روزهاي سختِ ستاره‌ها در رالي ايراني



تماشاي حركات محيرالعقول ستاره‌هاي سينما، تلويزيون و موسيقي روي راپل، كايت، آويزان شدنشان از درخت، غواصي يا درگير شدنشان با حيوانات وحشي، آن هم در شرايطي كاملا واقعي، چند برابر تماشاي نقش‌هايشان داخل يك فيلم يا سريال جذابيت دارد.

تماشاي حركات محيرالعقول ستاره‌هاي سينما، تلويزيون و موسيقي روي راپل، كايت، آويزان شدنشان از درخت، غواصي يا درگير شدنشان با حيوانات وحشي، آن هم در شرايطي كاملا واقعي، چند برابر تماشاي نقش‌هايشان داخل يك فيلم يا سريال جذابيت دارد.

سعيد ابوطالب كه مسابقه «سرزمين دانايي» را براي شبكه تهران توليد مي‌كند، اين بار در فيلم مسابقه« رالي ايراني» به كارگرداني آرش معيريان، دست روي ستاره‌هاي مختلف گذاشته و آنها را وارد رقابتي نفس‌گير كرده است. در اولين قسمت از مجموعه «رالي ايراني» كه قرار است چند روز آينده به بازار بيايد، از ميان 10 چهره مختلف سينمايي، تلويزيوني، ورزشي، موسيقي، از طريق قرعه‌كشي، سه گروه دو نفره متشكل از محمدرضا فروتن و سيروان خسروي، الناز شاكردوست و بهنوش بختياري و زوج سحر ولدبيگي و نيما فلاح براي مسابقه انتخاب شده‌اند تا در شرايطي كاملا هيجان‌انگيز و در عين حال خطرناك، مقابل هم قرار بگيرند و با يكديگر رقابت كنند.

مسابقه رالي ايراني, ستاره‌هاي سينما

مسابقه از چندين مرحله سخت با اتفاق‌هايي كاملا غيرمنتظره تشكيل شده. هركدام از اين گروه‌ها برحسب اتفاق، صندوقي انتخاب مي‌كنند و براساس دستورالعملي كه داخل آن نوشته شده، حركت‌شان را شروع مي‌كنند. فرزاد حسني به عنوان داور و همچنين راهنما، تمام طول مسير آنها را هدايت مي‌كند. سعيد ابوطالب، تهيه‌كننده و نويسنده اين مجموعه، درباره ابعاد مختلف آن توضيحات مفصلي به هفت صبح مي‌دهد

يك كُري خواني جذاب  ميان سيروان و الناز شاكردوست
 «رالي ايراني»‌ اوايل هفته آينده به بازار مي‌آيد. در اين فصل، سه گروه دو نفري، متشكل  از سيروان - فروتن، شاكر‌دوست - بختياري و ولدبيگي - فلاح به داوري فرزاد حسني، رقابت مي‌كنند. سعيد ابوطالب، نويسنده و تهيه‌كننده اين مجموعه درباره ابعاد مختلف آن به هفت صبح توضيح مي‌دهد

روز دوشنبه 9 ارديبهشت، قسمت‌هاي اول و چهارم فيلم مسابقه «رالي ايراني»، براي جمع كوچكي از هنرمندان و اهالي رسانه نمايش داده شد. تماشاي اين قسمت‌ها با اينكه يك جورهايي تمام شك و شبهه‌هايي را  كه درباره غيرواقعي و ساختگي بودن موقعيت‌ها وجود داشت برطرف كرد اما چند سوال در ذهن همه به وجود آورد؛ سوالاتي كه قطعا از چند روز آينده با تماشاي اولين سري اين مجموعه براي شما هم به وجود مي‌آيد.

