آخرین اخبار فرهنگی - هنری

محمد صادقی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

«محمد صادقی» بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت

انتشار خبر عجیب تایید حکم اعدام توماج صالحی «هنرمند معترض» در رسانه‌ها و محافل سیاسی جهان. بازتاب گسترده یافته است. به گزارش…

برنامه میثاقی با نود چه تفاوتی داشت؟ کم هیجان، بی‌چالش و پراسترس



اخبار,اخبار فرهنگی,میثاقی و فردوسی پور

برنامه جدید دوشنبه‌شب‌ها با دستمایه نود روی آنتن می‌رود و با وجود برخی خلاقیت‌ها اما برای رسیدن به آن سطح راه طولانی‌ای در پیش دارد.

اولین دوشنبه بعد از نوروز طی ٢دهه اخیر زمان استارت برنامه نود در ‌سال جدید بود، اما در ‌سال ٩٨ و دقیقا در همین زمان برنامه‌ای دیگر با مجری دیگری روی آنتن رفت تا همه به مقایسه این ٢ برنامه در روزهایی که تب حمایت از عادل فردوسی‌پور داغ شده، بپردازند. فوتبال برتر که در سال‌های اخیر صرفا به پخش مسابقات داخلی اختصاص داشته، با تعطیلی نود سیاست جدیدی را در پیش گرفته و یک روز در هفته به تحلیل بازی‌های لیگ برتر می‌پردازد؛ اتفاقی که شاید از چند‌سال قبل در برنامه شب‌های فوتبالی شبکه ورزش هم دیده می‌شود، اما میثاقی سعی کرده بود چند آیتم ویژه هم به برنامه خود اضافه کند.

 

بازگشت تحلیل فنی با حاج‌رضایی!

کسانی که مشتری پروپاقرص برنامه نود بودند، می‌دانند که چندسالی بود که عادل فردوسی‌پور دیگر از کارشناس فنی برای بررسی بازی‌های لیگ برتر استفاده نمی‌کرد و تنها کارشناسان داوری پای ثابت این برنامه بودند، اما برنامه فوتبال برتر که با اجرای میثاقی به بررسی بازی‌های لیگ مربوط می‌شود، بر مبنای حضور کارشناسان فنی روی آنتن می‌رود. بعد از دربی ٨٩ این اتفاق رخ داد و این هفته بار دیگر با حضور امیر حاج‌رضایی، فوتبال برتر به تحلیل فنی بازی‌های لیگ پرداخت؛ روشی که به اعتقاد برخی منسوخ شده است.

 

نوآوری در کارشناسی داوری

شاید تنها نوآوری برنامه فوتبال برتر استفاده از ٣ کارشناس داوری برای بررسی اشتباهات داوری بازی‌های لیگ برتر بود. دوشنبه‌شب درحالی‌ که رضا غیاثی در برنامه حاضر بود و روی صحنه‌های مشکوک نظر می‌داد، نظرات محسن ترکی و سعید مظفری‌زاده هم به صورت زیرنویس اعلام می‌شد تا حداقل جمع‌بندی روی تمامی صحنه‌ها با استفاده از ٣ کارشناس صورت بگیرد.

 

آرام، بدون جنجال و حاشیه!

شاید مهمترین تفاوتی که برنامه فوتبال برتر را با نود متمایز می‌کند، فضای آرام و بدون جنجالی است که در این برنامه حاکم شده و گویا جزو سیاست‌های مجری و تهیه‌کننده آن به شمار می‌رود. هرهفته وقتی علاقه‌مندان به فوتبال پای برنامه نود می‌نشستند، منتظر یک جنجال جدید و شفاف‌سازی درباره ابهام‌های فوتبال بودند. همین باعث می‌شد تا خیلی از مسئولان، مربیان و حتی بازیکنان روی خط بیایند و با یکدیگر مناظره کنند. این اتفاق که به یکی از جذابیت‌های ویژه نود تبدیل شده بود، در برنامه فوتبال برتر جایی ندارد. در این برنامه خبری از چالش نبود، اگرچه در یک مورد حاج‌رضایی از نحوه تقسیم تبلیغات محیطی سازمان لیگ به باشگاه‌ها انتقاد کرد و سعید فتاحی برای پاسخ‌دادن به این انتقاد روی خط آمد و توضیحاتی را ارایه داد.

 

گوشی‌بازی به سبک عادل

برنامه نود هر چقدر جلوتر می‌رفت، گوشی‌هایی که روی میز عادل فردوسی‌پور قرار می‌گرفت، تعدادش بیشتر می‌شد و این همیشه یکی از سوژه‌های مخاطبان این برنامه بود. این‌که در حین برنامه افرادی که اسمی از آنها برده یا نکته‌ای درباره تیمشان مطرح می‌شد، می‌توانستند از طریق پیامک حرف خود را به گوش عادل برسانند تا او نیز روی آنتن زنده این نکته را اعلام کند. محمدحسین میثاقی نیز به سبک عادل روی آنتن زنده بارها به گوشی خود خیره شد و مشخص بود که با افرادی همزمان با اجرای برنامه در ارتباط است و حتی پیام برخی از آنها را برای مخاطبان خواند. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که میثاقی دوشنبه‌شب این هفته شادابی همیشگی را نداشت؛ اتفاقی که شاید حاصل  حرف و حدیث‌های فراوان در شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر بود.

 

کمبودهایی که به چشم می‌آید!

برنامه فوتبال برتر هنوز فاصله زیادی از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تا رسیدن به سطح نود دارد. مثلا در بخش کارشناسی داوری، فردوسی‌پور از یک ال‌سی‌دی افقی استفاده می‌کرد که توقف فیلم روی آن در اختیار خودش بود. نود از یک نمایشگر بزرگ روی دیوار استفاده می‌کرد که خیلی از آمارها و آنالیزهای خود را روی آن نمایش می‌داد. فوتبال برتر اما در همان استودیوی قبلی اجرا می‌شود و از این امکانات برخوردار نیست؛ ضمن این‌که میثاقی و عوامل این برنامه هنوز گزارشگر اختصاصی برای این برنامه درنظر نگرفتند. در واقع مصاحبه اختصاصی با دوربین برنامه فوتبال برتر برخلاف نود صورت نمی‌پذیرد و این برنامه صرفا به پخش خلاصه‌بازی‌ها و نشست خبری مربیان می‌پردازد.

 

روزنامه شهروند

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------