آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

انهدام ۱۵ شركت هرمی توسط وزارت اطلا‌عات



 

 

 

با تلاش كارشناسان وزارت اطلاعات، ۱۵ شركت هرمی كه با فریب و اغفال مردم سرمایه‌های آنها را به بهانه پرداخت سود تصاحب می‌كردند شناسایی و منهدم شدند.



صبح دیروز یكی از كارشناسان اقتصادی وزارت اطلاعات در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)‌ برای مبارزه جدی با شركت‌های هرمی كه با هدف غارت سرمایه‌های مردم و ضربه زدن به اقتصاد كشور فعالیت می‌كنند، گفت:‌ قانون ممنوعیت فعالیت شركت‌های هرمی در ایران ۱۴ دی ماه سال ۱۳۸۴ به تصویب رسیده كه در آن به نحوه فعالیت این نوع شركت‌ها كه قارچ‌گونه رشد كرده‌اند اشاره شده است.



به گفته این كارشناس، طبق همین قانون برای كسانی كه از طریق شركت‌های هرمی قصد ضربه‌زدن به نظام را داشته‌اند، مجازات اعدام و مصداق مفسد فی‌الارض در نظر گرفته شده و شناسایی و برخورد مقتدرانه با شركت‌های هرمی به عهده وزارت اطلاعات گذاشته است.



● انهدام چند شركت جدید

كارشناس وزارت اطلاعات با اشاره به انهدام چند شركت جدید هرمی در ۲ ماه گذشته، گفت: با دستگیری سرشاخه‌ها و اعضای اصلی این شركت‌‌ها، فعالیت این شبكه‌ها در داخل به كلی منهدم شده است.



وی افزود: یكی از این شبكه‌های منهدم شده، شركت اف.اس.جی بود كه مركز فعالیت آن در خراسان رضوی قرار داشت و سرشاخه‌های این شبكه با تبلیغات گسترده و اغفال و فریب مردم۴۰ میلیارد تومان كلاهبرداری كرده بودند كه پس از پیگیری‌‌‌های علمی و تخصصی تمامی عوامل اصلی آن دستگیر شده‌اند كه بزودی و پس از پایان تحقیقات برای محاكمه تحویل مراجع قضایی خواهند شد، اما ۲ عضو این شبكه یعنی نفر اول و دوم در خارج از كشور به سر می‌برند كه با دستور قضایی پلیس بین‌الملل این دو متهم تحت تعقیب نیز بازداشت و به كشور منتقل خواهند شد.



این مقام مسوول در ادامه خروج ارز از كشور، جذب سرمایه‌های مردمی، ایجاد امید كاذب برای پولدار شدن، وارد آمدن لطمات جدی بر روابط خانوادگی و ایجاد تهدید امنیتی ناشی از بی‌توجهی به تعهدات از سوی شركت‌های هرمی را از آسیب‌های جدی در شالوده اجتماعی دانست.



وی تاكید كرد: با توجه به تبلیغات گسترده شركت‌های هرمی باید توجه داشت ثبت شركت، چاپ آگهی در رسانه‌ها و تبلیغ در فضای مجازی نشان‌دهنده قانونی بودن فعالیت شركت‌های هرمی یا بازاریابی شبكه‌‌ای نیست.



● ترفندها

كارشناس اقتصادی وزارت اطلاعات در بخش دیگری از اظهاراتش، با تشریح سیكل فعالیت شبكه‌های هرمی و سوءاستفاده از اعتماد مردم، گفت: سرشاخه‌ها و اعضای اصلی شركت‌های هرمی با ایجاد زمینه‌های روانی برای مردم و به قصد فرار از مشكلات از اسامی افراد خارجی استفاده می‌كنند كه در خارج از كشور پیگیر سود سرمایه‌های آنها هستند.



در حال حاضر تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد كه در این دوره ۹۰ درصد شركت‌های هرمی ایرانی هستند ولی به قصد فریب مردم، در پوشش شركت‌های خارجی معرفی می‌شوند.



به گفته این كارشناس اقتصادی، برخی از این شركت‌ها سعی می‌كنند فعالیت خود را شرعی جلوه دهند به طوری كه یك شركت هرمی در مشهد از شاهنامه و قرآن برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می‌كرده است.



وی با هشدار به مردم گفت: تبلیغات غیرواقعی به بهانه پرداخت سود نامتعارف، ایجاد محیطی شیك برای جلب اعتماد، ترغیب زیرشاخه‌ها برای ارتباط چهره به چهره با مردم در اماكن مختلف، شناسایی افراد بیكار و وعده استخدام در شركت‌های معتبر و گماردن آنها در پست‌های مهم از جمله مدیركلی و... از جمله شیوه‌های فریب و اغفال مردم است.



وی تاكید كرد: سربازان گمنام امام زمان(عج)‌ با هوشیاری نسبت به شناسایی و دستگیری شیادان و اغفالگرانی كه اموال مردم را غارت می‌كنند، اقدام و با این قبیل افراد مقتدرانه برخورد خواهند كرد و هشدار می‌دهیم مجازات سختی در انتظار كلاهبرداران شركت‌های هرمی خواهد بود.

 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------