مسابقه رالي ايراني, ستاره‌هاي سينما

مسائلي از قبيل اينكه از ميان تمام بازيگران و چهره‌هاي مختلف سينمايي، تلويزيوني، موسيقي و ورزشي، اين افراد بر چه مبنايي انتخاب شده‌اند؟ يا مثلا قبل از شروع مسابقه، چقدر تمرين‌هاي مقدماتي آمادگي جسماني روي آنها انجام شده تا بتوانند انقدر راحت روي راپل قرار بگيرند يا مثلا غواصي كنند؟ يا مثلا حضور زنان بازيگر در اين مسابقه، با توجه به خط قرمزهاي مختلف، مجاز شمرده مي‌شود‌؟ و‌... اين مسائل را با سعيد ابوطالب، نويسنده و تهيه‌كننده اين فيلم-مسابقه در ميان مي‌گذاريم. او علاوه بر پاسخگويي به اين سوالات، اطلاعات جالب ديگري درباره اين مجموعه هم در اختيارمان مي‌گذارد.

انتخاب براساس توانايي جسماني
سعيد ابوطالب، درباره اينكه چطور شده كه از ميان چهره‌هاي مختلف عرصه‌هاي بازيگري، موسيقي، ورزشي و ... اين 6 نفر را انتخاب كرده‌اند توضيح مي‌دهد: «قبل از شروع به كار، با حدود 70 بازيگر و چهره‌هاي سرشناس ساير رشته‌ها صحبت كرديم. از اين ميان با 35 نفر وارد مذاكره شديم. براي هر كدام از آنها توضيح مي‌داديم كه مسابقه مراحل سختي دارد و از بدل هم خبري نيست.

مسابقه رالي ايراني, ستاره‌هاي سينما

هركس وارد آن مي‌شود بايد توانايي ماشين‌سواري ميان جنگل، سوار‌شدن به هواپيماهاي تك‌نفره، رفتن روي راپل، كايت‌سواري، غواصي و‌... را داشته باشد و هيچ كدام نبايد از ارتفاع بترسند. با اين شرايط، از ميان 35 نفر، 10 نفر باقي ماندند كه نهايتا همانطور كه در قسمت اول شاهد آن هستيم، از ميان 10 نفر، برحسب قرعه‌كشي، به اين شش نفر رسيديم.» به گفته او انتخاب‌ها در مرحله آخر كاملا براساس قرعه‌كشي انجام شده است.

آموزش نيم ساعته غواصي
با اينكه به گفته ابوطالب، چهره‌هايي وارد مسابقه شده‌اند كه از نظر توانايي جسماني، خودشان را قوي ارزيابي كرده بودند اما خب ورود به چنين مسابقه‌اي، طبيعتا نياز به تمرين‌هاي زيادي هم دارد. آنطور كه به نظر مي‌رسد قبل از هر مرحله، بايد يك سري آموزش به هركدام از آنها داده شده باشد.

مسابقه رالي ايراني, ستاره‌هاي سينما

ابوطالب در اين باره مي‌گويد: «براي بعضي از آيتم‌ها مثل ‌ غواصي، آموزش نيم‌ساعته داشتيم. در ساير مراحل هم تكنسين‌هاي مخصوص، همراه آنها بودند تا اگر زماني مشكلي به وجود بيايد، كمك‌شان كنند. ضمن اينكه برخي از مراحل، مثل ماهيگيري را به دليل اينكه هيچ كدام از شركت‌كننده‌ها نتوانستند از پس آنها بر بيايند، كاملا حذف كرديم.» اما با اين حال به گفته اين تهيه‌كننده، باز هم در مسير مسابقه برخي از آنها از جمله الناز شاكردوست دچار حادثه شدند.

اتفاقي بودن مراحل مسابقه
مراحل مختلف «رالي ايراني»، براي هركدام از گروه‌ها نسبت به ديگران، يك مقدار تفاوت‌ دارد و به گفته خود ابوطالب مثل مراحل مختلف گيم است: «ابتداي كار، سه جعبه با قرعه‌كشي، به دست هر كدام از گروه‌ها مي‌افتد و مسير مسابقه را به آنها نشان مي‌دهد. اينكه كدام مسير به كدام يك از گروه‌ها بيفتد، كاملا اتفاقي است و اصلا به اينكه اعضاي گروه، خانمند يا آقا ربطي ندارد. مثلا يك جايي طبق دستورالعمل حتي يكي از گروه‌ها مسيرش از ديگران جدا مي‌شود و حتي ميان راه در جنگل گم مي‌شود.» به گفته او نكته قابل توجه در اين مسابقه، فقط سرعت است و اينكه كدام يك از آنها مي‌توانند در مدت 72 ساعت، يعني سه روز، مسير مسابقه را طي كنند.

