۷ فیلم برتر اندرو گارفیلد به جز مرد عنکبوتی که تماشایی هستند



اندرو گارفیلد،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

زمانی که اندرو گارفیلد در سال ۲۰۱۲ نقش پیتر پارکر را در «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» بازی کرد، فرض عموم افراد این بود که هالیوود یک بازیگر مناسب برای نقش‌های اصلی پیدا کرده است که به طور مداوم می‌تواند در راس بزرگ‌ترین پروژه‌ها قرار بگیرد.

 

او پیش از این در فیلم بسیار مشهور «شبکه اجتماعی» بازی کرده بود. گارفیلد کاریزماتیک و خوش تیپ بود و می‌دانست که چگونه جلوی دوربین رفتار کند. با این حال، وی هرگز در قید و بند نقش‌های اصلی و مردان معمولی قرار نگرفت. علایقش او را مانند کالین فارل یا جود لاو، از کانون توجه اصلی هالیوود دور کرد و او سعی کرد تا محدودیت‌های خود را زیر پا بگذارد. گارفیلد در سال ۲۰۲۱ در سه فیلم «جریان اصلی»، «چشمان تامی فی» و «تیک تیک بوم» در نقش اصلی بازی کرده است که آخرین مورد توجه زیادی را به خود جلب کرده و احتمالا جوایز زیادی را برای اجرایش در نقش آهنگسازی به نام جاناتان لارسون برای او به ارمغان آورد.

 

هر سه این اجراها در کنار بسیاری از کارهای او در طول دوران کاری کوتاه اما پربارش، در دسته بندی آثار برتر گارفیلد قرار دارند که با وسواس خاصی آن‌ها را انتخاب کرده است. گارفیلد از انتخاب‌های بزرگ و غیرعادی خجالت نمی‌کشد، انتخاب‌هایی که بسیاری از مخاطبان ممکن است آن‌ها را عجیب و غریب یا نامرتبط بدانند. برخی ممکن است روش و سبک وی را دوست نداشته باشند اما به هر حال، هیچ کس هرگز نمی‌تواند کار او را بر این اساس مورد انتقاد قرار دهد و او به هیچ وجه در هر پروژه‌ای که به او پیشنهاد شود بازی نمی‌کند. این تعهد شدید اغلب نتیجه کاملا ویژه‌ای رقم می‌زند و حالا زمان آن رسیده است که دلیل بی‌نظیر بودن اندرو گارفیلد را با رتبه‌بندی ۷ مورد از بهترین فیلم‌های کارنامه‌اش بررسی کنیم. 

 

۷. ماجراجویی سرخ: سال پروردگار ما ۱۹۷۴ (Red Riding: The Year of Our Lord 1974)

اندرو گارفیلد،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

کارگردان: جولین جارولد

بازیگران: اندرو گارفیلد، دیوید موریسی، شان بین

تاریخ انتشار: ۲۰۱۰

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۷ از ۱۰

 

سه‌گانه «ماجراجویی سرخ» دیگر در گفتگوهای فرهنگی و سینمایی امروزه جایی ندارد. این فیلم از کانال ۴ بریتانیا پخش شد و در سینماهای ایالات متحده اکران گردید اما در اقلیت ماند. این سه فیلم جنایی با اقتباس از رمان‌های دیوید پیرس که تعداد زیادی از بازیگران فوق‌العاده بریتانیایی از ربکا هال گرفته تا پیتر مولان در آن‌ها به ایفای نقش می‌پردازند، زاویه‌ دیدی متفاوت به داستان تاریخی یک قاتل زنجیره‌ای در دهه‌ ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ میلادی دارند. اندرو گارفیلد در اولین فیلم، «سال پروردگار ما ۱۹۷۴»، در نقش یک خبرنگار جوان بازی می‌کند که درگیر جریان قتل و فساد درونی اداره پلیس می‌شود.

