سیروس مقدم حرفش را عوض کرد؛ قسمت هشتم سریال پایتخت بدجوری سانسور شد



اخبار,اخبار فرهنگی,سیروس مقدم
سیروس مقدم در خصوص سانسور قسمت هشتم سریال «پایتخت» به ارائه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش ایلنا، امروز در مصاحبه‌ای از قول سیروس مقدم این‌طور عنوان شد که سریال «پایتخت» دچار سانسور نشده است. کارگردان سریال «پایتخت» پس از این گفتگو که با سیمافیلم انجام شده بود، توضیحاتی ارایه کرد. 

 

مقدم گفت: «در مورد بحث سانسور بنده اعلام‌کردم که هر سریالی از زمان ساخت تا زمان پخش ممکن است دچار ملاحظات و دخل و تصرفاتی شود تا در نهایت کار به سلامت روی آنتن رود. به نوعی درباره این موضوع توضیح دادم که همه ما تحت فشار هستیم و از مدیران سازمان تا تیم سازنده چقدر مورد هجمه و سوال قرار گرفته‌اند. بنابراین از همان ابتدا با حضور مهدی فرجی به عنوان مشاور مورد اعتماد سازمان و تیم سازنده، همگی این موارد بررسی شده و تعدیل‌هایی از سریال توافق شد تا کار به سلامت پخش شود.»

 

وی ادامه داد: «در مصاحبه با روابط عمومی صداوسیما نیز عرض کردم روال بدین‌گونه بود تا اینکه در قسمت هشت سریال اتفاقی در زمان پخش افتاد که باعث دلخوری من و همکارانم شد.»

 

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره انتقادات به پرخاشگری و بی‌ادبی شخصیت‌های مجموعه «پایتخت ۶» نیز توضیح داد: «پایتخت آینه تمام قد جامعه است. آنچه در پایتخت می‌بینیم، یک هزارم آن چیزی نیست که در فضای مجازی و بین مردم دیده و شنیده می‌شود. خانواده همواره درون خود دچار این لغزش‌ها و چالش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی می‌شود اما ویژگی «پایتخت» این است که خود خانواده، مشکلاتش را حل و سرانجام از بحران‌ها عبور می‌کند.»

 

وی در پایان افزود: «در پایان لازم به توضیح است که برداشت آدم‌ها از واژه سانسور متفاوت و متنوع است. تا قسمت ۷ سریال، این جرح وتعدیل‌ها لطمه‌ای به محتوای سریال نمی‌زد اما در قسمت۸ ، بعد از انجام این جرح و تعدیل‌ها که با مشاور مورد اعتماد طرفین توافق شده بود، به ناگهان روی آنتن بخش‌هایی ممیزی شد که باعث دلخوری من و دوستان شد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------