گیلان آماده استقبال از پیکر «ابتهاج»



هوشنگ ابتهاج،اخبار هنری،خبرهای هنری
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آماده استقبال از پیکر «امیرهوشنک ابتهاج» در این استان هستیم، گفت: جلسه هماهنگی فردا برگزار می شود.

رضا ثقتی در گفتگو با مهر با گرامیداشت یاد و خاطره درگذشت «امیرهوشنگ ابتهاج» به پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتقال پیکر این هنرمند گیلانی اشاره کرد و گفت: تمام تلاش و برنامه ریزی ها بر این است که پیکر این هنرمند نام آوازه گیلان در زادگاهش به خاک سپرده شود.

 

وی اشاره به گمانه زنی‌ها در خصوص دفن پیکر مرحوم ابتهاج در پایتخت افزود: ابتدا بنا بود که پیکر این شاعر گیلانی در تهران به خاک سپرده شود که با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استانی این تصمیم به مرکز استان تغییر کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تشکیل جلسه برای هماهنگی‌های بیشتر در خصوص انتقال پیکر هنرمند گیلانی به استان خبر داد و اضافه کرد: جلسه هماهنگی انتقال، تشییع و تدفین پیکر هوشنگ ابتهاج فردا شنبه در این اداره کل برگزار می‌شود.

 

ثقتی با بیان اینکه گیلان آماده استقبال و تشییع باشکوه از پیکر مرحوم ابتهاج است، گفت: هنوز برنامه قطعی انتقال پیکر شاعر نام آوازه گیلان مشخص نیست اما احتمال می‌رود تا اواخر هفته آتی این اتفاق رقم بخورد.

 

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با خانواده مرحوم ابتهاج در خصوص انتقال پیکر آن مرحوم به زادگاهش رشت افزود: با رایزنی وزارت ارشاد و امور خارجه مقدمات اولیه انتقال پیکر مرحوم ابتهاج به کشور و در نتیجه گیلان فراهم شده است.

 

گفتنی است امیرهوشنگ ابتهاج مشهور به سایه شاعر و پژوهشگر ادبی بزرگ ایرانی در اسفند ۱۳۰۶ در رشت به دنیا آمد و در بامداد ۱۹ مرداد در سن ۹۴ سالگی در آلمان درگذشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------