برایم مهم است که اول من را به عنوان بازیگر بشناسند



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,امیرکربلایی زاده

بازیگران زیادی در سریال «هشتگ خاله سوسکه» که از هفته گذشته وارد شبکه نمایش خانگی شده است، ایفای نقش کردند، امیر کربلایی‌زاده یکی از آن چهره‌هایی است که بعد از اجرای استنداپ کمدی‌ها در برنامه «خندوانه» به شهرتی بیشتر رسید و این روزها هم در سریال جدیدی که برای شبکه نمایش خانگی ساخته شده بازی کرده است.کربلایی‌زاده می‌گوید: بازی در این سریال تجربه متفاوتی را برایش رقم‌زده و مخاطبان هم با مجموعه‌ای متفاوت روبه‌رو هستند.به بهانه توزیع سریال «هشتگ خاله سوسکه» در شبکه نمایش خانگی «خبرآنلاین» با کربلایی‌زاده گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.


 بعد از «خندوانه» و استنداپ کمدی‌هایی که در آنجا اجرا کردید بیشتر با آنها مقایسه می‌شوید. این قضیه برایتان پیامدهای مثبت دارد یا اذیت‌تان می‌کند؟
من مدعی هستم که اولین استنداپ کمدی مستقل در ایران را اجرا کردم، استنداپ کمدی مستقل یعنی مردم بلیت خریدند و آمدند و یک ساعت و نیم استنداپ دیدند، البته این ماجرا قبل از برنامه «خندوانه» اتفاق افتاد، آن موقع من دغدغه این را داشتم و متاسفانه کسی در مرکز هنرهای نمایشی هم خیلی با واژه استنداپ کمدی آشنا نبود. الان خوشحالم که استنداپ کمدی خیلی زود جایش را میان مردم باز کرد و این به‌خاطرحمایتی بود که رامبد جوان از این اتفاق انجام داد. اما معتقدم من بازیگری هستم که در کنارش دغدغه استنداپ را داشتم و برای همین هم با اینکه استنداپ‌ها از نظر مالی شرایط بهتری دارند بازی در فیلم، سریال و تئاتر را انتخاب می‌کنم. اما فیلم و سریال‌هایی که از من پخش شده بعد از استنداپ کمدی انگار بیشتر دیده شدند و این قضیه به من کمک کرد که امیر کربلایی‌زاده بیشتر دیده شود. از این بایت خوشحالم اما دوست ندارم که در پروژه‌های تلویزیونی و تصویری اینطور به اذهان برسد که کربلایی‌زاده لزوما می‌تواند استنداپ‌کمدین خوبی باشد و نه بازیگر. برایم خیلی مهم است که اول من را به‌عنوان بازیگر بشناسند بعد به‌عنوان استنداپ کمدین.


 این روزها مشغول چه کاری هستید؟
دغدغه خودم در استنداپ این است که بتوانم استنداپ را در کشورهای دیگر برای ایرانی‌های دیگر اجرا کنم تلاش دارم که یکی دو سفر خارجی داشته باشم. چند پیشنهاد فیلم و سریال دارم که در حال بررسی‌شان هستم اما هنوز هیچ کدامشان چنگی به دلم نزده‌اند.


 حضورتان در «خندوانه» ادامه پیدا خواهد کرد؟
«خندوانه» در ایامی که من به‌خاطر تصادف بستری بودم تا عید ضبط شده و در آن سه ماه من نتوانستم سعادت این را داشته باشم که در کار حضور پیدا کنم. اما اگر دوباره شرایط همکاری اتفاق بیفتد و من سر کار نباشم حتما دوباره در برنامه حضور پیدا خواهم کرد.


 از حضور در سریال «هشتگ خاله سوسکه» هم برایمان بگویید و اینکه این سریال چه جذابیت‌هایی برایتان داشت که آن را پذیرفتید؟
پیشنهاد بازی در این سریال ابتدا از طرف تهیه‌کننده کار به من شد، حسن مصطفوی را سال‌هاست که می‌شناسم و وقتی که به من پیشنهاد دادند بلافاصله پذیرفتم چون ایشان را در عرصه تهیه‌کنندگی و تولید بسیار قوی و توانمند می‌دانم. نقشم در این سریال نقش خیلی خوبی است، این سریال در بین کارهایی که تا به حال در شبکه نمایش خانگی پخش شده به‌نظرم یک سریال کاملا متفاوت و جذاب است.


 با توجه به پیشینه‌ای که مخاطب از شما در ذهن دارد به‌خصوص با استنداپ کمدی‌هایی که اجرا می‌کردید چقدر از بار کمدی سریال «هشتگ خاله سوسکه» بر عهده شماست؟
من سعی کردم خیلی به فکر کمدی اجرا کردن نقشم نباشم و سعی کنم طوری بازی کنم که برای تماشاگر شیرین و جذاب باشد، جذابیت لزوما کمدی اجرا کردن نیست. اینکه شخصیت همراه خودش داستان و اتفاق داشته باشد به نظرم مهم‌تر است.


 با توجه به تجرییات خودتان چقدر به نویسنده و کارگردان پیشنهاد می‌دادید یا بداهه‌پردازی می‌کردید؟
سوال خوبی پرسیدید، در کارهایی که این فضا به من داده می‌شود اصولا انباری از ایده و پیشنهاد هستم، چرا که می‌دانم قبل از اینکه «نه» بشنوم کسی که به او پیشنهادم را می‌گویم فکر می‌کند و بعد به من جواب مثبت یا منفی می‌دهد و این خیلی برایم لذتبخش است. به‌نظرم این نکته برای هر بازیگری یک شانس است که در کارهایی قرار بگیرد که به حرف‌ها و ایده‌هایش گوش می‌دهند و تا حد ممکن این ایده‌ها را در کار به کار می‌برند. در این کار ایده‌ها را می‌پسندیدند و به من اجازه می‌دادند روی خلاقیتم کار کنم و به آن ادامه دهم.
 

 روزنامه آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------