صف‌آرایی مدعیان اسکار در تورنتو



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,فیلم جوجوخرگوش

 در چهل و چهارمین دوره جشنواره فیلم تورنتو فیلم «جوجو خرگوش» به کارگردانی تایکا وایتیتی کارگردان و بازیگر نیوزیلندی که خود او در آن نقش آدولف هیتلر را بازی کرده است، با دریافت جایزه فیلم برگزیده تماشاگران یا جایزه انتخاب مردم به جمع مدعیان جوایز اسکار امسال اضافه شد. داستان این کمدی آمریکایی در دوران جنگ جهانی دوم روی می‌دهد و درباره یک پسر تنهای آلمانی به نام جوجو (با بازی رومن گریفین دیویس) است که دوستانش به او لقب خرگوش داده‌اند. نگاه جوجو به دنیا زمانی کاملا تغییر می‌کند که متوجه می‌شود مادرش رزی (اسکارلت جوهانسون) یک دختر جوان یهودی (توماسین مکنزی) را در اتاق کوچک زیر شیروانی خانه‌شان پنهان کرده است. جوجو باید با کمک دوست خیالی خود که شکلی ابلهانه از آدولف هیتلر است با ملی‌گرایی کورکورانه خود مقابله کند. فیلم آمریکایی «داستان ازدواج» به کارگردانی نوا بومباک و فیلم کره‌ای «انگل» ساخته بونگ جون هو به ترتیب انتخاب‌های دوم و سوم تماشاگران جشنواره تورنتو بودند که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی در آمریکای شمالی است.


این فستیوال امسال فیلم‌های موفقی را اکران کرد که «شیادان» به کارگردانی لورین اسکافاریا با بازی جنیفر لوپز، «جوکر» ساخته تاد فیلیپس و «فقط رحمت» به کارگردانی دستین دنیل کرتون از جمله آنها بوده‌اند.جایزه منتخب مردم در بخش «دیوانگی نیمه شب» (میدنایت مدنِس) که شامل فیلم‌های ژانر می‌شود، به «پلتفرم» ساخته گالدر گازتلو-اوروتیا تریلری در آینده‌ای پادآرمانی اهدا شد.در این بخش فیلم «گستره شب» اندرو پاترسون و «ذره خون» ساخته جف بارنابی مقام دوم و سوم را به دست آوردند. جایزه فیلم مستند هم به «غار» ساخته فراس فیاض درباره جنگ سوریه اهدا شد. فیلم‌های «تنها نیستم» ساخته گارین هووانیسیان و «باباها» ساخته برایس دالاس هاوارد رتبه دوم و سوم این بخش را به دست آوردند.


سابقه پیش‌بینی‌های تورنتو
در سال‌های اخیر تعدادی از فیلم‌هایی که جایزه اصلی تورنتو را بردند، بعدا برنده اسکار بهترین فیلم نیز شدند. سال گذشته هم «کتاب سبز» به کارگردانی پیتر فارلی جایزه فیلم برگزیده تماشاگران یا جایزه انتخاب مردم جشنواره تورنتو را دریافت کرد و بعد نامزد پنج جایزه اسکار شد و جایزه اسکار بهترین فیلم همین‌طور جوایز بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر مرد مکمل (ماهرشالاعلی) را گرفت. دو سال پیش نیز «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» به کارگردانی مارتین مک‌دونا برگزیده تماشاگران جشنواره تورنتو شد. این فیلم در ادامه هفت نامزدی اسکار به دست آورد و دو جایزه اسکار بهترین بازیگر زن (فرانسیس مکدورمند) و بهترین بازیگر مرد مکمل (سام راک‌ول) را از آن خود کرد. در ۲۰۱۶، «لا لالند» به کارگردانی دامین شازل در تورنتو جایزه انتخاب مردم را از آن خود کرد و بعدا نامزد ۱۴جایزه اسکار و در ادامه برنده شش جایزه اسکار شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------