آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

رقابت خشونت و ترس



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,رقابت خشونت وترس
بازار سینمای جهان همچنان تشنه هیجان است؛ این را آمار هفتگی فروش سینماها به خوبی نشان می‌دهد. در هفته گذشته دو فیلم پرماجرای «سریع و خشن تقدیم می‌کند:هابز و شاو» به کارگردانی دیوید لینچ و «داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی» ساخته آندره اوردال در صدر فهرست پرفروش‌های سینماهای آمریکا قرار گرفتند. «هابز و شاو» که برای دومین هفته فیلم شماره یک فهرست فروش در این کشور شده است در این هفته ۴/ ۲۵ میلیون دلار دیگر فروش کرد تا مجموع فروشش را به ۵/ ۱۰۸ میلیون دلار برساند.

داستان این فیلم دو سال بعد از فیلم «سرنوشت خشمگین» را روایت می‌کند و شخصیت اصلی آن که یک مامور با تجربه به نام لوک هابز است، تصمیم دارد با دوست و رقیب قدیمی‌اش دکارد شاو همکاری کند و یک خلافکار مخوف به نام کریسنتون را متوقف کنند. «داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی» که گی‌یرمو دل تورو تهیه‌کننده‌اش بوده نیز با فروش ۸/ ۲۰ میلیون دلار در ۳۱۳۵ سالن سینما فیلم دوم هفته شد. این فیلم که بر اساس کتابی به نویسندگی آلوین شوارتز ساخته شده، داستان گروهی نوجوان را روایت می‌کند که داستان‌های یک کتاب ترسناک برای آنها به واقعیت پیوسته و حالا می‌خواهند راز این قتل‌های مرموز را پیدا کنند.

 

«شیرشاه» با فروش ۲۰ میلیون دلار دیگر، فیلم سوم هفته در آمریکای شمالی شد و همین هفته ۴/ ۵۱ میلیون دلار دیگر هم در ۵۴ بازار بین‌المللی فروش کرد. فیلم خانوادگی پارامونت با عنوان «دورا و شهر گمشده طلا» هم جایگاه چهارم را به دست آورد و ۱۷ میلیون دلار از نمایش در ۳۷۳۵ سالن سینما فروش کرد. فیلم اخیر تارانتینو «روزی روزگاری در هالیوود» با اینکه رتبه پنجم فروش فیلم‌های هفته را به خود اختصاص داده، به نوبه خود توانسته برای کارگردانش موفقیتی جدید محسوب شود. این فیلم در سومین آخر هفته اکرانش موفق شد آمار فروشش در آمریکا را فراتر از ۱۰۰ میلیون دلار ببرد و به این ترتیب این چهارمین فیلم تارانتینو است که چنین موقعیتی را به دست آورده است.

 

البته این فیلم در سومین آخر هفته اکرانش با کاهش فروش ۴۲ درصدی روبه رو شد و ۶/ ۱۱ میلیون دلار فروش را در این هفته ثبت کرد تا در مجموع ۳/ ۱۰۰ میلیون دلار فروخته باشد.  داستان این فیلم درباره ریک دالتون بازیگر تلویزیونی است که به مرور زمان در پی اتفاقاتی که برایش می‌افتد و شایعه می‌شود که همسرش را کشته، محبوبیت خود را از دست می‌دهد...

 

 روزنامه دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------