کارگردان رستاخیز ‌‌خطاب به روحانی: ما در عروسی شما در پیروزی انتخابات شرکت کردیم اما شما مارا عزادار کردید



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,احمدرضادرویش
احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی در محاق «رستاخیز» خطاب به رئیس جمهور با طعنه گفت: ما در عروسی شما در پیروزی انتخابات شرکت کردیم اما شما مارا عزادار کردید.

به گزارش ‌سرنا، احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی در محاق «رستاخیز» در برنامه جمعه شب هفت در شبکه سه خطاب به حسن روحانی گفت: آقای رئیس جمهور! از چرخه قدرت جوری کنار نروید که مشکل رستاخیز حل نشده باقی بماند.

 درویش در میز بررسی وضع عدم اکران فیلم سینمایی رستاخیز گفت: من همین جا از شخص آقای رئیس جمهور به عنوان یک شهروند درخواست کنم به برکت این ایام، نه به خاطر من، به خاطر دل سوخته مردم و عوامل از ایشان استدعا میکنم ؛ میگویم که ما در عروسی شما در پیروزی انتخابات شرکت کردیم اما شما مارا عزادار کردید. از چرخه قدرت جوری کنار نروید که مشکل رستاخیز حل نشده باقی بماند.

او همچنین اظهار داشت: از روز تصمیم به ساخت رستاخیز ۷ وزیر ارشاد عوض شده ، ۱۰ سال ساخت آن طول کشید و ۴ سال است توقیف است. اما من هنوز هستم. این حتما یک امتحان الهی است و به نظرم این سرنوشتی است که مقدر است. گفتند این فیلم‌ استاندارد باشد. گفتند پول نداریم، گفتم نگران نباشید خیمه امام حسین علیه السلام برپا میشود. فیلم‌با سرمایه گذاری داخلی و خارجی ساخته شد. سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شد و در جشنواره فجر سی و دومین رونمایی شد و خیلی جایزه دریافت کرد. نمیخواستیم در بخش رقابتی شرکت کنیم. اصرار دبیران جشنواره باعث حضور شد. تدارک بسیار وسیعی صورت گرفت که فیلم به دست مظلومین شیعه برسد. این فیلم زیر زمینی ساخته نشده است. من به عشق مردم ایران پدر معنوی این فیلم شدند. وقتی فیلم را از اکران پایین کشیدند من در جریان نبودم. من به وزیر وقت گفتم اگر فیلم هر فیلم سازی بود به همین راحتی فیلم پایین می کشیدند! به من اجازه صحبت نمی دادند!من فقط سوال میکنم‌که چه کسی باید از هویت ما صیانت کند! مقام معظم رهبری در ملاقات خصوصی من را احضار کردند و گفتند تو بر باور خود استوار باش. من به آقای جنتی گفتم به دست بریده حضرت عباس ع این کار را نکنید. یک نفر از دفتر خود به من زنگ نزد بگوید چه کار کنم.

او ادامه داد: همیشه معتقد بودم فیلمساز حرفش را باید با اثر بازگو کند. نقد و بازشکافی یک اثر متعلق به منتقدهاست . صاحب اثر نباید سالها درمورد اثر خود صحبت کند. این فرصت از فضای فرهنگی کشور سلب میشود. من از آنها عذر میخواهم که در روزهای محرم با این شرایط روبه رو شدیم. در شب شام غریبان این سرقت فرهنگی صورت گرفت و من کاملا احساس میکنم‌انفعال وجود دارد و مسئولین پاسخی ندارند. من اول میخواهم داوطلب شوم که بگویم شرمنده ام که این رفتار با سینمای ایران شده است. من از طرف مدیریت فرهنگی کشور از تک تک اعضای سینمای ایران معذرت میخواهم. فرهاد قائمیان سر صحنه شهادت حر روزه بود.

منوچهر محمدی نیز در بخشی از ابن برنامه در این باره گفت: مشکل برمیگردد به اینکه مشاورانی وجود دارند که اطلاعاتی را به غلط به مراجع تقلید میدهند. درحالی که اگر رستاخیز با آداب خود نشان داده میشد به بحث و نظر گذاشته میشد و و تجربه ای بود برای بقیه فیلمسازها. دوستان در حوزه فرهنگی کاهلی و بی انگیزگی دارند. این اثر باید ثبت جهانی میشد‌. حداقل باید صیانت میشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------