اصغر فرهادی: فیلمنامه جدیدم را شروع کردم



 

اصغر فرهادی

 

اصغر فرهادی، کارگردان فیلم «جدایی نادر از سیمین»، نامزدی این فیلم را در ۲ بخش اسکار اتفاقی ارزشمند دانست و البته نامزدی در بخش بهترین فیلمنامه را ارزشمندتر.

اصغر فرهادی پس از اعلام نامزدی فیلمش در جوایز اسکار در پاسخ به سؤالات خبرنگار هالیوود ریپورتر گفت: از بین ۲ نامزدی، بهترین فیلمنامه برای من معنای دیگری دارد چون پیش از هر چیز من کارم را با نوشتن شروع کردم.

وی در پاسخ به این سؤال که در لحظه شنیدن خبر کجا و در چه حالی بوده است، پاسخ داد: در حال نوشتن صحنه‌ای از فیلمنامه بعدی‌ام بودم که ۲ روز است با آن درگیر هستم و دنبال باز کردن گرهی در این صحنه بودم که دستیارم این خبر را به من داد.

فرهادی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی‌اش درباره کاندیدا شدن فیلمنامه چه بوده است، گفت: در مورد نامزدی بهترین فیلم خارجی حدس می‌زدم اما در مورد بهترین فیلمنامه کمتر حدس می‌زدم.

وی در ادامه در پاسخ این سؤال که کاندیدا شدن در اسکار برایش چه معنایی دارد، گفت: مهم‌ترین معنایش آن است که اگر چه امروز مردم در فرهنگ‌های مختلف به زبان‌های مختلف سخن می‌گویند اما زبان مشترک تمام مردم دنیا، سینماست.

این کارگردان ایرانی درباره اینکه اگر جایزه اسکار فیلمنامه را ببرد چه حسی خواهد داشت، گفت: این موفقیت تنها برای من نخواهد بود بلکه متعلق به همه کارگردانانی خواهد بود که به زبان‌هایی غیر از انگلیسی فیلم می‌سازند. این به معنای آن است که زبان نمی‌تواند مانعی در ارتباط برقرار کردن تماشاگران با فیلم‌ها در دنیای سینما باشد. سینما یک زبان مشترک جهانی است.... / جامعه خبری الف

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------