بیلی ایلیش؛ دختر متولد ۲۰۰۱ که موسیقی آمریکا را ترکاند!



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بیلی ایلیش

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند سن و سال عدد و رقمی بیش نیست و انصافاً هم باید گفت چنین باوری صحت دارد چرا که گاهی اوقات افراد موفقی را می‌بینیم که در دهه‌های پایانی عمر خود به دستاورد‌های مهمی می‌رسند، این سکه روی دیگری نیز دارد و بعضی مواقع نوجوان‌های موفقی را شاهد هستیم که به‌رغم سن و سال کم به موفقیت‌های چشمگیری می‌رسند.

 

در این زمینه می‌توان به بیلی آیلیش (Billie Eilish)، ترانه سرا و خواننده آمریکایی اشاره کرد که در نوجوانی اسم و رسم خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. بیلی آیلیش دقیقاً متولد ۱۸ دسامبر سال ۲۰۰۱ است و اولین تک‌آهنگ خود را در سال ۲۰۱۶ با نام «چشمان اقیانوسی» (Ocean Eyes) منتشر کرد و این تک‌آهنگ سریع‌تر چیزی که فکرش را بکنید در فضای اینترنت میان کاربران دست به دست شد و شهرت زیادی را برای بیلی آیلیش رقم زد.

 

بیلی آیلیش در هایلند پارک (Highland Park) واقع در لس‌آنجلس در میان خانواده‌ای هنرمند و موسیقیدان متولد شد، پاتریک اوکانل (Patrick O’Connel) و مگی بیرد (Maggie Baird) پدر و مادر بیلی آیلیش هستند و به لحاظ نژادی نیز رگ و ریشه بیلی به ایرلند و اسکاتلند باز می‌گردد. پدر و مادر بیلی هنرپیشه هستند و مادرش در فیلم «Life Inside Out» و بازی ویدئویی «Mass Effect ۲»، ایفای نقش کرده و پدر بیلی آیلیش را در فیلم‌های معروف‌تری مانند «آیرون من» و برنامه تلویزیونی «The West Wing» دیده‌ایم. برادر بیلی نیز دستی در خوانندگی و موسیقی دارد.

 

بیلی درس و مشق را در منزل آموخت و در ۸ سالگی به گروه بچه‌های خواننده سرود‌های کلیسایی پیوست. وقتی بیلی ۱۱ ساله شد ترانه‌سرایی و اجرای آهنگ‌های خودش را بر عهده گرفت و در اکتبر سال ۲۰۱۵ ترانه «چشمان اقیانوسی» را ضبط کرد، این ترانه به‌عنوان اولین تک‌آهنگ بیلی آیلیش در ساند‌کلاود (SoundCloud) منتشر شد و در ۲۴ ماه مارس سال ۲۰۱۶ نیز شاهد انتشار موزیک‌ویدئویی برای ترانه «چشمان اقیانوسی» بودیم.

 

در سال ۲۰۱۶ بیلی تک‌آهنگ دیگری نیز با نام «شش فوت زیر زمین» (Six foot Under) منتشر کرد و این ترانه نیز بازخورد‌های مثبتی از جامعه منتقدین دریافت کرد. جالب اینجاست که بیلی آیلیش در مصاحبه‌ای با نشریه اینترنتی استریوگام (Stereogum)، متذکر شد که اصلاً توقع نداشت آهنگ «شش فوت زیر زمین» تا این اندازه محبوبیت پیدا کند. بیلی آیلیش جوان و پرانرژی، چهار ریمیکس جدید برای ترانه «چشمان اقیانوسی» را در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۱۷ منتشر کرد و ۲۴ فوریه سال ۲۰۱۷ نیز شاهد انتشار تک‌آهنگ «Bellyache» بودیم.

 

فینیاس اوکانل، برادر بیلی آیلیش در نویسندگی و تهیه‌کنندگی این ترانه دست داشت و طبق معمول این آهنگ نیز در نظر مخاطبین مقبول افتاد.

