آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

سوتی جدید مسابقه برنده باش/ عدم وجود گزینه درست در سوالات!



اخبار,اخبار فرهنگی,مسابقه برنده باش

هنوز تب دستکاری در نتایج آرای مردمی جشنواره جام‌جم، فروکش نکرده بود، که ماجرای دستکاری پاسخ سوال با ترفندهای تدوین، پیش آمد.

 

و در حالی که بیش از سه روز از ماجرای دستکاری سوال نگذشته بود، شب گذشته، بازهم جریانی تازه بر طبل رسوایی مسابقه برنده باش کوبید.

 

در حالی که نبرد پونیک نام جنگ‌های ٢٤ ساله بین امپراطوری روم و کارتاژ است، ‌پاسخ این سوال در مسابقه برنده باش به اشتباه جنگ میان یونان و کارتاژ، ‌نمایش داده شد، و این موضوع باعث شد که شرکت کننده به جای ٦٠ میلیون، ٢٠‌میلیون تومان برنده شود.

 

آیا هیچ هیات نظارتی که سواد و اطلاعات کافی برای جمع‌آوری سوال‌ها و پاسخ‌های صحیح داشته باشد در تیم مسابقه برنده باش وجود ندارد؟!

اخبار,اخبار فرهنگی,مسابقه برنده باش

 

توضیحی مختصر درباره نبرد پونیک

جنگ‌های پونی یا جنگ‌های فِنیقی (به انگلیسی: Punic Wars)، به مجموعه جنگ‌های طولانی و سهمگین و دامنه‌داری گفته می‌شود که طی سدهٔ سوم قبل از میلاد، میان دو قدرت روم و کارتاژ درگرفت و مدت بیست و چهار سال تمام به طول انجامید و تلفات بسیار به همراه داشت.

 

این جنگ‌ها در پی طمع روم برای تصاحب جزیره سیسیل از دست کارتاژ آغاز شد. سیسیل جزیره‌ای ثروتمند و حاصلخیز به‌شمار می‌آمد و از جمله در آن بهترین و مرغوبترین انواع انگور و پرتقال و زیتون و… به عمل می‌آمد و به لحاظ راهبردی نیز مهم بود.


سرنا خبر

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------