سلبریتی‌ها با درآمد بیش از ٢٠٠ میلیون تومان در سال مشمول مالیات می‌شوند/ اینفلوئنسرها در سال ۱۴۰۰ مالیات پرداخت می کنند



اخبار,اخبار سیاسی,سلبریتی های مشمول مالیاتر
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای سلبریتی‌ها با درآمد بیش از ٢٠٠ میلیون تومان در سال را مشمول مالیات کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ١۴٠٠ در بخش درآمدی بند الحاقی ۳ تبصره ۶ ماده واحده را به تصویب رساندند که براساس آن­ معافیت مالیاتی فعالیتهای مربوط به انتشارات کمک درسی و فعالیتهای هنری از قبیل بازیگری موضوع بند(ل) ماد(۱۳۹) قانون مالیاتهای مستقیم، صرفاً تا سقف دو میلیارد( ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ٢) ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ ماده(۱۰۵) یا ماده(۱۳۱) قانون مالیاتهای مستقیم مشمول مالیات می‌شود.

 

در جریان بررسی این پیشنهاد، زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون تلفیق برای اولین بار مالیات سلبریتی‌ها را در بودجه پیش‌بینی کرد، آنها براساس قانون هر درآمدی داشتند از پرداخت مالیات معاف بودند، اما ما در لایحه بودجه برای معافیت مالیاتی آنها سقف تعیین کردیم.

 

پیش از این کمیسیون تلفیق سقف معافیت مالیاتی فعالیتهای مربوط به انتشارات کمک درسی و فعالیتهای هنری از قبیل بازیگری را پنج میلیارد ریال در سال تعیین کرده بود که به پیشنهاد یکی از نمایندگان و تصویب مجلس، سقف معافیت مالیاتی آنها کاهش یافت.

 

اینفلوئنسرها در سال ۱۴۰۰ مالیات پرداخت می کنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت سوم امروز (سه شنبه، 5 اسفند) قوه مقننه ، با الحاقی بندی به تبصره 6 ماده واحده این لایحه که براساس آن اینفلوئنسرها مکلف به پرداخت مالیات شدند، موافقت کردند.

 

براساس این بند الحاقی، درآمدهای کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال کننده رسانه های کاربر محور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود. سازمان امور مالیاتی مکلف است ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه ای رسانه های کاربر محور از محل تبلیغات را تهیه و به تائید وزیر اقتصاد و امور دارایی برساند. سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آن ها را تهیه و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------