ماجرای رضا داوودنژاد به کجا رسید؟



رضای دوست داشتنی سینمای ایران حالا حالش خوب است اما چه زود همه یادشان رفت چه لحظات خوبی با فیلم‌ها و سریال‌های او داشتند.

 رضا داوودنژاد حال و روز خوبی ندارد. او بعد از دوسال مجبور شده یك بار دیگر پیوند كبد انجام دهد و در روزهایی كه همه حواس‌شان به اخبار گرانی نان و حواشی پیش‌آمده برای بهاره رهنما و هانیه توسلی در فضای مجازی بود، روی تخت بیمارستان بود. رضای دوست داشتنی سینمای ایران حالا حالش خوب است اما چه زود همه یادشان رفت چه لحظات خوبی با فیلم‌ها و سریال‌های او داشتند.

ماجرا از كجا كلید خورد؟
سال 91 بود كه سریال «فراموشی» به كارگردانی رضا مهدوی از شبكه تهران به عنوان سریال ویژه نوروز پخش شد. رضا داوودنژاد در این سریال به یكباره با ظاهری جدید به تلویزیون آمد و كاهش وزن محسوس او بیننده‌های مجموعه را شوكه كرد.  در آن زمان این سوال ذهن اغلب مخاطبان آن سریال را مشغول خود كرد كه رضا داوودنژاد چطور به این وزن رسیده است؟! اما بعد از مدتی ناگهان این خبر پیچید كه داوودنژاد دچار نارسایی كبد شده و باید برای او پیوند كبد انجام شود.  كسی از جزییات بیماری‌اش چیزی نمی‌دانست و گویا پزشكان از او خواسته بودند از بیماری‌اش خبری را رسانه‌ای نكند. 

 

اخبار,اخبار فرهنگی , رضا داوودنژاد


من معتاد نشد‌ه‌ام
او ابتدا در بیمارستان لاله بستری و تحت نظر قرار گرفت اما اولین‌مصاحبه او با باشگاه خبرنگاران جوان رقم خورد و در آن درباره علت بستری شدنش در بیمارستان گفت: «مدتی پیش هنگام بازی در سریال «فراموشی» مشكلاتی برایم پیش آمد كه دلیل آن رژیم بسیار سنگینی بود كه گرفته بودم. این مشكلات یكباره برای من پیش نیامد بلكه از چند سال گذشته و به‌دلیل كاهش وزن آغاز و به مرور بیشتر شد و من تا به امروز حدود 70 كیلوگرم وزن كم كرده‌ام. عده‌ای از دوستان شایعاتی مطرح كرده‌اند كه من معتاد شده‌ام كه به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد.»

این ماجرا ربطی به رژیم‌های غذایی ندارد
چند روز بعد از مصاحبه گویا حال داوودنژاد بدتر از قبل شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شود که پزشكان اعلام كردند او به پیوند كبد نیاز دارد. در همین زمان مصاحبه‌ای از فردی به نام طالب‌پور منتشر شد كه در آن عنوان شده بود مشكل داوودنژاد ربطی به رژیم‌های غذایی ندارد و او به خاطر عمل جراحی چندسال پیش كه روی دستگاه گوارشی‌اش داشته حالش رو به وخامت رفته است. چندروز بعد با اینكه عمل پیوند روی او انجام نشده بود، اما حالش رو به بهبودی رفت و مسئول بخش آی‌سی‌یو اعلام كرد احتمالا عمل پیوند كبد منتفی است.

بعدها داوودنژاد در گفت‌وگویی مطرح كرد كه خانواده‌اش در دورانی كه او با سرعت وزن كم می‌كرده نگرانش شدند و حتی تصور می‌كردند كه او معتاد شده و از او آزمایش اعتیاد گرفتند و او گفته است: «به‌خدا من سیگار هم نمی‌كشم!»

پیوند كبد در اردیبهشت91
درنهایت 13 اردیبهشت همان سال فردی به نام محمدرضا كاكاوند كه دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده‌اش اعضایش اهدا و كبدش به رضا داوودنژاد در بیمارستان نمازی شیراز پیوند خورد. همسر این فرد همان زمان گفت: «روزی كه مرگ مغزی شوهرم در بیمارستان نمازی شیراز تایید شد، از برادر شوهرم شنیدم كه رضا داوودنژاد بر اثر بیماری كبد در جدال با مرگ قرار دارد كه خیلی ناراحت شدم.

همان موقع احساسی خاص كه قابل وصف نیست، در درونم شكل گرفت. از خدا خواستم حالا كه قرار است اعضای بدن شوهرم اهدا شود، یكی از‌گیرنده‌های اعضا این جوان باشد. دیدن این هنرمند روی تخت بیمارستان كه با ایفای نقش‌هایش مردم را شاد می‌كرد، بسیار ناراحت‌كننده بود و این خواست خدا بود كه این پیوند عضو انجام شود.»

