حمیدرضا آذرنگ: ارشاد دستش را از گلوی هنرمند بردارد



اخبار,اخبار فرهنگی,حمیدرضا آذرنگ

حمیدرضا آذرنگ، بازیگر سینما و تئاتر در ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد گفت: «وزارتخانه ارشاد که اتفاقا سایه بالا سر هنرمندان است و باید محافظ و نگهبان وضعیت روح و روان و حتی مالی اهالی هنر باشد و آنها را رصد کند، پا پس کشیده و ما هرگز این حمایت را ندیده‌ایم.»

وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان نهاد متولی فرهنگ و هنر، هادی و حامی هنرمندان است. حال باید دید که اهالی فرهنگ و هنر تا چه میزان از عملکرد این وزارتخانه رضایت داشته و بر این باورند که مسئولان مرتبط در این نهاد، توانسته‌اند در راستای وظایف خود گام بردارند؛ وظایفی که مهم‌ترین آن، ترویج فرهنگ و هنر، اعتلای هنر کشور و حمایت از اهالی آن است.

 

در این‌باره، حمیدرضا آذرنگ، بازیگر سینما و تئاتر در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: «مشکل ارشاد، به امروز ما برنمی‌گردد که بخواهیم از دوره خاصی صحبت کنیم. سال‌هاست هنر و هنرمند وجاهت خود را از دست داده‌اند.»

 

این بازیگر درباره حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «این وزارتخانه که اتفاقا سایه بالا سر هنرمندان است و باید محافظ و نگهبان وضعیت روح و روان و حتی مالی اهالی هنر باشد و آنها را رصد کند، پا پس کشیده و ما هرگز این حمایت را ندیده‌ایم.»

 

او این بی‌مهری‌ها را مربوط به ذات هنر دانسته و بیان کرد: «این موضوع مربوط به عنایت به هنر است که اصلا وجود نداشته، بخصوص برای هنر مهجور تئاتر، چرا که خالق اندیشه است.»

 

آذرنگ درباره اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: «این روزها به اندازه کافی فشار روی هنرمند و هنردوست است. بهترین اقدام وزارت ارشاد این است که دست خود را از گلوی هنرمند بردارد. لازم نیست تنفس مجدد به آنها بدهد. این‌قدر بدنه هنر مهجور و نحیف شده و هنرمند دچار تزلزل و استیصال شده و این‌قدر هنر و هنرمند از اعتبار افتاده که انگار کاری از آنها ساخته نیست.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------