 

گارفیلد در آن زمان در اواسط دهه سوم زندگی‌اش قرار داشت اما در این داستان جنایی که اغلب شاید حول افراد مسن‌تر بگردد و مناسب قشر خاصی از جامعه باشد، به خوبی نقش‌آفرینی کرد. بازی او در این فیلم که بهترین اثر این سه‌گانه محسوب می‌شود به او کمک کرد تا در واقع توجه فیلمسازان هالیوود را برای کارهای پرمخاطب‌تر به خود جلب کند. 

 

۶. پسر الف (Boy A)

اندرو گارفیلد،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

کارگردان: جان کراولی

بازیگران: اندرو گارفیلد، کیتی لیونز، شاون ایوانز

تاریخ انتشار: ۲۰۰۸

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۸ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۶ از ۱۰

 

«پسر الف» فیلم دیگری است که در تلویزیون بریتانیا پخش شد و در سینماهای ایالات متحده اکران گردید. گارفیلد برای اولین بار به عنوان بازیگر نقش اول یک فیلم سینمایی، نقش مرد جوانی را بازی می‌کند که پس از ارتکاب جنایتی فجیع از زندان آزاد می‌شود و زندگی خود را در مکانی جدید با نامی جدید آغاز می‌کند. کارگردان، جان کراولی (کارگردان فیلم بروکلین) و مارک اورو، فیلمنامه‌نویس، زندگی آدم‌هایی را به تصویر می‌کشند که بار خشم، افسردگی، تراژدی و نفرت از خود را به دوش می‌کشند.

 

تحمل کردن «پسر الف» از نظر طراحی، سخت است اما گارفیلد آن‌قدر فوق‌العاده نقش جک بریج را بازی می‌کند که هر چقدر هم که ناامیدی در عمق داستان رسوخ کند، شما نمی‌توانید از آن دل بکنید. این فیلم مقدمه‌ای مناسب برای حرفه او بود که با شخصیت اصلی آن همزادپنداری می‌کنید و دقیقا در راستای بقیه آثار گارفیلد و انتخاب‌های جسورانه‌اش قرار دارد. او در آن سال جایزه بفتای بهترین بازیگر مرد تلویزیون را به خانه برد که کاملا شایسته‌اش بود. 

 

۵. تیک تیک بوم (!tick, tick… BOOM)

اندرو گارفیلد،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

کارگردان: لین مانوئل میراندا

بازیگران: اندرو گارفیلد، ونسا هاجنز، الکساندرا شیپ

تاریخ انتشار: ۲۰۲۱

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۸ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۷ از ۱۰

 

آخرین نقش‌آفرینی گارفیلد بهترین عملکرد اخیر اوست که در آن، اجرایی فوق‌العاده را به نمایش می‌گذارد. بازی‌های او در «چشمان تامی فی» یا «زیر دریاچه نقره‌ای» نیز به همین اندازه متعهدانه هستند اما لین مانوئل میراندا در فیلم «تیک تیک بوم»، پیکره‌ اثر را بر اساس انرژی جنون‌آمیز گارفیلد در اجرای شخصیت جاناتان لارسون طراحی می‌کند. این انرژی جنون‌آمیز بدون شک مورد پسند برخی از افراد نیست اما گارفیلد کاملا به اجرای این نقش متعهد است. به علاوه، او توانایی آوازخوانی دارد که مهارت نسبتا مهمی است که بسیاری از آثار موزیکال اغلب از آن غافل می‌شوند. «تیک تیک بوم» مطمئنا نظر بسیاری از مردم را درباره پتانسیل گارفیلد به عنوان یک بازیگر تغییر خواهد داد. 

