبح" همچنان ادامه دارد، جمعه گذشته مهدی مسعودشاهی دبیر بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر گفته بود بهتر است کارگردان این فیلم پس از نمایش آن در جشنواره درباره اش صحبت کند. بهروز افخمی در گفتگو با مهر به این اظهار نظر پاسخ داد و گفت: همچنان خود را کارگردان این فیلم نمی داند.

پوران درخشنده کارگردان سینما که از اعضای هیئت انتخاب بیست و نهمین دوره جشنواره بود، از داوری بخش سینمای ایران انصراف داد.

اسدالله نیک نژاد یکی از داوران بخش مسابقه سینمای ایران چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه با انتشار نامه ای از داوری انصراف داد، نیک نژاد کارگردان سینما است.

مشکلات ممیزی برای نمایش فیلم سینمایی "خانه پدری" به کارگردانی کیانوش عیاری باعث شد این فیلم در جشنواره روی پرده نرود، حاشیه ها درباره این فیلم فراوان است و هنوز موضع گیری جدی در این باره نشده است.

قرار بود در جشنواره امسال بخش هایی از انیمیشن "تهران ۱۵۰۰" به کارگردانی بهرام عظیمی روی پرده برود اما تهیه کننده این فیلم ترجیح داد این کار انجام نشود.

انسیه شاه حسینی از داوری بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر انصراف داد، این کارگردان به یکی از خبرگزاری ها گفت: به دلیل سفر از داوری انصراف داده است.

اعلام نمایش ۳۳ فیلم در بخش مسابقه بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر از ویژگی های عجیب این دوره از جشنواره است، پیش از این ۲۰ فیلم معمولا در بخش مسابقه روی پرده می رفت.... / خبرگزارى مهر 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------