«تختی»منشأحاشیه‌های روز اول جشنواره فجر



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فیلم غلامرضاتختی

فیلم «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی که چند ماه پیش به دلیل انصراف امیر جدیدی از بازی در نقش تختی حاشیه‌ساز شده بود، در اولین روز نمایش در جشنواره فیلم فجر نیز از حاشیه دور نبود و برنامه نمایش فیلم‌ها را جابه‌جا کرد. طبق جدول نمایش فیلم‌ها در کاخ جشنواره که بر اساس قرعه‌کشی در حضور نمایندگان فیلم‌ها مشخص شده بود، قرعه یکی از سئانس‌های خلوت نمایش، به فیلم «غلامرضا تختی» افتاد و قرار بر این شد که این فیلم در سئانس دوم روز چهارشنبه یعنی ساعت 15:30 در پردیس ملت(سینمای رسانه ها) اکران شود. اما چند ساعت قبل از اکران فیلم، روابط عمومی جشنواره فجر اعلام کرد که اکران فیلم به تعویق افتاده است و علت آن آماده نبودن فیلم اعلام شد!


انتقاد پولاد کیمیایی از تغییر جدول اکران
تبعات این تعویق ناگهانی، دامن‌گیر فیلم «معکوس» شد و این فیلم به کارگردانی پولاد کیمیایی که قرار بود در آخرین سئانس یعنی 21:30 به نمایش دربیاید، جایگزین «غلامرضا تختی» شد. به دلیل این تغییر، فیلم «معکوس» در غیاب عوامل آن اکران شد و نشست خبری آن هم به بعد از اکران فیلم سوم آن روز یعنی حوالی ساعت 21 موکول شد. پولاد کیمیایی کارگردان فیلم «معکوس» که از تغییر جدول اکران بسیار ناراحت شده بود، در نشست خبری فیلم خود از این اتفاق انتقاد و ضمن اشاره به مشکوک بودن سرمایه فیلم «غلامرضا تختی»، به عملکرد هیئت انتخاب بابت انتخاب فیلمی که کامل نبوده است، اعتراض کرد.


نمایش در سئانس آخر
جالب آن که تنها به فاصله چند ساعت بعد، ظاهراً مشکلات فنی فیلم «غلامرضا تختی» برطرف شد و بالاخره آخرین سئانس روز چهارشنبه ساعت 21:30 در سینمای رسانه‌ها نصیب این فیلم شد. سعید ملکان تهیه‌کننده فیلم در نشست خبری آن، به انتقادات پولاد کیمیایی واکنش نشان داد و بابت این اتفاق از او عذرخواهی کرد. او درباره علت نرسیدن به موقع فیلم در پردیس ملت هم توضیح داد: «۷۰ درصد پلان‌ها ویژوال (جلوه‌های ویژه بصری) داشت و زمان خروجی گرفتن مشکل پیدا کردیم. با این حال هیئت انتخاب فیلم را کامل دیده بود و فقط ویژوال ناقص بود.»


فیلم‌های رزرو چه شد؟
این وضعیت در حالی رخ داد که پیش از این، زمانی که اسامی 22 فیلم بخش سودای سیمرغ اعلام شد، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرده بود سه فیلم «آنجا، همان ساعت» به کارگردانی سیروس الوند، «بی‌حسی موضعی» اثر حسین مهکام و «مدیترانه» ساخته هادی حاجتمند در جایگاه فیلم‌های رزرو قرار گرفتند تا اگر فیلمی به موقع به دفتر جشنواره فجر نرسید، یکی از این فیلم‌ها جایگزین آن شود. با وجود این و در حالی که شایعاتی مبنی بر حضور یکی از این آثار در جشنواره مطرح شده بود، اما در نهایت فرصت دوباره‌ای به فیلم «غلامرضا تختی» داده شد تا این فیلم همچنان در رقابت جشنواره فجر حضور داشته باشد. جالب آن که صاحبان سه فیلم یادشده، تاکنون به این ماجرا اعتراضی نکرده‌اند.

 

 روزنامه خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------