محسن کیایی: همه دلتنگ عادل هستیم، جایش به شدت خالیست



اخبار,اخبار فرهنگی,محسن کیایی
بازیگر مطرح سینما و تئاتر کشورمان به خبرورزشی گفت: علی کریمی حرف بسیار قشنگی زد و گفت مدیرعامل‌ها هیچ‌وقت نمی‌توانند تیم را قهرمان کنند، چون متأسفانه هیچ چیز در کشورمان سر جای خود و روی اصول نیست.

به گزارش خبرورزشی، فیلم سینمایی مطرب به کارگردانی مصطفی کیایی و با بازی پرویز پرستویی، الناز شاکردوست و محسن کیایی توانست رکورد فروش تاریخ سینمای ایران را بزند و به مرز چهل میلیارد تومان برسد. به همین دلیل برای ویژه‌نامه نوروز با محسن کیایی که به شدت هم فوتبالی است، یک مصاحبه فوتبالی-نوروزی- سینمایی ترتیب دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 

سال ۹۸ به طور کلی چطور گذشت؟

فکر می‌کنم سال ۹۸ افتضاح و فاجعه بود. مردم دچار مشکلات زیادی شدند، از فروردین سال گذشته که با سیل و خرابی زیاد در چند استان کشور آغاز شد تا کرونا که تا همین الان مردم ما و البته اکثر کشور‌های دنیا درگیر آن هستند و با این ویروس لعنتی دست و پنجه نرم می‌کنند. جا دارد از همین‌جا به خانواده‌هایی که عزیزشان را از دست دادند، تسلیت بگویم و خداوند به آن‌ها صبر بدهد. واقعاً فکر می‌کنم این همه بلا و مصیبت در یک سال سابقه نداشته در کشور ما اتفاق بیفتد. فقط امیدوارم هرچه زودتر کشور ما و مردم عزیز به آرامش برسند. به لحاظ کاری سال ۹۸ بد نبود، فیلم مطرب را در سال گذشته داشتیم که توانست رکورد فروش تاریخ سینمای ایران را بزند که برای من و همکارانم افتخار بزرگی به حساب می‌آید. حتی فکر می‌کنم اگر اتفاقات آبان‌ماه و سقوط هواپیما نبود و چند روزی سینما‌ها تعطیل نمی‌شد، به رکورد ۵۰ میلیارد تومان هم می‌رسیدیم. به غیر از مطرب، خب من از اردیبهشت ۹۸ درگیر فیلمنامه سریال هم‌گناه بودم و تا چند روز مانده به عید فیلمبرداری ما ادامه داشت. چند قسمت از این سریال پخش شده و خدا را شکر بازخورد‌هایی که از مردم می‌گیرم، بسیار خوب و مثبت بود و آن‌ها این سریال را دوست داشتند.

 

با توجه به شیوع ویروس کرونا شما تعطیلات نوروز را چطور می‌گذرانید؟

خب من هم مثل سایر مردم در خانه و مشغول استراحت هستم و واقعاً کار دیگری جز ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی نمی‌شود کرد. از مردم نازنین هم می‌خواهم این روز‌ها خیلی مراقب باشند و از تجمع و مسافرت کردن پرهیز کنند تا همه با کمک هم بتوانیم این روز‌های دشوار را پشت سر بگذاریم و این ویروس را شکست دهیم.

 

عید به طور کلی برای محسن کیایی چه حس و حالی دارد؟

من همیشه عاشق عید و تعطیلات نوروز بودم، چون در تعطیلات خیلی به ما خوش می‌گذشت. ضمن اینکه، چون من همیشه از مدرسه فراری بودم، اواخر اسفند و تعطیلات نوروز برایم عجیب و غریب خوب بود و لذت می‌بردم. هنوز هم وقتی به عید می‌رسیم، بوی سبزی‌پلو و ماهی در مشامم زنده می‌شود. البته بگویم وقتی به سوم عید که می‌رسیدیم، از بس آجیل می‌خوردم، دل‌درد می‌گرفتم، چون من شدیداً عاشق غذا و تنقلات هستم و از خوردن آن‌ها لذت می‌برم.

