آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

تأثیرگذارترین چهره‌های سینمایی از دیدگاه «فوربز» کدام‌اند؟



تأثیرگذارترین چهره‌های سینمایی

تأثیرگذارترین چهره‌های سینمایی از دیدگاه «فوربز» کدام‌اند؟

مجله‌ی «فوربز» طبق روال سالانه‌اش، فهرستی از شخصیت‌های قدرتمند و تأثیرگذار جهانی را منتشر کرده است که در میان آن‌ها، نام هنرپیشه‌ها و کارگردان‌ها خودنمایی می‌کند.

فهرست 100 عنوانی مجله‌ی اقتصادی «فوربز» که در آمریکا منتشر می‌شود، شامل اسامی تأثیرگذارترین چهره‌های 12 ماه گذشته است. در میان فعالان عرصه‌ی سینما، «استیون اسپیلبرگ» گوی سبقت را از دیگر رقبای هنرپیشه و فیلم‌سازش ربوده و در رتبه‌ی سوم این جدول نشسته است.

 

او در سال گذشته‌ی میلادی، 100میلیون دلار به درآمد خود افزوده است. مقام اول و دوم این رده‌بندی که براساس میزان درآمد سال گذشته‌ی این چهره‌ها تا پایان ژوئن امسال و تأثیرگذاری‌شان در عرصه‌ی بین‌المللی تنظیم شده، از آن «اپرا وینفری» مجری مشهور تلویزیون و «لیدی گاگا» خواننده‌ی معروف است.

 

«هیو جکمن» دومین عضو خانواده‌ی سینمایی جهان است که با 55میلیون دلار درآمد در مدت 12 ماه، مقام یازدهم این فهرست را به خود اختصاص داده است. پس از بازیگر فیلم‌های «مردان مجهول»،‌ «پرستیژ» و «وولورین»،‌ «جنیفر لوپز» - هنرپیشه و خواننده - قرار دارد. «رابرت دانی جونیور» هنرپیشه‌ی فیلم «انتقام‌جویان» هم رتبه‌ی بیستم فهرست امسال «فوربز» را کسب کرده است.

 

«لئوناردو دی‌کاپریو» سوپراستار سینمای هالیوود که فیلم «گتسبی بزرگ» از او در چندماه اخیر جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های سینماهای جهان بوده، در مقام بیست‌ویکم است. ستاره‌ی آثاری مانند «تایتانیک»،‌ «جزیره شاتر» و «جانگوی آزادشده» در 12 ماه اخیر، 39میلیون دلار به سرمایه‌ی خود اضافه کرده است.

 

«تام کروز» دیگر هنرپیشه‌ی نام‌آور هالیوودی با افزایش 35میلیونی دلاری درآمدش رتبه‌ی بیست‌وهفتم جدول تأثیرگذارترین چهره‌های سرشناس را از آن خود کرد. «مارک والبرگ»، «ویل اسمیت» و «بن افلک» دیگر بازیگران مطرح سینما هستند که به ترتیب رتبه‌های 28‌، 35‌ و 36 این فهرست را در دست دارند.

 

به گزارش سایت مجله‌ی فوربز، «آدام سندلر» کمدین تلویزیونی و سینمایی هم با 37میلیون دلار درآمد، بالاتر از «آنجلینا جولی» هنرپیشه‌ی سرشناس هالیوودی قرار گرفته است. جولی با 33میلیون دلار افزایش درآمد در سال گذشته، رتبه‌ی چهل‌ویکم را به‌دست آورده است. «جنیفر لارنس» ستاره‌ی «Hager Games» رتبه‌ی چهل‌ونهم و «اشتون کاچر» مقام پنجاه‌وسوم جدول امسال «فوربز» را در اختیار دارند. «پیتر جکسون» فیلم‌ساز معروف هم در رتبه‌ی پنجاه‌وپنجم قرار گرفته است.

 

از دیگر بازیگران و کارگردانانی که در میان 100 چهره‌ی تأثیرگذار و ثروتمند «فوربز» قرار گرفته‌اند می‌توان به «جنیفر آنیستون»، «چارلی شین»، «مریل استریپ»، «تینا فی»، «الک بلدوین»، «اما استون»، «چارلیز ترون»، «نیل پاتریک هریس»، «سندرا بولاک» و «جاش ودون» اشاره کرد./ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------