آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

ویژه برنامه‌های شبکه کودک در نوروز 98/ از پخش فیلشاه تا دورت بگردم ایران



اخبار,اخبار فرهنگی

در ایام نوروز شبکه کودک برنامه‌های جذاب و متنوعی را برای خردسالان و کودکان در نظر گرفته است.

«محمد سرشار» مدیر شبکه کودک در گفت‌وگو با فارس گفت: ما ۲ کانال پویا و نهال را داریم که پویا متعلق به خردسالان زیر ۶ سال است و کانال نهال برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال. فعلا هم که فرکانس پخش این دو شبکه تفکیک نشده از ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر برای خردسالان است و از ۲ تا ۹ شب نیز مختص کودکان است. عنوان رسمی ما شبکه کودک است و به تناوب شبکه پویا و نهال.

 

وی ادامه داد: نوروز امسال برنامه‌های شبکه کودک به نسبت ۳ سال گذشته بسیار متفاوت است. در این سال‌ها تدارک خیلی ویژه‌ای برای نوروز نداشتیم چون حجم برنامه‌هایی که در شبکه‌های بزرگسال به قدری زیاد بود که برنامه‌های ما خیلی نمود نداشت و ما بیشتر برای بازه‌های زمانی بعد از آن برنامه‌ریزی می‌کردیم. اما امسال بنا بر تحلیلی که معاون سیما داشتند، شبکه کودک هم تدارک ویژه‌ای برای نوروز دید. آن هم این بود که برای هم‌دلی با مردم و مخصوصا خانواده‌هایی که به خاطر مشکلات اقتصادی در نوروز امسال تفریحات کمتر و محدودتری دارند و مجبورند در داخل خانه‌ها بمانند، برنامه‌ریزی داشته باشیم.

 

سرشار تصریح کرد: طبیعی است که کودکان چنین خانواده‌هایی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرند. آنها یکسال تحصیلی را پشت سر گذاشته‌اند و حالا قرار بوده تفریح خانوادگی اتفاق بیافتد ولی نمی‌توانند چنین تفریحی را داشته باشند. لذا تلاش کردیم نوروز امسال برنامه‌های متفاوتی داشته باشیم تا تسکینی باشد برای خانواده‌هایی که دچار این مشکل شده‌اند. اولین اتفاق این است که یک جشنواره نوروزی طراحی شده که از سه‌شنبه۲۸ اسفند تا جمعه ۱۶ فروردین ماه و به مدت ۱۸ روز به شکل ویژه برگزار می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که در این جشنواره وجود دارد این است که هیچ برنامه‌ای بازپخش نمی‌شود و همه برنامه‌ها بدون تکرار خواهند بود. لذا یک فهرست بسیار متنوع در مقابل خردسالان و کودکان قرار گرفته که بتوانند به علاقه خود و با کمک پدر و مادرشان انتخاب مناسب‌تری را با توجه به برنامه نوروزی‌شان داشته باشند. 

 

وی ادامه داد: یک جشنواره سینمایی در دل همین ویژه برنامه‌ها تدارک دیده شده که هر روز ساعت 14 به روی آنتن خواهد رفت.  فیلم سینمایی فیلشاه نیز برای اولین بار در ایام نوروز از این شبکه پخش خواهد شد چون موضوع فیلم درباره مبعث است پخش این فیلم نیز در همان مناسبت به روی آنتن خواهد رفت فیلم فیلشاه پرفروش ترین فیلم تاریخ انیمیشن سینمای ایران است و موضوع آن از جذابیت بالایی برای کودکان برخوردار است و در لایه دوم خود به بحث ولادت حضرت رسول می‌پردازد یک تلفیق خوبی از هنر و محتوا در این فیلم سینمایی شکل گرفته است شبکه کودک در زمان اکران نیز کمک زیادی به این فیلم کرد و حالا به حمدلله نوبت پخش از شبکه نیز فرا رسیده است. علاوه بر اینها یک حجم مفصلی از برنامه‌های تولیدی و تأمینی نیز ارائه خواهد شد امیدواریم بعد از این ۱۸ روز یک نوروز شاد پر انرژی برای بچه ها توسط شبکه کودک رقم بخورد.

 

وی عنوان داشت: در جشنواره نوروزی شبکه نهال ۱۹ سینمایی جدید، ۱۳ مجموعه و سریال و دو برنامه تولیدی به نام‌های «دورت بگردم ایران» و «یک‌دوسه‌خنده» از شبکه نهال پخش خواهد شد. سینمایی‌هایی نوروزی نهال، پدینگتون ۱، پدینگتون ۲، پا کوچولو، مدرسه خرگوش‌ها (نگهبانان تخم مرغ طلایی)، لئو سلطان جنگل، نیکو زنبور مسابقات عسلی، ویلی تاکسی نجات، تندر قایق نجات ۲، آلفا و امگا ۱، اردک اردک غاز، کارآگاه شرلوک، گروه جنگلی، پرنده‌های دوست‌داشتنی، آلفا و امگا ۲، شیر کوچولوی شجاع، زرافه کوچک من، فیلشاه، پر طلایی، قالیچه پرنده آثار انتخابی شبکه کودک برای پخش هستند.

 

مدیر شبکه کودک افزود: سری جدید مثلنامه، سری جدید پند پارسی، مجموعه هزار افسان و سری جدید روبی و جوجه‌ها عناوین آثار ایرانی و کنام اژدها، پاندای کنگ‌فو کار- پنجه‌های آتشین، فرمانروایان دریایی، باگز خرگوشه و نگهبانان شیردل عناوین مجموعه‌ها و سریال‌های خارجی جدید شبکه نهال هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------