 

پیش‌بینی‌ات از سال جدید چیست؟

آن طور که از شرایط مشخص است و می‌شود فهمید، به نظر سال بسیار سختی به لحاظ اقتصادی درپیش خواهیم داشت. اول امیدوارم کرونا از بین برود و مردم سلامتی‌شان را به دست بیاورند و بعد از آن هم کسب و کار مردم رونق پیدا کند و مشکلات اقتصادی در جامعه ما کم شود.

 

بهترین فیلمی که در سال ۹۸ دیدی، کدام بود؟

با اختلاف فیلم ژوکر عالی بود و بازی‌های فوق‌العاده‌ای داشت و من از دیدن آن لذت بردم.

 

بهترین بازیگر مرد و زن در سالی که گذشت، از نظر تو چه کسانی بودند؟

پرویز پرستویی عزیز در فیلم مطرب فوق‌العاده بود. همچنین الناز شاکردوست در فیلم شبی که ماه کامل شد، بازی درخشانی داشت و من این دو عزیز را انتخاب می‌کنم.

 

دختر به بازیگر می‌دهی؟

اگر خودش بخواهد و دوست داشته باشد، بله، چرا که نه؟ اتفاقاً جالب هم می‌شود و به نظرم خوب است.

 

برنامه کاری‌ات برای سال جدید چیست؟

خب فعلاً که مشغول استراحت هستم، ولی دوست دارم اگر فیلمنامه خوبی به دستم برسد، یکی، دو کار جدی انجام دهم که به نظرم جذاب است. ولی به طور کلی آرزو دارم کارگردانی را آغاز کنم و اولین فیلم خودم را بسازم. حالا باید دید تا پایان سال چه اتفاقاتی می‌افتد و شرایط به چه شکل پیش می‌رود.

 

می‌دانم ارتباط بسیار خوبی با بعضی از فوتبالیست‌ها داری. به نظرت کدام‌شان روحیه بازیگری و استعداد آن را دارند؟

خب خیلی‌ها آمدند و موفق نشدند. البته پژمان جمشیدی یک استثنا بود، چون استعداد بسیار خوبی در بازیگری دارد و شما هم عملکرد پژمان را می‌بینید که چقدر موفق و پرکار است. بازیگری مثل سایر حرفه‌ها تخصص و البته خمیرمایه می‌خواهد و نمی‌شود از روی شناخت نسبی بگویم کدام فوتبالیست استعداد بازیگری دارد، چون باید در کار تست شوند تا ببینند مستعد در بازیگری هستند یا خیر. ولی به طور کلی فعلاً کسی را به خاطر ندارم که بگویم روحیه و استعداد بازیگری دارد.

 

بهترین فوتبال داخلی و خارجی که در سال ۹۸ دیدی، کدام است؟

از بازی‌های داخلی، دیدار پرسپولیس و سپاهان در نیمه‌نهایی جام حذفی در اصفهان که با گل دقیقه ۱۲۰ احمد نوراللهی سپاهان را شکست دادیم و به فینال رسیدیم. در بین بازی‌های خارجی هم، چون من عاشق لیورپول هستم (البته بعد از میلان) دیدار لیورپول و بارسلونا در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا و کام‌بک رؤیایی قرمز‌های آنفیلد را انتخاب می‌کنم که توانستند باخت ۳ بر صفر بازی رفت را در دیدار برگشت با پیروزی ۴ بر صفر جبران کنند که فوق‌العاده بود.

 

شایعه شده به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی بازی‌های فوتبال، به طور مثال لیگ برتر انگلستان، کلاً بازی‌ها را تعطیل کنند. به نظرت با این وضعیت تکلیف تیم محبوبت لیورپول که می‌خواهد بعد از سال‌ها قهرمان جزیره شود، چیست؟‌

نمی‌دانم شرایط چطور خواهد شد، ولی لیورپول که قهرمانی‌اش قطعی است و همین حالا اگر لیگ را تعطیل کنند هم با همین جدول رده‌بندی باید کار به پایان برسد و خللی در قهرمانی لیورپول ایجاد نمی‌شود، دقیقاً مثل پرسپولیس در لیگ خودمان که با ۱۰ امتیاز اختلاف در صدر جدول حضور دارد و قهرمان می‌شود و سایر تیم‌ها ممکن است جایگاه‌شان عوض شود.

