مصطفی قربان پور: اکران یک هفته‌ای «لالاکن» بسیار ظالمانه است/ فقط شعار می‌دهند



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فیلم لالاکن

کارگردان فیلم سینمایی «لالاکن» در ژانر کودک از اکران فیلمش در بدترین زمان و ضرر زیاد سرمایه گذار آن صحبت کرده و از سیاستگذاران اکران گله کرد.

 به گزارش صبا،  مصطفی قربان پور کارگردان فیلم‌ سینمایی «لالاکن» که از روز پنجشنبه ۱۶  اسفندماه اکران خود را در سینماها آغاز کرده است درباره دلیل ساخت این اثر در ژانر کودک به خبرنگار صبا گفت: همیشه برایم دیدن رویای بچه ها و اینکه چه زمانی وارد رویا می شوند تا چیزهایی را که می خواهند ببینند جالب بوده است.

وی افزود: کاراکتر آرش قصه «لالاکن»  پدر و مادری دارد که درگیرخودشان هستند و ما امثال آن ها را در حال حاضر  در جامعه  زیاد می بینم. آرش برای رهایی از این تنهایی وارد رویا می شود و من سعی کردم از چشم یک پسربچه ۱۰ ساله رویا ببینم.

این کارگردان با اشاره به اینکه یکی از مسایل امروز ما  درگیری آدم ها با فضای مجازی است که باعث خودخواهی می شود، توضیح داد: خواستم در این فیلم طعنه ای هم به این موضوع بزنم که چه طور خودخواه شده ایم و از دوست داشتن یکدیگر به خودخواستن کاذب و افراطی رسیده ایم.


قربان پور اضافه کرد: قصد داشتم شکاف میان والدین و چیزی که در زمان دعوای والدین برای بچه ها به وجود می آید به تصویر بکشم. زمانی که پدر و‌ مادر دعوا می کنند در پس ذهنشان این است که ساعتی بعد با هم آشتی می کنند اما بچه ها این را نمی بینند و تا انتها ماجرای که جداشدن است می روند.
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فیلم لالاکن


او به اکران فیلمش در بدترین زمان اشاره کرد و ادامه داد: دلمان می خواست فیلم زمانی اکران شود که مخاطبان آن را ببینند. هر فیلمسازی فیلم‌ می سازد که فیلمش دیده شود، اما از تجربه قبلی به من ثابت شده که اگر قرار باشد فیلمی اکران نشود یا فیلم های دیگری که پولساز است به جای آن اکران شود، بهتر است هر فرصتی که پیدا کردید فیلمتان را اکران کنید.

قربان پور اظهار کرد: من ۱۰ سال پیش فیلمی ساختم به نام «۱۲روز» که جایزه ویژه هیات داوران و جایزه بهترین بازیگر کودک را از جشنواره فیلم های کودکان و‌ نوجوانان اصفهان دریافت کرد، اما با گذشت ۱۰ سال هنوز نتوانسته ام فیلم را اکران کنم به این دلیل که می خواستم زمان مناسبی برای اکران آن پیدا کنم که این زمان هیچ وقت برای فیلم‌ کودک فراهم نشده و‌ نمی شود. شعارهای زیادی داده می شود که  از سینمای کودک حمایت می کنیم اما واقعیت این نیست و وقتی در دنیای واقعی با آن مواجه می شوید فیلمی امکان اکران و دیده شدن دارد که بدانند گیشه خواهد داشت.
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فیلم لالاکن


او اضافه کرد: در حال حاضر راضی بیرون رفتن مخاطب از سینما زمانی اتفاق می افتد که الفاظ رکیک و شوخی های جنسی در فیلم وجود داشته باشد و فیلم را به سمتی ببرند که فاقد هر ارزش و محتوایی باشد.