 

۴. ۹۹ خانه (Homes 99)

اندرو گارفیلد،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

کارگردان: رامین بحرانی

بازیگران: اندرو گارفیلد، مایکل شنون، لورا درن

تاریخ انتشار: ۲۰۱۵

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۱ از ۱۰

 

گارفیلد در اولین فیلم خود پس از مرد عنکبوتی، نقش یک کارگر ساختمانی بیکار و پدر مجردی را در «۹۹ خانه» به کارگردانی رامین بحرانی ایفا کرد که از خانه خود در اورلاندو بیرون رانده شده است. این فیلم با بازی فوق‌العاده مایکل شنون در نقش یک مشاور املاک درنده، بی‌رحمی افراد پولدار را به تصویر می‌کشد که از افرادی مانند گارفیلد سواستفاده می‌نمایند و برخورد مناسبی با آن‌ها ندارند. «۹۹ خانه» اغلب در فضایی نئورئالیستی روایت می‌شود و گارفیلد علی‌رغم قدرت اجرای خود، کاملا با جهان فیلم ترکیب می‌شود. پرده سوم باعث افت فیلم می‌شود و این اثر را از فضای اصلی خود خارج می‌کند و آن را به فیلمی سنتی‌ و مبتنی بر طرح‌ تبدیل می‌نماید اما بازی‌های گارفیلد و شنون و توجه شدید کارگردان به جزئیات همچنان جذابیت «۹۹ خانه» را حفظ می‌کنند. 

 

۳. شبکه اجتماعی (The Social Network)

اندرو گارفیلد،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

کارگردان: دیوید فینچر

بازیگران: اندرو گارفیلد، جسی آیزنبرگ، آرمی همر

تاریخ انتشار: ۲۰۱۰

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۶ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۷ از ۱۰

 

شگفتی «شبکه اجتماعی» در این لیست برای اکثر خوانندگان این است که در جایگاه شماره یک قرار ندارد. این فیلم واقعا مسیر را برای اندرو گارفیلد هموار کرد. او در این اثر نقش بهترین دوست بنیانگذار فیسبوک، مارک زاکربرگ (جسی آیزنبرگ) را بازی می‌کند که تبدیل به رقیب و دشمن او می‌شود. دیوید فینچر و نویسنده فیلم، آرون سورکین فیلمی ساختند که پس از یازده سال به دلیل تکامل فیسبوک (یا به‌طور دقیق‌تر، واگذاری اختیارات آن) داستانی تسخیر کننده محسوب می‌شود. گارفیلد با قدرت، دیالوگ‌های سورکین را ادا می‌کند و در هر لحظه پا به پای آیزنبرگ پیش می‌رود. او در آن سال، نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نشد که یکی از عجیب‌ترین تصمیمات اخیر آکادمی است. «شبکه اجتماعی» قطعا یکی از بهترین فیلم‌های دهه گذشته است که گارفیلد را در زمره بازیگران درجه یک قرار داد. 

 

۲. هرگز رهایم نکن (Never Let Me Go) 

اندرو گارفیلد،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

کارگردان: مارک رومانک

بازیگران: اندرو گارفیلد، کیرا نایتلی، الکس گارلند

تاریخ انتشار: ۲۰۱۰

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۱ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۱ از ۱۰

 

اندرو گارفیلد در پاییز ۲۰۱۰ توجهات بسیاری را برای بازی در «شبکه اجتماعی» به خود جلب کرد اما علاوه بر آن، او در همان سال در کنار کری مولیگان و کیرا نایتلی در درامی علمی تخیلی و واقعا زیبا به کارگردانی مارک رومانک (که به طرز عجیبی بعد از این اثر، دیگر فیلمی نساخت)، «هرگز رهایم نکن» نیز بازی کرد. این داستان که توسط الکس گارلند از رمان کازوئو ایشی‌گورو اقتباس شده، درباره گروهی از کلون‌ها است که با هدف صریح پیوند اعضا در آینده رشد یافته‌اند و فیلمی دلخراش به حساب می‌آید که به شکلی علمی تخیلی و احساسی به پرسش کلاسیک سینما درباره معنای انسان بودن می‌پردازد.