 

ترانه‌های بیلی آیلیش یکی پس از دیگری منتشر شد و بیشتر این آهنگ‌ها بازخودرو‌های خوبی را در جامعه هنری و میان طرفداران داشتند. به همین دلیل نیز در فوریه سال ۲۰۱۸ بیلی تور موسیقی را با نام «ذهنم کجاست» (Where is My Mind) به‌راه انداخت. این تور در آوریل سال ۲۰۱۸ خاتمه یافت و پس از مدتی شاهد همکاری بیلی آیلیش و خلید رابینسون (khalid robinson) (خواننده آفریقایی‌تبار اهل آمریکا) بودیم. ماحصل این همکاری تک‌آهنگی با نام «دوست‌داشتنی» (Lovely) بود که در آوریل سال ۲۰۱۸ منتشر شد، این ترانه مدتی بعد در دومین فصل از سریال معروف «۱۳ دلیل برای اینکه» نیز استفاده شد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بیلی ایلیش

 

۲۰۱۸، سال پرکاری برای بیلی بود و تک‌آهنگ‌های «قلب‌های شکسته زن‌های غرغرو» (Bitches Broken Hearts) و «مرا با تاج پادشاهی باید ببینی» (You Should See Me in a Crown)، را منتشر کرد، این ترانه‌ها در در کنار چندین آهنگ دیگر در اولین آلبوم استودیویی بیلی آیلیش قرار گرفتند، این آلبوم «وقتی همه ما خوابمان می‌برد، کجا می‌رویم؟» (When We All Fall asleep, Where Do We Go) نام دارد و در مجموع ۱۴ ترانه در آن قرار گرفته که دو ترانه از این آلبوم را بیلی با همکاری برادرش اوکانل اجرا کرده است. این آلبوم در صدر جدول ترانه‌های آمریکا قرار گرفت و بیلی افتخار اولین دختر نوجوان متولد دهه ۲۰۰۰ را که توانسته است در صدر جدول ترانه‌های آمریکا قرار بگیرد را از آن خود کرد.

 

فینیاس اوکانل نقش مهمی در ترانه‌سرایی و تهیه‌کنندگی ترانه‌های بیلی آیلیش دارد و بیلی که بار‌ها در کنار برادرش در اجرا‌های زنده نیز خوانندگی کرده، مدعی است برادرش شریک هنری اوست و از همکاری با او لذت می‌برد.

 

بیلی آیلیش مدعی است بیشتر ترانه‌هایی که او و برادرش سروده‌اند، محصول همکاری هر دو نفر آن‌ها است و بعضی از این ترانه‌ها کاملاً خیالی و رویاپردازانه هستند و بعضی دیگر از ترانه‌های آهنگ‌های بیلی واقعیت‌های زندگی را روایت می‌کنند. بیلی در جایی گفته است او و برادرش سعی در سرودن ترانه‌هایی دارند که تمام مردم در ذهن‌شان دارند، اما کمتر کسی این چیز‌ها را روی کاغذ می‌آورد. به همین دلیل نیز بعضی از ترانه‌های بیلی آیلیش عمق و مفهوم خاصی ندارند و به مسائل روزمره‌ای اشاره می‌کنند که انسان‌ها در طول روز با آن‌ها سر و کار دارند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بیلی ایلیش

 

آیلیش همانند دیگر همقطاران خواننده خود علاقه زیادی به گوش‌دادن به موسیقی دارد و ترانه‌های سبک هیپ‌هاپ، آر اند بی را گوش می‌دهد و یکی از علاقه‌مندان دوآتشه موسیقی رپ است. او با گوش دادن به ترانه‌های بیتل‌ها، گرین دِی و آوریل لوین، بزرگ شده است به ادعای خودش، لانا دل ری (Lana Del Rey)، خواننده‌ای است که تأثیر زیادی روی بیلی آیلیش گذاشته است.

