آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

قصه «مانکن» از زبان سهیلی‌زاده/داستانی که از مردادماه سر باز می‌کند



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,ایرج محمدی

" تهیه کننده سریال «مانکن» از احتمال توزیع این سریال از اوایل مرداد در شبکه نمایش خانگی خبر داد.

«ایرج محمدی» تهیه کننده سریال «مانکن» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده در گفت‌وگو با  فارس، درباره زمان توزیع این سریال در شبکه نمایش خانگی گفت: اگر مراحل فنی و اداری سریال در وزارت ارشاد روی روال پیش رود امیدواریم تا اوایل مرداد ماه این سریال روانه بازار شود و انشاله مخاطبان شاهد سریالی باشند که بدون وقفه و به صورت هفتگی در دسترس‌شان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷ قسمت از این سریال به طور کامل آماده شده است و در شرایطی که  هنوز دو ماه و نیم از تصویربرداری‌مان باقی مانده است، مابقی نیز تا یک ماه آینده آماده خواهد شد.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه «مانکن» ادامه‌دار نخواهد بود، بیان داشت: پرونده این سریال در همان ۲۶ قسمتی که از اول نوشته شده بود بسته خواهد شد و دیگر ادامه نخواهد داشت.

محمدی با اشاره به تفاوت دو مدیوم تلویزیون و نمایش خانگی که برای اولین بار است این مدیوم را تجربه می‌کند، نیز گفت: مدیوم نمایش خانگی از نظر ساختار و شکل کار برای تهیه کننده تفاوت آنچنانی ندارد. اما اصولا سریال‌های تلویزیونی مدیومی فراگیر دارند و برعکس نمایش خانگی هستند که مدیومی فراگیر ندارد. لذا باید در این مدیوم به گونه‌ای کار کرد که به لحاظ کیفی و صحنه و داستان آنقدر ارزشمند و جذاب باشد که مردم برای دنبال کردن این سریال‌ها هزینه کنند که در اینجا چالشی برای تهیه کنندگان بوجود می‌آید.

وی ادامه داد: این تصور اشتباه وجود دارد که می‌گویند سریال‌هایی که در شبکه خانگی تولید می‌شوند با هزینه‌های بالا تولید می‌شوند، اما ما این اتفاق را با کیفیتی متعادل و خوب پیش بردیم. از نظر بازیگران مطرحی که داریم و نوع لوکیشن‌ها و ... همگی از کیفیت بالایی برخوردار است. در نتیجه اینها چالش‌هایی را بوجود می‌آورد که تهیه کننده باید کار ارزشمندی انجام دهد تا مخاطب آنرا خریداری کند و همین دلیل‌های زیادی است که کار در شبکه نمایش خانگی را به نسبت تلویزیون دشوارتر می‌کند.

تهیه کننده سریال «دلدادگان» درباره انتخاب نام این سریال نیز عنوان داشت: در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی اسامی به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که به نوعی به آن مقوله اشاره‌ای شده باشد و منظور ما هم در این سریال ماجرای مانکن و مدلینگ و حضور دختر و پسرهای جوان به عنوان مانکن نیست. خصوصا اینکه درباره خانم‌ها محدودیت پخش داریم و در قالب سریال از آن استفاده نکردیم.

این تهیه کننده در توضیح نام مانکن و کاربرد آن در این سریال نیز بیان داشت: انسان‌ها افرادی هستند که نسبت به مسائل اجتماعی و خانوادگی نباید بی‌تفاوت و بی‌احساس و بی‌مسئولیت باشند. وقتی انسانی بی‌دغدغه، بی‌مسئولیت، بی‌تفاوت و ... باشد ناخودآگاه به مانکن تبدیل می‌شود و این اصل داستان سریال ما را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به محوریت قصه «مانکن» نیز گفت: محوریت قصه ما کاملا عاشقانه و خانوادگی است و در کنار دو زوج عاشقی که داریم، این را می‌گوییم که اطرافیان نباید از آنها سو استفاده کنند. در سریال‌های قبلی که برای تلویزیون کار کرده بودم اغلب ملودرام‌های خانوادگی و اجتماعی بود. در مانکن هم همین ژانر را داریم که بر سر راه قهرمان‌های قصه مشکلاتی بوجود می‌آید و این شرایط را فراهم می‌کند که تبدیل به مانکن شوند اما درباره کاراکترهای ما این اتفاق نمی‌افتد. اینها احساس مسئولیت دارند و در جایگاه خودشان با کسانی که مانکن هستند و نسبت به مسائل پیرامونشان بی تفاوت هستند فرق دارند.

این تهیه کننده ادامه داد: البته در این سریال شغل یکی از شخصیت‌هایمان خرید و فروش لباس است و همانطور که می‌دانید در هر مغازه‌ لباس فروشی هم یک مانکن وجود دارد و ما به صورت استعاره‌ای از این نام استفاده کردیم.

وی در پایان نیز گفت: امیدوارم همدلی بین وزارت ارشاد و صنف آی پی بوجود آید تا مانع از پایمال شدن حقوق شهروندی مردم شود و تمام تلاش مسئولین ارشاد این است که چنین اتفاقی نیفتد. در نهایت نیز باید ساز و کاری بوجود آید که اگر تعهدی داده می‌شود حقوق شهروندی مخاطبان نیز از بین نرود.

به گزارش فارس، محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، امیرحسین آرمان، لیندا کیانی، الهام پاوه‌نژاد، نازنین بیاتی و ... از بازیگران این سریال به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی هستند که در شبکه نمایش خانگی تولید و توزیع خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------