 

تامی با بازی گارفیلد، هنرمندی مستعد حملات عصبی است و بیشتر وزن عاطفی فیلم را به دوش می‌کشد و تنها کسی است که واقعا هر چیزی را که احساس می‌کند به زبان می‌آورد. او، مولیگان و نایتلی مانند سه بازیگر کودکی که در دوران مدرسه نقش آن‌ها را بازی می‌کنند، رابطه‌ای فوق‌العاده با یکدیگر برقرار می‌نمایند. «هرگز رهایم نکن» آن‌طور که باید، دیده نشده است، در حالی که یکی از بهترین فیلم‌های دهه گذشته محسوب می‌شود.

 

۱. سکوت (Silence)

اندرو گارفیلد،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

کارگردان: مارتین اسکورسیزی

بازیگران: اندرو گارفیلد، آدام درایور، لیام نیسون

تاریخ انتشار: ۲۰۱۶

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۳ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۲ از ۱۰

 

مارتین اسکورسیزی حدود بیست و پنج سال در تلاش بود تا از رمان «سکوت» نویسنده ژاپنی، شوساکو اندو فیلمی بسازد تا این که تلاش‌های او سرانجام در سال ۲۰۱۶ به ثمر نشست. بازیگرانی مانند دنیل دی‌لوئیس و بنیسیو دل تورو نیز به این پروژه لینک شده بودند اما در نهایت، گارفیلد ردای پدر سباستیائو رودریگز، کشیشی پرتغالی را در ماموریتی در ژاپن بر تن کرد تا مسیحیت را به کشوری بیاورد که این دین را غیرقانونی اعلام کرده بود. «سکوت» پس از اکران، به نوعی با سکوت روبه‌رو شد و چندان مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت و فقط یک نامزدی اسکار برای فیلمبرداری رودریگو پریتو به همراه داشت و تنها نیمی از بودجه تولید ۴۶ میلیون دلاری خود را در گیشه جهانی به دست آورد.

 

واقعا مایه شرمساری است، زیرا «سکوت» یکی از بهترین فیلم‌های اسکورسیزی، نه تنها در دوره اخیر، بلکه در کل دوران حرفه‌ای او به شمار می‌رود و به طرز ماهرانه‌ای با تناقضات اشرافیت و خودپرستی، اشکال کم اهمیت استعمار و آشتی دادن افراد با ایمان، دست و پنجه نرم می‌کند که همگی موضوعات مورد علاقه اسکورسیزی هستند. گارفیلد در طول فیلم وزن زیادی را بر شانه‌های ضعیف خود (از نظر فیزیکی) حمل می‌کند و به زیبایی، مبارزات و اقدامات پدر رودریگز (به ویژه در رویارویی او با بازپرس مصممی که قصد دارد او را وادار به انکار ایمانش کند) را به تصویر می‌کشد. «سکوت» قطعا با گذشت زمان بهتر و قوی‌تر می‌شود. در آینده، این فیلم که توسط یک فیلم‌ساز چیره‌دست ساخته شده است و بازیگری با مهارت در آن بازی می‌کند، به درستی مورد تحسین قرار خواهد گرفت.

 

اندرو گارفیلد تنها ۳۸ سال سن دارد و حرفه طولانی و هیجان انگیزی پیش روی اوست. آثار بعدی او سریال‌های «زیر پرچم بهشت» ​​و «حتی اگر از آسمان سنگ ببارد» هستند. البته گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره بازی مجدد او در نقش پیتر پارکر در فیلم موردانتظار «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» وجود دارد. این نقش، او را به جمع بازیگران درجه یک رساند اما این لیست به وضوح نشان می‌دهد که گارفیلد به پروژه‌ها و نقش‌های بسیار متفاوت‌تری علاقه دارد که اغلب غرایز تجاری سنتی را زیر پا می‌گذارند.

 

دیجی کالا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------