بازگشت مجری‌های نوستالژیک کودک/ الهه رضایی و گیتی خامنه در «۴۰+»



اخبار,اخبار فرهنگی

«۴۰+» برنامه‌ای است که با هدف مرور خاطرات و یادآوری آداب و سنن خوب گذشته و با اجرای گیتی خامنه و الهه رضایی با بخش های متنوعی روی آنتن شبکه هفت می رود.

به گزارش ایسنا، مهربانی، تهیه‌کننده برنامه «۴۰+» درباره هدف این برنامه گفت: برنامه «۴۰+» با هدف یادآوری زندگی و خاطرات گذشته افراد بالای ۴۰ سال تولید می‌شود و در واقع نوعی خاطره بازی است.

 

وی افزود: بازگشت به زندگی گذشته و ساده با یادآوری قناعت، دوستی‌ها، همبستگی‌ها، همدلی‌ها، روابط خوب و یکرنگی‌ها بین افراد از اهداف اصلی این برنامه است و می‌خواهیم به نسل جوان نشان دهیم، دورانی که همه این خوبی‌ها در آن بود، چقدر زیبا بود و آرامش و صمیمیت در آن موج می‌زد. شاید تکنولوژی و پیشرفت در آن سال‌ها وجود نداشت و سختی زندگی بیشتر بود ولی زیبایی زندگی در آن دوران نیز بیشتر بود.

 

وی پویانمایی، سریال‌های قدیمی، موسیقی‌های قدیمی، کلیپ‌هایی از تهران قدیم، پرداختن به مشاغل قدیمی که اکنون وجود ندارند، گزارش مردمی، حضور مردم در برنامه، ارسال خاطرات و تصاویر از سوی مخاطبان، مصاحبه با بزرگان فرهنگ و معرفی بازی های قدیمی را از جمله بخش‌های این برنامه عنوان کرد و گفت: در مجموع سعی می‌کنیم «۴۰+» برنامه‌ای شاد باشد و برای مخاطب لحظات شادی را خلق کنیم و آنها را به گذشته هایشان برگردانیم.

 

مهربانی خاطرنشان کرد: ایده اصلی این طرح را آقای احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش پیشنهاد داده، ایشان عِرق خاصی به این کار دارند و بسیار نسبت به این موضوع حساس و پیگیر هستند و با حمایت کامل آقای افزادی این کار در حال تولید است.

 

وی با اشاره به اینکه گیتی خامنه و الهه رضایی مجریان این برنامه شبانگاهی هستند، درباره انتخاب این دو مجری توضیح داد: همان طور که گفتم مخاطب ما نسل ۴۰ سال به بالاست و این گروه سنی طبیعتا با خانم خامنه و رضایی آشنایی دارند؛ والدین افرادی که در دهه ۶۰ به دنیا می آمدند، متولدین دهه ۲۰ تا ۴۰ بودند و آنها نیز در کنار فرزندانشان برنامه کودک می‌دیدند؛ بنابراین پدر و مادرها و حتی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها علاوه بر اینکه با این دو مجری آشنایی دارند می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

 

تهیه‌کننده «۴۰+» همچنین بیان کرد: این مجموعه برنامه بهانه ای است تا برای اولین بار باشگاهی برای گروه های مختلف سنی که شامل افراد بالای ۴۰ سال است تشکیل شده تا به طور گسترده از سراسر کشور هر کس که تمایل دارد در آن عضو شود و از آن به عنوان پلی برای پیوند با گذشته و خاطرات خود بهره ببرد.

 

او ادامه داد: باشگاه «۴۰+» از چند گروه سنی تشکیل می شود که گروه اول از سن ۴۰ تا ۸۰ را شامل می شود، گروه دوم از سن ۸۰ تا ۹۰ سال را دربرمی‌گیرد و گروه سوم نیز شامل افرادی بالای ۹۰ سال است.

 

مهربانی افرود: این باشگاه در نظر دارد برای هر یک از این گرو ها و به ویژه برای تکریم و حمایت دو گروه آخر اقدامات در خور توان انجام دهد. علاوه بر این، سه گروه این باشگاه برای گروه دیگری تحت عنوان گروه «چلسی» ویژه افراد زیر ۴۰ سال نیز درصدد برنامه‌ریزی است که به‌زودی اعلام می‌شود. باشگاه «۴۰+» در ابتدای راه‌اندازی است و امیدواریم که با کمک مردم به اهداف مورد نظر که در راستای شادی و بهجت آفرینی در جامعه است، برسیم.

 

وی در پایان نیز درباره زمان پخش برنامه اعلام کرد: سعی می‌کنیم تا اواخر تیر برنامه را به روی آنتن ببریم و پیش‌بینی می‌کنیم این برنامه پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲ یا ۲۳ از شبکه هفت سیما پخش شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------