آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

رضا کیانیان: مردم گرسنه اند



رضا کیانیان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
دلیل بعدی، گرسنگی است. وقتی مردم ما از صبح تا شب باید بدوند تا لقمه نانی به‌دست آورند، دیگر چه حال و توانی برای گفت‌وگو دارند؟

رضا کیانیان در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تلویزیون و تاثیرش روی دوقطبی شدن کشورمان گفت: «کشور ما به دو دلیل دوقطبی شده؛ تلویزیون‌مان  که صبح تا شب می‌خواهد فقط خودش حرف بزند و اجازه صحبت به دیگران نمی‌دهد و دلیل بعدی، گرسنگی است. وقتی مردم ما از صبح تا شب باید بدوند تا لقمه نانی به‌دست آورند، دیگر چه حال و توانی برای گفت‌وگو دارند؟ مثلا همین موتوری‌ها، همیشه از حضورشان منزجر بودم ولی بعدا پسرم علی گفت، خب اینها چه کنند، ناچارند برای یک ‌لقمه ‌نان در گرما و سرمای وحشتناک از این سر شهر به آن سر بروند.

 

بنابراین هنگام رانندگی وقتی با تخلفات آنان روبه‌رو می‌شوم، دیگر با آنها بحث نمی‌کنم، چون فکر می‌کنید چنین فردی توان گفت‌وگو داشته باشد؟!

 

شب که خسته و مانده به خانه می‌رسد، حتی حوصله حرف زدن با زنش را هم ندارد. اگر بچه‌اش چیزی بگوید، می‌خواهد توی دهن او بزند.

 

حضرت علی(ع) می‌گوید از دری که فقر وارد شود، از دری دیگر ایمان خارج می‌شود. حالا ایمان که جای خود، قبل از آن گفت‌وگو خارج می‌شود.»

 

وی افزود: «آقای تلویزیون! خانم تلویزیون! یادت باشد گفت‌وگو کن. به من اجازه بده بیایم و صحبت کنم. نه اینکه امثال مرا به برنامه‌هایی دعوت کنی که آخر شب پخش می‌شود و کسی نمی‌بیند و بعد هم مدعی شوی که فضا ایجاد کرده‌ای. امثال ما را درطول روز دعوت کن!»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------