 

بعد از باخت لیورپول به اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا و حذف تیم محبوبت چه حالی داشتی؟

خب طبیعتاً ناراحت شدم، چون دلم می‌خواست لیورپول این دیدار را ببرد، ولی به نظرم افت تیم‌های بزرگ در مقطعی از فصل طبیعی است. حتی تیم‌هایی مثل رئال، بارسا و منچسترسیتی که تیم‌های مطرح و بزرگی در دنیا به حساب می‌آیند هم دچار فراز و نشیب می‌شوند و بعضی مواقع شاهد چنین نتایج عجیبی هستیم. البته همه تیم‌هاکه مثل پرسپولیس نیستند تا بتوانند ۴ سال پی‌درپی در اوج باشند و قهرمان لیگ شوند.

 

یعنی آنقدر به قهرمانی پرسپولیس مطمئنی؟

بله، با توجه به روند تیم و اختلاف امتیاز ایجاد شده و همچنین این موضوع که پرسپولیس اکثر دیدار‌های دشوارش مثل شهرآورد، سپاهان، تراکتور و شهرخودرو را پشت سر گذاشته، شانس اول قهرمانی است و به نظرم تیم یحیی قهرمان خواهد شد.

 

ولی بعضی‌ها ادعا می‌کنند قهرمانی‌های پرسپولیس مهندسی شده است

واقعاً این بعضی‌ها با کدام منطق این حرف‌ها را مطرح می‌کنند؟ فکر می‌کنم همه چیز مشخص است و نیازی به توضیح من نیست. در واقع حکایت این عده مثل گربه‌ای است که دستش به گوشت نمی‌رسد و می‌گوید بو می‌دهد.

 

میلان هم که عاشقش هستی، حال و روز خوبی ندارد

من از بچگی عاشق میلان بودم و در واقع با مالدینی، گولیت و فان‌باستن به فوتبال علاقه‌مند شدم و آن زمان میلان بهترین تیم دنیا بود و کلی جام می‌آورد. نمی‌دانم الان چه بر سر این تیم آمده که اصلاً حال و روز خوبی ندارد، ولی امیدوارم هرچه زودتر هم اوضاع این تیم دوست‌داشتنی بهتر شود.

 

بهترین و بدترین خاطره‌ات از بازی‌هایی که در نوروز برگزار شد، کدام است؟

همین شهرآورد پارسال که با ضربه خوشگل احمد نوراللهی پیروز شدیم و یا آن بازی ایران و ژاپن معروف که با ۲ گل هاشمیان بردیم. خاطره بد من هم همان بازی ایران و عربستان است که در تهران با مربیگری علی دایی ۲ بر یک باختیم.

 

یک سفره هفت‌سین با ستاره‌های سینما درست کن و همین کار را با اهالی فوتبال که خودت آن‌ها را می‌شناسی، انجام بده

از سینمایی‌ها سحر دولتشاهی، سارا بهرامی، سعید آقاخانی، ساعد سهیلی، سروش صحت، سیما تیرانداز و سعید پورصمیمی را انتخاب می‌کنم. فکر می‌کنم در بین فوتبالی‌ها کمی کار سخت‌تر باشد، شاید هم من حضور ذهن لازم را الان ندارم. (مکث می‌کند) از فوتبالی‌ها هم سیدجلال حسینی، سردار آزمون، سعید عزیزیان، سروش رفیعی، سامان قدوس، سسک فابرگاس و سوارس را در سفره هفت‌سین قرار می‌دهم.