این کارگردان که به تازگی تئاتر «شازده کوچولو» را به صحنه برده است، با اشاره به زمان کوتاه اکران فیلمش اذعان کرد: به من یک هفته زمان اکران دادند، زمانی که همه مشغول خانه تکانی و خرید هستند و در نهایت فیلم من سوخت و کسی حتی متوجه نشد که «لالاکن» در حال اکران است چه برسد که بخواهند آن را ببینند. پیش از اکران به ما گفتند اگر در این زمان اکران نشود ممکن است هیچ وقت اکران نشود و دلم نمی خواست به سرگذشت فیلم قبلیم دچار شویم.
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فیلم لالاکن


قربان پور اضافه کرد: سرمایه گذار فیلم از جایی که متوجه باخت شد ترجیح  داد فیلم روی پرده برود و به کمترین قانع شد. «لالاکن»از روز پنجشنبه با محدودترین سینماها اکران شد و نمایش آن تا روز چهارشنبه ۲۲ اسفندماه که فیلم های جدید نوروزی اکران می شود ادامه دارد. چیزی حدود یک هفته اکران در بدترین زمان به ما تعلق گرفت و این زمان برای فیلمی که برای آن واقعا زحمت کشیده ایم بسیار کم است. هیچ زمانی فیلمی تولید نکردم که معیارم فقط خنده گرفتن از مخاطب باشد و از این بابت به خودم مدیون نیستم.

وی درباره دلیل  رایگان بودن اکران فیلمش برای کودکان زیر ۱۲ سال توضیخ داد: با سرمایه گذار گفتگو کردیم و او ترجیح داد که فیلم دیده شود و یک عیدی به بچه های زیر ۱۲ سال بدهیم که مهمان تهیه کننده و سرمایه گذار فیلم باشند. این کار ضرر مالی هنگفتی برای سرمایه گذار دارد و اکران فیلم در بدترین زمان فقط از سر بازکردن است و خارج کردن یک سرمایه گذار از چرخه سینما به نفع هیچکس نیست.
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فیلم لالاکن


این کارگردان سینما در پایان با اشاره به اکران فیلم های نوروزی از ۲۲ اسفندماه ادامه داد: سخنگوی شورای صنفی اعلام کردند که ۲۲ اسفند ماه فیلم های نوروزی اکران خواهند شد و چهارشنبه فیلم ما از پرده پایین می آید پس فقط می توانم بگویم که خسته ام و متاسفم بابت تمام بی عدالتی ها، نمی دانم درون سیستم چه اتفاقی می افتد ولی چیزی که حاصل این اتفاقات  است بی عدالتی و نابرابری است.

فیلم سینمایی «لالاکن» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی قربان‌پور و تهیه‌کنندگی حسن کلامی  اثری اجتماعی در ژانر کودک است که در آن امین زندگانی، بهنوش بختیاری، راستین عزیزپور، عسل قرایی، مریم سرمدی، افتخارسعیدی، ارس رزاز، پادینا رهنما به ایفای نقش پرداخته‌اند.
 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فیلم لالاکن


در خلاصه داستان «لالاکن» آمده است: آرش برای فرار از اختلافات دائمی پدر و مادرش به دنیای رویاها پناه می برد...

بخشی از عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از نویسنده و کارگردان: مصطفا قربان پور، تهیه کننده: حسن کلامی، سرمایه گذار و مجری طرح: نصرت نوری، مدیر فیلمبرداری: حافظ احمدی، منشی صحنه: نسیم سیدعلی خانی، نورپردازی: محمدرفعتی، گروه تدوین: مهدی ایروانی، مهدی نوری، عرفان چوخیده، اصلاح رنگ ونور: آیدین فتاحی، آهنگساز: فرشاد فزونی، صداگذاری و میکس: محمدامامی،عرفان ابراهیمی، مدیرصدابرداری:محمدامامی،طراح لباس: مصفا قربان پور،مدیرصحنه: ابوالفضل افشار، طراح گریم: سودابه خسروی، جلوه ویژه میدانی: عظیم محمدی، جلوه ویژه بصری: مهدیار سزاوار، مدیر تولید: عباس فاتح.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------