چرا باید سلنا گومز ۲۰۲۰ را باور کرد؟



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سلناگومز
اگر پنج سال قبل کسی می‌گفت سلنا گومز یکی از بهترین و به یادماندنی‌ترین آلبوم‌های پاپ اخیر را منتشر می‌کند، با بدبینی طرف مقابل روبه‌رو می‌شد. اما در سال ۲۰۲۰، باید او را باور کنید.

 سومین آلبوم انفرادی سلنا گومز با نام "کمیاب" (Rare) با ۱۳ قطعه دهم ژانویه امسال منتشر شد تا این خواننده پس از حاشیه‌های زندگی شخصی‌اش بار دیگر با آلبوم جدیدش سر زبان‌ها بیفتد. سلنا گومز در سال‌های اخیر با مشکلاتی نظیر پیوند کلیه، جدا شدن از نامزدش ویکند و بستری شدن در یک مرکز روان درمانی مواجه شده است.

 

به گزارش ایران‌آرت، سلنا گومز پیشتر دو آلبوم "رقص ستاره" (۲۰۱۳) و احیا (۲۰۱۵) را منتشر کرده بود. او آلبوم‌هایی را نیز با گروهش عرضه کرده است. گومز در مصاحبه با جیمی فلن در برنامه "تونایت شو" گفته بود که لحظات مهمی در زندگی‌اش بوده است که می‌خواسته آن را در آلبوم جدیدش ثبت کند. آلبوم جدید سلنا گومز مثل کارهای قبلی‌اش در سبک پاپ است.

 

جم سواد، منتقد مجله ورایتی به نقد آلبوم جدید این خواننده پرداخته است. متن این نقد که توسط رسانه آرت تاکس ترجمه شده را در ادامه می‌خوانید: 

 

"در پایان پخش آلبوم "کمیاب" سلنا گومز، اسپاتیفای به طور اتوماتیک یکی از آهنگ‌های آلبوم قدیمی او، "احیاء" را پخش کرد. پخش شدن پشت سر هم آهنگ‌هایی از آلبوم‌های متفاوت او، این موضوع را به طور کامل مشخص کرد که موسیقی او تا چه حد پخته‌تر شده است. این قضیه شاید با نام آلبوم (که می‌‎تواند به معنای خام و ناپخته باشد) هم در تضاد است! پیشرفت موسیقایی سلنا گومز یکی از دراماتیک‌ترین اتفاقاتی‌ست که در پنج سال اخیر اتفاق افتاده است. اگر بخواهیم از بهترین آلبوم‌های موسیقی پاپ اخیر یاد کنیم، "کمیاب" سلنا به حتم یکی ازآن‌هایی‌ست که به ذهن‌مان می‌آید.

 

سلنا گومزو موسیقی‌اش در سال‌های اخیر همین‌طور بوده اند: دقیق و فرهیخته. این موضوع به خصوص در همکاری‌ او با ترانه‌سرایانی چون جاستین ترنتر و جولیا مایکلز دیده می‌شود که ماحاصل آن آهنگی مانند "دروغ‌گوی بد" بود که در سال ۲۰۱۷ ساخته شد. اگرچه نام این آهنگ در فهرست اصلی آلبوم "کمیاب" دیده نمی‌شود، محتوای آن نشانه‌ای بر قدرت و پیوستگی این آلبوم است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سلنا گومز

 

از مهم‌ترین آهنگ‌‍‌های این آلبوم می‌توان به "دوباره رقصیدن/ Dance Again" اشاره کرد، ملودی‌ای ملایم اما در عین حال، خوش‌ریتم است و در ذهن تکرار می‌شود. این آهنگ باسی آرام‌بخش دارد و شاید بهترین موسیقی‌ای باشد که او تا به حال ضبط کرده است.

 

آهنگ پرطرفدار دیگر او، "تو را از دست دادم تا خودم را دوست داشته باشم/Lose You To Love Me"، یک بالاد با حال و هوای آسمانی‌ست که وکال‌های پس‌زمینه مانند ارکستری او را همراهی می‌کنند. در این میان آهنگی ساده‌ اما فریبنده مانند خودِ "کمیاب/Rare" و "خلاص شدن از دست تو/Cut You Off" که بی‌شباهت به آهنگ‌های تیلور سوییفت نیست نیز دیده می‌شوند.

 

علاوه بر این‌ها، دو آهنگ "Let Me Get Me" و "حلقه ‎/Ring " هم شباهتی به ریتم‌‎های لاتین دارند که مورد آخر یادآور آهنگ محبوب سال ۲۰۰۰  یعنی "لطیف/Smooth"، اثر سانتانا و راب توماس است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سلنا گومز

 

با وجود این‌که نام ترانه‌سراها و آهنگ‌سازهای متعددی در این آلبوم به چشم می‌خورد، آلبوم "کمیاب" به طرز قابل‌ توجهی یکپارچه است. با این‌که صدای گومز قوی نیست و گستره‌ی زیادی را در بر نمی‌گیرد، اما متفاوت است و می‌توان اعتماد به نفس را در آن دید. جمله‌بندی‌ها نیز مناسب و پیغام‌ او به مخاطب روشن است.

 

اگر پنج سال قبل کسی می‌گفت سلنا گومز یکی از بهترین و به یادماندنی‌ترین آلبوم‌های پاپ اخیر را منتشر می‌کند، با بدبینی طرف مقابل روبه‌رو می‌شد. اما در سال ۲۰۲۰، باید این را باور کنید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------