بهترین فیلم‌های تاریخی سینمای جهان!



 

بهترین فیلم‌های تاریخی سینمای جهان!

 

فیلم «اسپارتاكوس» در صدر فهرست بهترین فیلم‌های تاریخی سینمای جهان قرار گرفت.

به گزارش نشریه سینمایی «اسكرین» و به نقل از ایسنا، در گزارشی فهرست بهترین فیلم‌های تاریخی دنیای سینما را منتشر كرد كه شاهكار سینمایی «استنلی كوبریك» در مكان اول دیده می‌شود.

فیلم «اسپارتاكوس» محصول 1960 با نقش آفرینی «كرك داگلاس» و «لاورنس اولیویه» برنده چهار جایزه اسكار است كه در جوایز گلدن گلوب بهترین فیلم سال انتخاب شد. در این فیلم، کرک داگلاس تهیه‌کننده بود و با دخالت‌های بیجای خود کوبریک را به ستوه آورد؛ تا جایی که کوبریک هیچگاه این فیلم را متعلق به خودش ندانست. کوبریک کارگردانی بود که هیچگاه نمی‌توانست زیر سلطه کسی کار کند. با این وجود او با اینکه در زمان ساخت این پروژه بسیار عظیم و پرهزینه تنها 31 سال داشت، ولی به نحو احسن از عهده ساخت این فیلم برآمد و این تنها یکی از ویژگی‌های این فیلم‌ساز بزرگ دنیا بود.

 

فیلم «لورنس عربستان» ساخته معروف «دیوید لین» محصول 1962 در رتبه دوم این فهرست قرار دارد. این فیلمی حماسی بر اساس زندگی «توماس ادوارد لورنس» ساخته شد كه «پیتر اوتول» نقش اصلی را برعهد داشت و به تجربه‌های لورنس در عربستان در زمان جنگ جهانی اول می‌پردازد. این فیلم نامزد 10 جایزه اسكار بود كه در هفت بخش از جمله بهترین فیلم و كارگردانی موفق به دریافت جایزه شد. این فیلم همچنین موفق به كسب سه جایزه بافتا و چهار جایزه گلدن گلوب شد كه با بودجه هنگفت 15 میلیون دلاری ساخته شد.

 

فیلم «گاندی» ساخته «ریچارد آتن‌بورو» محصول 1982 در رتبه سوم بهترین فیلم‌های تاریخی سینمای جهان قرار دارد. این فیلم با نقش‌آفرینی بن كینگزلی در 11 بخش نامزد دریافت جایزه اسكار بود كه 8 جایزه از جمله بهترین فیلم و كارگردانی را گرفت. این فیلم كه 5 جایزه بافتا و 5 جایزه گلدن گلوب را دریافت كرد، اثری زندگینامه‌ درباره «ماهاتما گاندی»، رهبر جنبش مقاومت بدون خشونت هند در زمان استعمار توسط بریتانیا در نیمه اول قرن بیستم است كه طبق کتاب رکوردهای گینس حضور نزدیک به 330 هزار سیاهی لشکر در سکانس مراسم تشییع در این فیلم، بیشترین تعداد افراد حاضر در یک فیلم بوده است.

 

فیلم «زندگی زیباست» ساخته «روبرتو بنینی» ساخته 1997 دیگر فیلم معروف این فهرست است. این فیلم برنده سه جایزه اسكار ازجمله بهترین فیلم خارجی شد و در جشنواره كن جایزه ویژه هیات داوران را گرفت.

 

فیلم «فهرست شیندلر» كه استیون اسپیلبرگ در سال ‌1993 آن را بر اساس كتاب برنده بوكر از «توماس كنالی» ساخت در مكان بعدی این فهرست دیده می‌شود. این فیلم تلخ كه اخیرا بهترین اقتباس سینمایی ‌25 سال اخیر شناخته شد، بر پایه زندگی واقعی « اسکار شیندلر»، تاجر آلمانی ساخته شد که جان بیش از هزار لهستانی یهودی را نجات داد. «فهرست شیندلر» یک موفقیت تجاری با فروش ‌321 میلیون دلاری بود و در کنار آن توانست موفقیت‌های بسیاری از جمله هفت جایزه اسکار شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به‌دست بیاورد. این اولین فیلم سیاه و سفیدی است که جایزه اسکار بهترین فیلم را بعد از سال 1960برنده شده است.فیلم تحسین‌شده «نجات سرجوخه رایان» ساخته استیون اسپیلبرگ محصول 1998 نیز در این فهرست قرار گرفته است. این فیلم با بازی «تام هنكس» و «مت دیمون» برنده پنج جایزه اسكار از جمله بهترین كارگردانی شد.

 

داستان این فیلم در طول «نبرد نرماندی» در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. 27 دقیقه آغازین فیلم که رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه در 6 ژوئن 1944 را نشان می‌دهد، بسیار مشهور است. این فیلم با استقبال خوبی از سوی تماشاگران ومنتقدین مواجه شد و در سطح جهانی 481 میلیون دلار فروش داشت که آن را به پرفروش‌ترین فیلم سال 1998 تبدیل کرد.... / tehrooz.com

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------