لاله اسکندری : سالهاست مستند در سینمای ما مهجور است



اخبار ,اخبار فرهنگی , لاله اسکندری

 

اخبار فرهنگی -  لاله اسکندری : سالهاست مستند در سینمای ما مهجور است

سالهاست که مستند در سینمای ما مهجور واقع شده است و آنطور که باید به آن توجه نمی شود بنابراین تلویزیون بهترین محفل برای این آثار می تواند باشد.ضمن اینکه اهمیت دادن به بخش‌های مختلف برنامه‌های تلویزیون باعث بالا رفتن سطح کیفی جشنواره می‌شود.

«لاله اسکندری» در گفت‌وگو با فارس گفت: یکی از نکاتی که در جشنواره جام جم باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم این است که این جشنواره استمرار داشته باشد و به طور منظم مانند جشنواره فیلم فجر که هر سال در دهه فجر برگزار می شود استمرار داشته باشد و برگزار شود.

کاندیدای بهترین بازیگرنقش زن برای سریال «رقص پرواز» در ادامه افزود: جشنواره تلویزیونی جام جم به واسطه اینکه تاثیر فرهنگی‌اش بر روی مخاطب چندین برابر است بسیار اهمیت دارد ضمن اینکه می‌تواند به سازندگان کمک کند تا با نگاه دقیق‌تری نسبت به کارهایی که ارائه می‌دهند توجه داشته باشند.

بازیگر سریال «بی‌قرار» خاطرنشان کرد: بهرحال هر آثاری که روی آنتن تلویزیون می‌رود، می‌تواند مخاطبان زیاد یا کمی داشته باشد اما زمانی که آنها بدانند که در جایی کارشان مورد داوری قرار می‌گیرد مخصوصا اینکه از نگاه مردم هم دور نمی‌ماند مانند برنامه سین مثل سریال که مردم خودشان انتخاب می‌کنند، سازندگان با وسواس بیشتری کارشان را انجام می دهند.

وی در ادامه افزود: تعداد زیادی از ما بازیگران از تلویزیون طلبکار هستیم اما این موضوع نباید بهانه‌ای باشد تا ما تلویزیون و یا حضور در جشنواره‌اش را تعطیل کنیم. می‌توانیم این جشنواره را با حداقل هزینه برگزار کنیم تا همیشه پابرجا باشد.

اسکندری همچنین گفت: باید توجه داشت که اگر هیچ ناظری نباشد و آثار مورد ارزیابی قرار نگیرند قطعا حساسیت‌ها کمتر می‌شود در حالی که همه ما نیاز به تشویق داریم تا آثارمان بیشترین مخاطب را داشته باشد.

وی در ادامه افزود: برگزاری این جشنواره می‌تواند عاملی برای تشویق برنامه‌سازان و کارگردانان باشد ضمن اینکه همه ما در هر شغلی نیاز به تشویق داریم. بنابراین برای برپا نگه داشتن این جشنواره باید تلاش کنیم ضمن اینکه از حمایت‌هایمان آن را دریغ نکنیم.

بازیگر سریال « خاک سرخ» خاطرنشان کرد: نباید از یاد ببریم که در طول این سالها تلویزیون خدمات خوبی را ارائه داده است بنابراین نیاز به همراهی ما دارد.

اسکندری در ادامه گفت: زمانی که آثار داوری می‌شوند نشان از حساسیت مدیران فرهنگی دارد بنابراین باید توجه داشته باشیم تا آثارمان از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق بسیار خوب دیگر در جشنواره امسال حضور بخش مستند، انیمیشن و گفتگو محور است. با توجه به اینکه این برنامه ها حجم زیادی از تلویزیون را تشکیل می دهند باید به آنها هم بها داده می شد.

وی در ادامه افزود: سالهاست که مستند در سینمای ما مهجور واقع شده است و آنطور که باید به آن توجه نمی شود بنابراین تلویزیون بهترین محفل برای این آثار می تواند باشد.ضمن اینکه اهمیت دادن به بخش‌های مختلف برنامه‌های تلویزیون باعث بالا رفتن سطح کیفی جشنواره می‌شود.

اخبار فرهنگی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------