ستاره‌های تکراری فیلم نامه‌های معمولی



  اگر به اسامی بازیگران و پوستر فیلم‌هایی که این روزها روی پرده سینما در حال اکران است نگاه کنید، متوجه می‌شوید اسم و تصویر چند ستاره خاص همزمان در دو یا حتی سه فیلم مختلف دیده می‌شود و علاوه بر فیلم‌های روی پرده، فیلم‌ دیگری را هم در نوبت اکران دارند. در وضعیتی که قبل از قصه، فیلم نامه و فیلم ساز، نام بازیگر است که فروش فیلم را تضمین می‌کند، سرمایه‌گذارها هم اصرار دارند تا چند ستاره خاص در فیلم حضور داشته باشند تا خیالشان از بابت فروش فیلم راحت باشد. وقتی دایره انتخاب بازیگران یک فیلم، محدود به چند اسم خاص می‌شود، شاهد حضور همزمان بعضی ستاره‌ها همزمان با چند فیلم روی پرده سینماها هستیم.
 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,بازیگران


امین حیایی
درخونگاه و چشم‌وگوش بسته
امین حیایی با فاصله حدود یک ماه پس از فیلم «درخونگاه»، از هفته گذشته با فیلم کمدی «چشم‌وگوش بسته» نیز روی پرده سینماست. او در ادامه حضور درخشان خود در فیلم‌های غیر کمدی، توانست به خوبی در «درخونگاه» نقش شخصیتی مشابه قهرمان‌های آثار مسعود کیمیایی یعنی قهرمان تنها، زخم‌خورده از جامعه و اطرافیان، ناموس‌پرست و اهل رفاقت را بازی کند. فیلم «چشم‌وگوش بسته» اما در دسته کمدی‌هایی قرار می‌گیرد که با منطق ضعیف و متوسل شدن به شوخی‌های دوپهلو از مخاطب خنده می‌گیرد و بازی امین حیایی در حد همان فیلم‌های گیشه‌ای کارنامه‌اش است. اگرچه ایده اصلی قصه خوب است و ظرفیت کمدی دارد اما شوخی‌های فیلم سطحی و مبتذل از آب درآمده و شوخی با شرایط کاراکتر نابینا با بازی بهرام افشاری، بیشتر شبیه تمسخر وضعیت اوست.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,بازیگران


جواد عزتی
رد خون و پیلوت
سوم مهر دو فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» اثر محمدحسین مهدویان و «پیلوت» ساخته ابراهیم ابراهیمیان با بازی جواد عزتی، روی پرده سینما اکران شد. جالب این جاست که جواد عزتی دو فیلم دیگر یعنی «جان‌دار» کاری از حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری و «جهان با من برقص» به کارگردانی سروش صحت را هم در راه دارد که اولی همین آبان ماه اکران می‌شود. هرچند که جواد عزتی بازیگر پرفروش و بااستعدادی ا‌ست اما حسابی پرکار است و چندان گزیده‌کار نیست. این دو فیلم چه از لحاظ کیفیت ساخت و چه از لحاظ بازی عزتی، با یکدیگر قابل مقایسه نیستند. فیلم «رد خون» و کاراکتر منطقی، باهوش و مغز متفکر نیروهای انقلابی به نام «صادق» جزو آثار موفق عزتی است و «پیلوت» که داستانش بیشتر مناسب یک فیلم کوتاه است، جزو انتخاب‌های اشتباه اوست.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,بازیگران


هادی حجازی‌فر
شاه‌کش، رد خون و منطقه پرواز ممنوع
هادی حجازی‌فر یک هفته بعد از اکران «شاه‌کش»، «ماجرای نیمروز: رد خون» را هم روی پرده سینما داشت و از چهارشنبه هفته گذشته با فیلم «منطقه پرواز ممنوع» حضور خود را روی پرده حفظ کرده است. کاراکتر او در «رد خون» به دلیل طغیان‌گری، جسارت و عمل‌گرا بودنش برای مخاطب، قهرمان جذابی است اما شخصیت و بازی او در «شاه‌کش»، چیز جدیدی برای مخاطب ندارد. او در این فیلم نقش یک فرد عصبی و برون‌گرا را بازی می‌کند که با یک انگیزه شخصی افرادی را گروگان می‌گیرد. البته به طور قطع شخصیت‌پردازی ضعیف این کاراکتر هم باعث می‎شود تماشاگر او را درک نکند و تحت‌تأثیرش قرار نگیرد. حجازی‌فر در «منطقه پرواز ممنوع» نقش نسبتاً فرعی یک مدافع حرم را بازی می‌کند و دستاورد ویژه‌ای در این فیلم نداشته؛ اگرچه تنها چهره شناخته‌شده فیلم است.