مسابقه رالي ايراني, ستاره‌هاي سينما

فيلمبرداري با 10 دوربين
همانطور كه مسابقه، بخش‌هايي سخت و نفسگير دارد و شركت‌كنندگان را مجبور مي‌كند از راه‌هاي صعب‌العبور حركت كنند، فيلمبرداري هم در اين شرايط خيلي سخت مي‌شود. مخصوصا اينكه در تمام مراحل از غواصي گرفته تا ماشين‌سواري، راپل و‌... از تمام جهات، تصوير داريم و مشخص است كه كار با تعداد زيادي دوربين گرفته شده. ابوطالب در اين باره مي‌گويد: «حدود 10 تا دوربين داشتيم. مثلا موقع غواصي، راپل و‌... يكي از دوربين‌ها به كلاه بازيگر وصل بود و اصلا ديده نمي‌شد.» به گفته او تيم فيلمبرداري «رالي ايراني»، همان گروهي بوده‌اند كه پيش از اين در «سرزمين دانايي» با او همكاري كرده‌اند و از اين جهت، به كار در جنگل و مناطق سخت عادت دارند.

مسابقه خانم‌ها با رعايت خط قرمزها
 با اينكه معمولا خط قرمزهاي شبكه نمايش خانگي، به نسبت تلويزيون كمتر است اما تا به حال در هيچ مسابقه‌اي، زنان همپاي مردان، كايت‌سوار نشده و روي راپل نرفته‌اند و مي‌شود گفت اين مجموعه از اين نظر خط‌شكني كرده. با اينكه خانم‌هاي اين مجموعه از نظر پوشش، كاملا خط قرمزهاي تلويزيون را در نظر گرفته‌اند اما باز هم اين ابهام به وجود مي‌آيد كه آيا ممكن است بعد از پخش، با بازخوردهاي متفاوتي از اين جهت مواجه شوند يا نه!

مسابقه رالي ايراني, ستاره‌هاي سينما

ابوطالب مي‌گويد: «هم من هم آرش معيريان، هر دو استانداردهاي تلويزيون و شبكه نمايش خانگي را مي‌شناختيم. ضمن اينكه گروه خانم‌ها از آقايان كاملا مجزاست. اگر دقت كنيد، ما حتي روي صورت خانم‌ها گريم هم انجام نداديم. همه چيز از لباس‌ها گرفته تا حجاب خانم‌ها   براساس عرف جامعه است.»

مسابقه رالي ايراني, ستاره‌هاي سينما

توزيع سه سري در يك ماه
با اينكه رالي ايراني از مدتها قبل ساخته شد اما مراحل آماده سازي و گرفتن مجوز آن، خيلي زمان برد و نهايتا قرار است از چند روز آينده، اولين سري آن يعني قسمت‌هاي اول و دوم مجموعه به بازار بيايد. ابوطالب درباره دلايل اين تاخير مي‌گويد: «قبل از اينكه بخواهيم براي گرفتن مجوز از ارشاد اقدام كنيم، علاوه بر آماده‌سازي قسمت‌هاي مختلف اين فيلم-مسابقه، حتي آنونس‌ها و پوسترهاي‌مان را هم آماده كرديم. قصدمان اين بود كه مثل خيلي از مجموعه‌هاي چند وقت اخير، قسمت‌هاي بعدي گرفتار مجوز نشود و در توزيع آن تاخير به وجود نيايد.» به گفته او الان مجوز تمام قسمت‌ها آماده است و هر سه سري، طي سه هفته تا يك ماه به بازار مي‌آيد.»
منبع:bartarinha.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------