آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

داوران جشنواره کن معرفی شدند

فهرست داوران بخش مسابقه اصلی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن اعلام شد. به گزارش ایسنا؛ «لیلی گلادستون» بازیگر نامزد اسکار…

حراج نسخه یک میلیون دلاری «شرلوک هولمز»‌



شرلوک هولمز،اخبار هنری،خبرهای هنری
یک نسخه دست‌نویس از داستان «شرلوک هولمز» درحالی به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد که ارزش آن بیش از یک میلیون دلار برآورد شده است.

به گزارش ایسنا،‌ حراجی «ساتبیز» در نیویورک مجموعه‌ای از کتاب‌ها از جمله چندین نسخه نخست کمیاب همچون تنها نسخه دست‌نویس باقی‌مانده از «نشانه چهار»، دومین رمان از مجموعه داستان‌های «شرلوک هولمز» نوشته «سر آرتور کانن دویل»‌ را به مزایده خواهد گذاشت.

 

«آرت‌نت»‌ نوشت، حراج «هفته کتاب» ساتبیز در فاصله یازدهم تا بیست و ششم ژوئن برگزار خواهد شد. برآورد می‌شود که نسخه دست‌نوشته «شرلوک هولمز» به قیمت ۸۰۰,۰۰۰ دلار تا ۱.۲ میلیون دلار فروخته شود. اگر این دست‌نوشته به قیمت پیش‌بینی‌شده فروخته ‌شود رکورد گران‌ترین دست‌نوشته «کانن دویل» را جابه‌جا خواهد کرد. در حال حاضر گران‌ترین نسخه‌دست‌نوشته این نویسنده «سگ باسکرویل» محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۱ در یک حراجی به قیمت ۴۲۳,۰۰۰ دلار فروخته شد.

 

نسخه دست‌نوشته «نشانه چهار» که به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد، یکی از معدود رمان‌های دست‌نوشته «دویل»‌ است که هنوز در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شود و «ساتبیز» از آن به عنوان مهم‌ترین دست‌نوشته «دویل» یاد کرده که تاکنون در حراجی ارائه شده است.

 

«نشانه چهار» دومین رمان بلند از مجموعه‌ داستان‌های مربوط به شخصیت «شرلوک هولمز» است، که «دویل»‌ آن را در سال ۱۸۸۹ درحالی که هنوز در «پورتسموث» به عنوان پزشک مشغول فعالیت بود به سفارش ماهنامه «لیپینکات» نوشت. در این نسخه دست‌نویس اصلاحاتی وجود دارد که با استفاده از جوهر سیاه توسط «دویل»‌ و ویراستار ماهنامه انجام شده است.

 

علاوه بر «نشانه چهار» بیش از ۴۰ کتاب و دست‌نوشته کمیاب دیگر نیز در حراجی پیش ‌روی «ساتبیز»‌ ارائه خواهد شد که از جمله آن‌ها به یک نسخه از «سرود کریسمس» (۱۸۴۳) نوشته «چارلز دیکنز»‌ می‌توان اشاره کرد که دو روز قبل از انتشار رمان توسط «دیکنز» امضا شده است. همچنین نسخه‌های اول از رمان «گتسبی بزرگ» (۱۹۲۵) نوشته «اف اسکات فیتز جرالد»‌ و «جادوگر شهر از» نوشته « ال. فرانک باوم» به مزایده گذاشته خواهند شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------