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,بازیگران


مهناز افشار
شاه‌کش و قسم
مهناز افشار 9 مرداد با فیلم «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده به سینما آمد و از اواخر شهریور نیز فیلم «شاه‌کش» ساخته وحید امیرخانی را روی پرده داشته. این دو فیلم فضای متفاوتی دارند و او در این فیلم‌ها نقش‌های متفاوتی بازی کرده است. البته «قسم» نسبت به «شاه‌کش» هم فیلم بهتری‌ است و هم مهناز افشار در آن بازی متفاوتی ارائه کرده است. «قسم» یک فیلم جاده‌ای‌ است که داستانش درباره قانون قسامه است و فیلم «شاه‌کش» مضمونی معمایی دارد. مهناز افشار در فیلم «قسم» بازی بسیار خوب و باورپذیری داشته و می‌تواند به عنوان زنی که داغدار خواهرش است، احساساتش را به مخاطب انتقال بدهد اما نقش او در فیلم «شاه‌کش» هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و در این فیلم با یک بازی معمولی و یک کاراکتر معمولی طرف هستیم.

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,بازیگران


پژمان جمشیدی
ایده اصلی و هزارتو
پژمان جمشیدی یکی از پرکارترین بازیگران سینماست و این که همزمان دو فیلم روی پرده سینما داشته باشد، دیگر تبدیل به یک اتفاق طبیعی شده! او با فاصله تقریبا دو ماه و نیم از «ایده اصلی»، این روزها «هزارتو» را در حال اکران دارد و فیلم «جهان با من برقص» با بازی او نیز در نوبت اکران است! فیلم نامه «هزارتو» ضعف‌های زیادی دارد. مخاطب چیز زیادی از شخصیت‌ها و روابط میان شخصیت‌ها نمی‌داند و یک سری اطلاعات تنها از زبان کاراکترها و در دیالوگ به مخاطب داده می‌شود. پژمان جمشیدی در این فیلم بازی کاملاً معمولی دارد و نتوانسته در این فیلم غیرکمدی خودی نشان بدهد. او در «ایده اصلی» نیز چندان از شخصیت معمول خود در کمدی‌های سال‌های اخیرش فاصله نگرفته است و این بار، تنها در یک فیلم غیرکمدی، نقشی تکراری بازی کرده و بار کمدی فیلم را نیز به دوش می‌کشد.

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,بازیگران


ساره بیات
هزارتو و سمفونی نهم
ساره بیات دو هفته بعد از فیلم «هزارتو»، از چهارشنبه هفته گذشته با فیلم «سمفونی نهم» روی پرده سینما دیده شده است. بیات در فیلم «هزارتو»، نقشی بسیار شبیه به نقش خود در فیلم «اتاق تاریک» و سریال «عاشقانه» دارد و طبیعتاً به دلیل این شباهت، بازی‌اش کاملاً تحت‌تأثیر آن کاراکترهاست. پیشتر در همین صفحه به طور مفصل به این موضوع پرداختیم و درباره جزئیات نقش تکراری او در «هزارتو» نوشتیم. کاراکتر او در فیلم «سمفونی نهم» اما، متفاوت‌تر است. او در نقش اصلی این فیلم، همسر خود را از دست داده و تلاش می‌کند به آخرین وصیت او جامه عمل بپوشاند. ساره بیات اگرچه از لحاظ سینمایی، نقش‌آفرینی ویژه‌ای ندارد، اما این نقش را باورپذیر بازی کرده است. با این حال، خاص بودن فضای فیلم، اجازه نداده بازی ساره بیات نیز چندان دیده شود.

 

 روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------