شهاب حسینی داور جشنواره فیلم فجر شد



جشنواره فیلم فجر،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
شهاب حسینی بازیگر برنده جایزه بازیگری جشنواره کن یکی از داوران چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر کنار چهره‌هایی چون مجید انتظامی و مسعود جعفری‌جوزانی است.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، مسعود نقاش‌زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، مسعود جعفری‌جوزانی (نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده)، مجید انتظامی (آهنگساز)، شهاب حسینی (بازیگر و تهیه‌کننده)، محمدعلی باشه‌آهنگر (نویسنده و کارگردان)، محمد داوودی (مدیر فیلمبرداری)، مهدی سجاده‌چی (فیلمنامه‌نویس) و پژمان لشکری‌پور (منتقد و تهیه‌کننده) را به عنوان اعضای هیٲت‌داوران بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی کرد.

 

مسعود جعفری‌جوزانی متولد 1327 ملایر، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته فیلمسازی از دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو است. جعفری جوزانی، چهره ماندگار سینمای ایران و از پیشتازان سینمای پس از انقلاب است. فیلم‌های سینمایی جاده‌های سرد، شیر سنگی، در مسیر تندباد، بلوغ و سریال عظیم تلویزیونی در چشم باد از آثار مهم این سینماگر است. جعفری‌جوزانی به عنوان یک چهره‌ دانشگاهی سابقه تدریس در رشته سینما و گرافیک در آمریکا و همچنین تدریس در دانشکده هنر دانشگاه تهران، دانشکده صدا و سیما و مدرسه فیلمسازی باغ فردوس را دارد.

 

مجید انتظامی متولد 1326 تهران و دانش‌آموخته کنسرواتوار برلین است که پس از بازگشت به ایران در ارکستر سمفونیک تهران استخدام شد و تدریس در دانشگاه تهران و هنرستان عالی موسیقی را از همین سال آغاز کرد. او برای بیش از صد اثر سینمایی موسیقی متن نوشته‌ و با دریافت 4 سیمرغ بلورین از رکوردداران کسب این جایزه در رشته موسیقی فیلم است. انتظامی از برگزیدگان هشتمین همایش چهره‌های ماندگار در سال 1389 است و در سال 1393 به عنوان جهادگر عرصهٔ فرهنگ و هنر نشان افتخار دریافت کرده‌ است.

 

سیدشهاب الدین حسینی متولد 1352 در تهران است که در رشته روانشناسی تحصیل کرده و از سال 1377 فعالیت خود را بطور حرفه‌ای در عرصه تئاتر و تلویزیون و سینما آغاز کرد. این بازیگر تحسین شده در مجامع و جشنواره‌های مختلف جهانی، برای آثاری چون «درباره الی»، «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» در سال‌های اخیر، علاوه بر بازیگری، در عرصه کارگردانی و نیز تهیه‌کنندگی و تولید مشترک با کشورهای خارجی فعالیت کرده است. حسینی در سال 1387 با بازی در فیلم سوپر استار جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. وی در جشنواره فیلم کن 2016 با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. همچنین او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین 2011 را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.

 

محمدعلی باشه آهنگر متولد 1341 در دزفول، دانش‌آموختهٔ رشته سینما (گرایش کارگردانی) از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است و فعالیت‌ هنری خود را با ساخت و بازی در چند نمایش آغاز کرد. او نویسندگی و کارگردانی چندین فیلم کوتاه، مستند، سریال تلویزیونی و چند فیلم سینمایی در کارنامه دارد و برای فیلم‌های سینمایی فرزند خاک، ملکه و سرو زیرآب مورد تحسین واقع شده و جوایز متعددی دریافت کرده است. در شانزدهمین جشن خانهٔ سینما، فیلم ملکه برندهٔ ده تندیس، از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌برداری و بهترین تدوین شد.

 

محمد داوودی متولد 1337 تهران، مدیر فیلمبرداری و دانش‌آموخته مدرسه عالی تلویزیون و سینماست. از فعالیت‌های او علاوه بر فیلمبرداری آثاری چون «رنگ خدا» به کارگردانی مجید مجیدی و «تولد یک پروانه»، به کارگردانی مجتبی راعی، می‌توان به تدریس دوره‌های فیلمبرداری و فیلمسازی، مدیریت واحد فیلمبرداری صدا و سیما تا اواسط دهه هفتاد، تهیه کنندگی، کارگردانی و فیلمبرداری شانزده فیلم مستند و داوری در جشنواره‌های مختلف اشاره کرد.

 

 مهدی سجاده‌چی متولد 1340 تهران، فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1368 با فیلم «پاتال و آرزوهای کوچک» آغاز کرد و آثاری چون روز سوم، قاعده بازی، مرد نامرئی، دمرل و سوفی‌ و دیوانه از مهمترین آثار این فیلمنامه‌نویس است. او رئیس انجمن فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران است.

 

پژمان لشکری‌پور متولد 1354 در تهران و دانش‌آموخته رشته علوم و حقوق سیاسی از دانشگاه تهران و دانش آموخته کارگردانی و تدوین سینماست. او فعالیت هنری‌اش را از سال 1373 آغاز کرد و هم اکنون عضو پیوسته انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران است. او همچنین در تهیه و تولید فیلم‌های سینمایی «قارچ سمی» و «مزرعه پدری» از آثار رسول‌ملاقلی پور، «چ» و «بادیگارد» از آثار ابراهیم‌حاتمی‌کیا همکاری داشته است.

 

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از 12 تا 22 بهمن به دبیری «مسعود نقاش‌زاده» برگزار خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------