چرا داوودنژاد دوباره به شیراز رفت؟
او پس از پیوند موفقیت‌آمیز كبد، 16 تیر به تهران بازگشت. مهرماه كه دوباره با نظر دكتر به بیمارستان نمازی شیراز آمد، برخی تصور كردند كه بدنش آن پیوند را رد كرده و احتمالا داوودنژاد با مشكل مواجه شده است اما پزشك آن بیمارستان در مصاحبه‌ای این شبهه را رد كرد و گفت: « معمولا بیمارانی كه عمل جراحی پیوند كبد انجام می‌دهند باید مراجعه متعدد بعد از عمل داشته باشند تا سلامت آنها تحت نظر باشد. مراجعه داوودنژاد به بیمارستان نمازی شیراز برای كنترل آنزیم است و موضوع پس‌زدگی كبد كه برخی از سایت‌ها آن را اعلام كرده‌اند، صحت ندارد، هرچند احتمال پس‌زدگی پیوندهای كلیه یا كبد در 10درصد عمل‌ها وجود دارد.»

 

اخبار,اخبار فرهنگی , رضا داوودنژاد

 
بازهم از لاغری به چاقی
پس از این اتفاقات داوودنژاد دوباره سیر صعودی اضافه وزن را در پیش گرفت و تقریبا به ظاهر قبل از جراحی بای‌پس روده نزدیك شد. او كه برای توضیحات درگذشت مرحومه عسل‌بدیعی در ابتدای سال 92 در برنامه «هفت» آمده بود، در تنفس دچار مشكل بود و شرایط قبلی را نداشت اما این وضعیت ادامه پیدا كرد تا اینكه باخبر شدیم او دوباره در بیمارستان بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

غزل بدیعی در توضیح حال همسرش در مصاحبه‌ای گفت: «پنجم آذر ماه عمل ترمیمی كبد همسرم پس از پیوند كبد كه دچار حادثه فتق روده شده بود را انجام دادیم كه عمل خیلی سخت و سنگینی بود. این عمل زیرنظر دكتر نیك اقبالیان و در بیمارستان كوثر شیراز با موفقیت انجام شد و الان حال رضا رو به بهبود است. تا به حال دو عمل جراحی روی رضا انجام شده اما چون عمل اول خیلی سنگین بود و 9 ساعت طول كشید، شب پنجشنبه دچار مشكلاتی از قبیل فشارخون، ضربان قلب و. . . شد به همین دلیل روز بعد مجددا مورد عمل قرار گرفت كه این عمل پنج ساعته با موفقیت انجام شد. هم‌اكنون وضعیت رضا خیلی خوب است و از چند روز پیش درجات بهبودی را طی می‌كند.»

غزل بدیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه چرا برای عمل جراحی به شیراز آمدید، گفت: «چون عمل پیوند رضا در شیراز انجام شد. درمان بیماری همسرم در این شهر خیلی راحت و آسان بود. رضا دو سال پیش عمل پیوند كبد در شیراز انجام داد و عمل جراحی الان هم در ادامه همان عمل است البته همسرم عمل فتق را انجام داده و هم‌اكنون در حال سپری كردن این دوران است.»

 چرا رضا دوباره به شیراز برگشت؟
همچنین دكتر كامران رضایی‌خسروی، پزشك معالج رضا داوودنژاد درباره آخرین وضعیت وی گفت: «آقای داوودنژاد روز پنجشنبه گذشته برای ادامه عمل‌های قبلی به بیمارستان كوثر آمد و نخستین عمل وی كه بسیار سخت و سنگین بود، انجام شد كه پس از آن به قسمت آی سی یو انتقال یافت. شب اول شب خیلی بدی بود مخصوصا برای من چون آقای داوودنژاد محبوبیت خاصی بین مردم دارد و ما نیز حساسیت خاصی روی او داریم.

شب پنجشنبه حال وی خوب نبود چون از نظر تنفس، ضربان قلب و فشار خون مشكل داشت البته با كمك پرسنل محترم، آقایان دكتر نیك اقبالیان و دكتر افتخاریان و بقیه دوستان توانستیم او را به وضعیت ثابت درآوریم و صبح جمعه عمل تكمیلی روی او انجام دادیم تا مشكلات پیش آمده برطرف شود كه پس از این عمل انجام شده بهبود پیدا كرد و همان روز به هوش آمد و از آن روز به بعد مشكلی نداشته و هم‌اكنون در حال سپری کردن دوران پس از بیماری است. لوله داخل روده او را برداشته‌ایم و انشاءالله اگر خدا بخواهد غذا دادن به او (از كم به زیاد) شروع می‌شود، همچنین حال آقای داوودنژاد در این چند روز از نظر ضربان قلب، فشار خون، وضعیت زخم‌ها و وضعیت كلی كاملا خوب است و حتی در بخش راه می‌رود.»

 

اخبار,اخبار فرهنگی , رضا داوودنژاد


 این گفت‌وگو با همسر داوودنژاد در تاریخ سیزدهم آذر انجام شده اما پس از آن علیرضا داوودنژاد (پدر رضا) در تاریخ 15 آذرماه عنوان كرد: « وضعیت عمومی رضا نسبت به چند روز گذشته بهتر شده و پزشك معالج از روند درمان ابراز رضایت كرده است. البته هنوز اجازه آمدن به بخش عمومی را ندارد و همچنان باید تحت مراقبت‌های ویژه باشد. امیدوارم روند بهبودی رضا به خوبی پیش رود و خیلی زود به خانه خود و سینمای ایران بازگردد.»

رضا داوودنژاد هم‌اكنون در بیمارستان «كوثر» بستری است و دوران نقاهت خود را طی می‌كند.

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------