جشنواره کن استارت خورد/ اکران ۴ فیلم بخش رقابتی کن ۲۰۲۰



اخبار,اخبار فرهنگی,جشنواره کن
هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کن، با وجود عدم برگزاری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا پیش از این، فهرستی از ۵۶ فیلم منتخب امسال جشنواره را منتشر کرده بود

به گزارش ایسنا، نسخه ویژه و سه روزه جشنواره بین المللی فیلم کن از امروز با نمایش آثار در سالن لومیر کاخ جشنواره آغاز به کار خواهد کرد.

 

جشنواره فیلم کن که امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا دوره هفتاد و سوم خود را لغو کرده بود ، چندی پیش اعلام کرد که نسخه ویژه و سه‌روزه این جشنواره را در ماه اکتبر برگزار می‌کند که با نمایشی منتخبی از آثار این رویداد سینمایی همراه خواهد بود. 

 

کاخ جشنواره فیلم کن از امروز طی رویدادی سه‌روزه از ۲۷ تا ۲۹ اکتبر (۶ تا ۸ آبان) میزبان نمایش ۴ فیلم بلند از بخش رقابتی اصلی و تمامی فیلم‌های بخش کوتاه و آثار راه‌یافته به بخش سینه فونداسیون جشنواره خواهد بود.

 

چهار فیلم بلند بخش رقابتی اصلی کن ۲۰۲۰ که در این رویداد ویژه به روی پرده می‌روند، شامل «موفقیت بزرگ» ساخته «امانوئل کورسول»، «دو فرانسوی» به کارگردانی «برونو پودالیدس»، «مادران حقیقی» از «نائومی کاواسه» سینماگر مطرح ژاپنی و فیلم «آغاز» ساخته‌ «دا کولومبیگاشویلی» می‌شود که روز گذشته برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره سن سباستین شد و از اعطای جایزه به فیلم های بلند خبری نیست. 

 

تیمی عمدتا فرانسوی شامل «کار برگر» کارگردان و نویسنده، «دامین بونارد» بازیگر، «سلین سالت» بازیگر،  «رشید بوشارب» نویسنده، تهیه کننده و کارگردان، «چالز گیلبرت» تهیه کننده در کنار «دا کولومبیگاشویلی» کارگردان و نویسنده گرجستانی؛ هیات داوران بخش رقابتی فیلم کوتاه و سینه فونداسیون این رویداد را بر عهده خواهد داشت و برنده نخل طلای بهترین فیلم کوتاه و برندگان جوایز بخش سینه فونداسیون را انتخاب می کنند. 

 

هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کن، با وجود عدم برگزاری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا پیش از این، فهرستی از ۵۶ فیلم منتخب امسال جشنواره را منتشر کرده بود و برخی از این فیلم‌ها با برچسب "کن ۲۰۲۰" در سایر جشنواره‌های سینمایی چون دوویل، سن سباستین و رُم به نمایش گذاشته شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------