تهیه کننده: تلویزیون بخواهد «بچه مهندس ۵» را هم می‌سازیم



بچه مهندس ۵,اخبار امروز,اخبار جدید
تهیه کننده «بچه مهندس» از تغییر بازیگر نقش اصلی سریال در قسمت‌های نخست به عنوان یک چالش جدی یاد کرد. او همچنین می‌گوید، در صورت درخواست صداوسیما فصل جدید سریال را هم خواهند ساخت.

سعید سعدی ـ تهیه کننده سریال «بچه مهندس» ـ درباره تغییر نقش اصلی این سریال در فصل جدید به ایسنا توضیح داد: شرایطی ایجاد شد که ما مجبور شدیم بازیگر نقش اصلی را تغییر دهیم. تمام تلاشمان این بود که بازیگری را انتخاب کنیم که بتواند برای ما زحمت کمتری ایجاد کند و مخاطبان هم راحت تر بتوانند با او ارتباط برقرار کنند. الحمدالله بازیگری که انتخاب شده است تا حدی این نگرانی را برطرف کرده است.

 

او درباره همکاری با محمدرضا رهبری در نقش جواد جوادی ادامه داد: در این رابطه نظر ما مثبت است و مشکلی چندانی برای ما ایجاد نکرد. شاید دو سه قسمت اول چالشی را ایجاد کرد و پذیرشش برای مخاطبان سخت بود اما از قسمت سوم ـ چهارم به بعد، مخاطبان پذیرفتند که جواد جوادی تغییر کرده و این بازیگر است، همانطور که در قسمت های قبل هم جواد جوادی بنا بر شرایط سنی اش یک بازیگر دیگر بود.

 

سعدی همچنین درباره تغییر کارگردان سریال «بچه مهندس» پس از سه فصل، گفت: به دلیلی مشکلاتی که برای آقای غفاری ایجاد شد و همزمانی کار سینمایی «تک تیرانداز»، ایشان نتوانستند با ما ادامه همکاری دهند و بر اساس همفکری که با هم داشتیم به آقای کاوری رسیدیم؛ آقای کاوری را به تلویزیون پیشنهاد دادیم و تلویزیون هم پذیرفت؛ الحمدالله به دلیل شناختی که از آقای کاوری داشتیم، در روند کار مشکلی پیش نیامد. با همیاری یکدیگر توانستیم کار را پیش ببریم.

 

تهیه کننده سریال «بچه مهندس» در پاسخ به این پرسش که تغییر کارگردان یک سریال چندفصلی و ادامه دار چقدر می‌تواند در روند ساخت تاثیرگذار باشد؟ عنوان کرد: در هر صورت بی تاثیر نیست. زیرا سریال با یک فکر و اندیشه‌ای کنار هم چیده شده است و وقتی آن فکر و اندیشه تغییر پیدا می‌کند شاید آن تاثیر زیاد مثبت نباشد ولی سریال بچه مهندس به دلیل نوع محتوایی که داشت و تغییراتی که در قصه ایجاد می‌شد، این چالش را برای ما کمتر کرده بود.

 

سعدی با بیان اینکه احتمالا تا ۱۷ ـ ۱۸ اردیبهشت ماه کار ضبط سریال به پایان می‌رسد، درباره ساخت فصل پنجم بچه مهندس هم اظهار کرد: این موضوع به تصمیم گیری سازمان صداوسیما منوط است. سازمان هم بر اساس نظرسنجی و بازخوردها تصمیم می گیرد که این کار را ادامه دهد یا نه.

 

این تهیه کننده ساخت فصل چهارم سریال «بچه مهندس» را دشوارتر از فصل‌های قبلی دانست و افزود: این سریال در این فاز به دلیل تعدد لوکیشن ها و خود داستان و تغییرات محتوایی از فازهای قبلی سخت تر و سنگین تر بود. تعدد کاراکترهایی که بنا بر نیاز قصه باید در کار می‌بودند نسبت به فصل‌های قبلی قابل مقایسه نیست. از طرفی به موضوعی هم پرداخته شده است که برای مخاطبان جدید است و شاید تا الان گروه به این موضوع آنقدر نزدیک نشده‌ باشد.

 

سعدی در پایان درباره تاثیر کرونا بر ساخت سریال و نحوه مواجهه با آن عنوان کرد: در هر صورت کرونا مشکلات خاص خودش را دارد؛ در گروه استرس و نگرانی ایجاد می‌کند. ما تدابیری را اندیشیده‌ بودیم و یک گروه پزشکی را در کار مستقر کرده بودیم. یک روز در میان اکسیژن سنجی و تب سنجی انجام می‌شد و هفته‌ای یک بار یا چندین بار  می آمدند تست می‌گرفتند و یا دوستانی که مشکوک بودند می رفتند به درمانگاهی که با آن قرارداد بسته بودیم و تست کرونا می‌دانند؛ اگر جواب تست منفی بود به کار ادامه می‌دادند. به لطف خدا با این تدابیر مشکلی در روند اجرای کار ایجاد نشد.

 

سریال «بچه مهندس۴» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی سعید سعدی، شب‌های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------