 

حالا اگر بخواهی از بین هنرمندان یک تیم ۶ نفره درست کنی، چه کسانی را انتخاب می‌کنی؟

خودم که قطعاً دروازه‌بان هستم. به غیر از خودم، همایون شجریان، پژمان جمشیدی، پژمان بازغی، محسن تنابنده و امیرعلی دانایی را انتخاب می‌کنم. انصافاً هم فکر می‌کنم تیم خوبی باشیم و سخت شکست بخوریم.

 

اگر فقط یک بازی اروپایی را حق داشته باشی از نزدیک ببینی، کدام دیدار را ترجیح می‌دهی؟

خب خیلی دلم می‌خواهد به سن‌سیرو بروم و از نزدیک بازی میلان و یوونتوس را تماشا کنم که فکر می‌کنم اتفاق بسیار جذابی خواهد بود.

 

آرزوی فوتبالی تو برای سال جدید چیست؟

خب دلم می‌خواهد یحیی گل‌محمدی همین روند را ادامه دهد و موفقیت‌های پرسپولیس متوقف نشود. تیم محبوبم مثل سال گذشته بتواند دبل کند و لیگ برتر و جام حذفی را با هم فتح کند. در لیگ قهرمانان آسیا هم با وجود اینکه در دو دیدار اول نتایج خوبی به دست نیامد، ولی امیدوارم در ادامه بازی‌ها شرایط تغییر کند و پرسپولیس به مراحل بالاتر برسد.

 

با این حواشی روز‌های پایانی سال، ولی اوضاع کمی سخت شده و پرسپولیس درگیر حواشی زیادی است

علی کریمی حرف بسیار قشنگی زد و گفت مدیرعامل‌ها هیچ‌وقت نمی‌توانند تیم را قهرمان کنند، چون متأسفانه هیچ چیز در کشورمان سر جای خود و روی اصول نیست. به همین دلیل این حواشی همیشه بوده و هست و نمی‌شود کاری کرد.

 

به نظرت جای چه کسی در فوتبال خالی است؟

قطعاً عادل فردوسی‌پور جای خالی‌اش حس می‌شود و خیلی دلم می‌خواهد عادل برگردد، چون می‌دانم خیلی از مردم مثل من دلتنگ شنیدن صدای او هستند و امیدوارم در سال جدید این اتفاق بیفتد و ما دوباره عادل و برنامه ۹۰ را در تلویزیون ببینیم.

 

برای سال جدید به چه کسانی تبریک گفتی و اینکه اهل عیدی دادن هستی؟

خب قطعاً خانواده‌ام که کنارشان هستم، یکسری از دوستانم که رابطه بسیار نزدیکی با هم داریم و پدر و مادرم جزو اولین نفراتی بودند که به آن‌ها سال نو را تبریک گفتم. بعد از آن هم به یکسری از عزیزان هنرمند مثل پرویز پرستویی، بهرام رادان و یا هدیه تهرانی تبریک گفتم، چون فوق‌العاده برایشان احترام قائلم. در مورد عیدی دادن هم باید بگویم من از وقتی ازدواج کردم، هر سال به خیلی‌ها عیدی می‌دهم و اگر امسال هم کسی را ببینم، این کار را می‌کنم. هر چند به خاطر کرونا همه ما به نوعی قرنطینه هستیم.

 

حرف پایانی؟

واقعاً همه ما روز‌های دشواری را پشت سر می‌گذاریم و شرایط زندگی بسیار سخت شده است. خواهش می‌کنم کمی نسبت به هم مهربان‌تر رفتار کنید تا این مشکل هم برطرف شود. خواهش می‌کنم مردم این روز‌ها در خانه بمانند و خودشان را با فیلم، کتاب یا برنامه‌های ورزشی سرگرم کنند در واقع فکر می‌کنم این‌ها تنها دلخوشی مردم در این روز‌ها هستند. بهترین‌ها را برای شما و روزنامه‌تان آرزو می‌کنم و امیدوارم در سال جدید هم موفق باشید. امیدوارم سال ۹۹ سالی پر از برکت، سلامتی و اتفاقات خوب برای همه باشد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------