آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

به انتخاب ورایتی؛ فرهادی بهترین فیلمساز سال خاورمیانه شد



 

 

به انتخاب ورایتی؛  فرهادی بهترین فیلمساز سال خاورمیانه شد

 

«ورایتی» با انتخاب اصغر فرهادی به عنوان بهترین فیلمساز سال خاورمیانه، در این دوره از جشنواره فیلم ابوظبی به این کارگردان و نویسنده ایرانی جایزه اعطا می کند.

«ورایتی» (Variety) با انتخاب اصغر فرهادی به عنوان بهترین فیلمساز سال خاورمیانه، روز گذشته اعلام کرد که طی برگزاری مراسم این دوره از جشنواره فیلم ابوظبی به این کارگردان و نویسنده ایرانی جایزه اعطا می کند.

«ورایتی» با اشاره به این موضوع که پنجمین اثر اصغر فرهادی به نام «جدایی نادر از سیمین» نخستین فیلم ایرانی است که جایزه خرس طلایی بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم برلین را به خود اختصاص داده است، اعلام کرد که بی شک این کارگردان و نویسنده ایران بهترین فیلمساز خاورمیانه در سال جاری است.

«جدایی نادر از سیمین» علاوه بر دریافت جایزه خرس طلایی بهترین فیلم شصت و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین، ۲ جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد این جشنواره آلمانی را به خود اختصاص داده است.

همچنین «جدایی نادر از سیمین» که بازیگرانی مانند لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی، بابک کریمی، مریلا زارعی در این فیلم درام ایفای نقش کرده اند، پیش از این نیز توانست ۴ سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری (محمود سماک باشی)، بهترین فیلمبرداری (محمود کلاری)، بهترین فیلمنامه (اصغر فرهادی) و بهترین کارگردانی (اصغر فرهادی) بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر را از آن خود کند.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» که به عنوان نماینده ایران در بخش فیلم های غیر انگلیسی زبان هشتاد و چهارمین دوره مراسم آکادمی اسکار نیز حضور دارد علاوه بر دریافت جوایز مختلف در جشنواره های معتبر و بین المللی گوناگون توانست فروشی خوبی را نیز در کشورهای جهان مخصوصا فرانسه برای خود رقم بزند.

آلبرتو لوپز؛ مدیر بخش بین المللی «ورایتی» درباره اعطای جایزه به اصغر فرهادی گفت: اصغر فرهادی برای دریافت جایزه بهترین فیلمساز سال خاورمیانه بهترین گزینه است. فرهادی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» یک داستان عالمگیر و فراموش نشدنی را خلق کرده است که برای مدتی طولانی در خاطره ها باقی می ماند.

وی در ادامه نیز گفت: «جدایی نادر از سیمین» یک اثر درخشان برای درنوردیدن مرزها و قدرت سینما است. این فیلم سینمایی با پرداخت به موضوعاتی مانند عدالت، افتخار شخصی و غرور، چراغی را برای تمام پیچیدگی ها و تناقض ها روشن می کند.

لوپز درباره سبک کار اصغر فرهادی نیز گفت: فرهادی مانند آلفرد هیچکاک با ایجاد تعلیق در آثارش، هیجان را لحظه به لحظ و صحنه به صحنه بالا می برد و با وارد کردن جزئیات، یک داستان اخلاقی را به تصویر می کشد که حس همدردی تماشاگران را برمی انگیزد.

آلبرتو لوپز در ادامه صحبت های خود گفت: مهمترین نکته در آثار فرهادی این است که این کارگردان هیچ گاه شخصیت های آثار خود را مورد قضاوت قرار نمی دهد و با طرح سئوال هایی درباره این شخصیت ها و قرار دادن آن ها در موقعیت های گوناگون اجازه می دهد تا تماشاگران درباره آن ها قضاوت کنند.

جایزه ۶۰ هزار دلاری بهترین فیلم پنجاه و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سیدنی (Sydney International Film Festival)، جایزه بهترین فیلم جشنواره سنت پیترزبورگ (St. Petersburg Film Festival)، جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه جشنواره دوربان، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره ملبورن، جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی ایروان و جایزه بهترین فیلم بخش جنبی «تی وی ای اتره میرادا» (TVE Otra Mirada Award) پنجاه و نهمین دوره جشنواره فیلم سن سباستین دیگر جوایزی هستند که «جدایی نادر از سیمین» دریافت کرده است.

این دوره از جشنواره فیلم ابوظبی بین روزهای ۱۳ تا ۲۲ اکتبر (۲۱ تا ۳۰ مهر) پاییز سال جاری در امارات متحده عربی برگزار می شود.... / خبرگزاری سینمای ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------