 

جالب است بدانید بیلی در ۲۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ ویدئویی از بیلی آیلیش در شبکه‌های مجازی دست به دست شد که در این ویدئو شواهدی از ابتلای او به بیمای نشانگان توره (Tourette syndrome) وجود داشت. این بیماری، عارضه‌ای عصبی است که فردی که به آن مبتلا است حرکات و صدا‌های ناخواسته‌ای را نشان می‌دهد و بیمار ناخودآگاه بی‌دلیل سرفه می‌کند یا اینکه واژه‌ها را با صدای بلند ادا می‌کند، این بیماری به لحاظ جسمی نیز نشانه‌هایی دارد و فرد ممکن است ناخواسته سرش را تکان دهد یا اینکه به بالا و پایین بپرد.

 

به دنبال انتشار این ویدئو، بیلی آیلیش پستی در حساب کاربری اینستاگرام خود منتشر کرد و از مبتلا بودن به بیماری نشانگان توره خبر داد، وی مدتی بعد در مصاحبه‌ای با گاردین گفت هرگز مواد مخدر مصرف نکرده است و تاکنون حتی لب به سیگار نزده است. بیلی آیلیش و دیگر افراد خانواده او گیاه‌خوار هستند.

 

اگر از آن دسته هوادارانی هستید که دوست دارید بیلی آیلیش را در اینستاگرام دنبال کنید باید برای شما بگوییم در این شبکه اجتماعی خبری از حساب کاربری با نام بیلی آیلیش نیست و این خواننده نوجوان و خوش‌آتیه نام کاربری عجیب و غریبی را با نام wherearetheavocados@ برای خودش در اینستاگرام انتخاب کرده است.

 

انتخاب این نام کاربری داستان جالبی دارد که اشاره به آن خالی از لطف نیست، بیلی آیلیش در مصاحبه‌ای با آی‌هارت‌رادیو (iHeartRadio)، توضیحاتی در خصوص انتخاب این نام کاربری عجیب و غریب داد، اگر خاطر شما باشد در بالا گفتیم که بیلی و خانواده‌اش گیاه‌خوار هستند، از قرار معلوم حدود هفت سال پیش و زمانی که بیلی شهرت و آوازه امروز را نداشت در آشپزخانه مشغول پخت غذایی گیاهی بود و نیاز به مقداری آواکادو داشت تا در این غذا استفاده کند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,بیلی ایلیش

 

اما در آشپزخانه و یخچال خانه بیلی خبری از آواکادو نبود، بیلی نیز که حسابی دنبال آواکادو گشته بود و کلافه شده بود، از شدت ناراحتی با تمام وجود فریاد می‌زند آواکادو‌ها کجا هستند؟ اما پاسخی نمی‌شوند و کسی هم به کمک او نمی‌آید، در نتیجه غذا را بدون آواکادو می‌پزد و نوش‌جان می‌کند. همین قضیه باعث می‌شود نام کاربری خودش در اینستاگرام را «آواکادو‌ها کجا هستند» انتخاب کند تا این نام، فریادی که در آن روز برای پیدا کردن آواکادو زده بود، را در ذهن بیلی آیلیش تداعی کند.

 

بیلی آیلیش فعالیت حرفه‌ای‌اش را به‌عنوان رقصنده شروع کرد، اما پس از آسیب‌دیدگی، رقص را کنار گذاشت. ترانه «چشمان اقیانوسی» آهنگی بود که توسط فینیاس اوکانل، برادر بیلی نوشته شد و جالب است بدانید این ترانه برای کلاس رقص سروده شده بود و بیلی آیلیش در حین رقص دچار آسیب شدید شد و رقصندگی را کنار گذاشت، بیلی در گفتگویی با بی. بی. سی تأکید کرد که امیدوار است با بهبود سلامتی‌اش دوباره روزی به صحنه‌های رقص باز گردد.

 

سعی کردیم تمام چیز‌هایی که از بیلی آیلیش می‌دانستیم را با شما در میان بگذاریم، مطمئن باشید بیلی آیلیش آینده روشنی دارد و در آینده نیز بیشتر برای شما از موفقیت‌های او خواهیم گفت. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از طرفداران بیلی آیلیش هستید و اطلاعات جالبی از زندگی او دارید یا ترانه‌های او خاطره‌های خوشی را در ذهن شما ماندگار کرده‌اند، برای ما و سایر کاربران در قسمت نظرات از این ترانه‌ها و خاطره‌ها بگویید.

 

 برترین ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------