نامزدهای جایزه ادبی «کاستا» معرفی شدند



جایزه ادبی کاستا،اخبار هنری،خبرهای هنری
فهرست ۲۰ نامزد نهایی جایزه ادبی «کاستا» در پنج شاخه مختلف معرفی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، در بخش بهترین رمان جایزه کتاب کاستا، «زمین ناآرام» نوشته «کلر فولر»، «خانه مرتفع» نوشته «جسی گرین گراس»، «مردان ثروث» از «نادیفه محمد» و  «جزیره درختان گمشده» به قلم «الیف شافاک» نامزد کسب جایزه هستند و «آب آزاد» اثر «کالب آزوما نلسون»، «جادوگران مانینگ‌تری» از «ای‌کی بلیکمور»، «خطوط گسل» اثر «امیلی ایتامی» و «سرگردانی» نوشته «کیت سایر» نیز نامزدهای شاخه بهترین رمان اول یک نویسنده هستند. 

 

همچنین در شاخه بهترین زندگی‌نامه «داستان یک خواهر» نوشته «عریفه اکبر»،  «پروانه و کوه: داستان واقعی عشق، جنگ و اورست» نوشته «اد سزار»، «پاییز: راز رابرت ماکسول» از «جان پرستون» و «رایگان: رسیدن به سن در پایان تاریخ» از  لی ای پی» نامزد کسب جایزه «کاستا» معرفی شدند و «همه نام‌های گذاشته‌شده» نوشته «ریموند آنتروبوس»، «یک بیماری خونی» اثر «کایو چینگونی»، «بخور یا هر دو گرسنه می‌شویم» از «ویکتوریا کنفیک» و «بچه‌ها» نوشته«هانا لو» نیز برای کسب جایزه شاخه شعر این رویداد رقابت می‌کنند. در شاخه بهترین اثر ادبیات کودک هم چهار عنوان شامل «مگی بلو و دنیای تاریک» نوشته «آنا گودال»، «عبور» نوشته «مانجیت مان»، «نگهبانان نیمه‌شب» از «راس مونتگومری» و «پسری که همه را خنداند» نوشته «هلن راتر» نامزد کسب جایزه معرفی شدند. 

 

جایزه «کاستا» یکی از معتبرترین و مشهورترین جایزه‌های ادبی در بریتانیا است که کتاب‌ها و نویسندگان مطرح در بریتانیا و ایرلند براساس آن شناخته می‌شوند. این جایزه از سال ۱۹۷۱ کار خود را با عنوان جایزه ادبی «وایت‌برد» آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۶ به جایزه کتاب «کاستا» تغییر نام داد.

 

برنده نهایی جایزه ادبی کاستا روز اول فوریه ۲۰۲۲ معرفی می‌شود و جایزه نقدی ۳۰ هزار پوندی دریافت می‌کند و به برندگان هر شاخه نیز پنج‌هزار پوند تعلق خواهد گرفت. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------