دردسرهای ارسطو و نرفتن خانواده نقی به ترکیه در پایتخت 3



اخبار ,اخبار فرهنگی ,سریال پایتخت3

 

اخبار فرهنگی - دردسرهای ارسطو و نرفتن خانواده نقی به ترکیه در پایتخت 3

به دلیل نامشخص بودن تکلیف حضور ارسطو در قسمت سوم «پایتخت» دو سه مرتبه قسمت‌های اول فیلمنامه را تغییر دادیم.

بی شک سیروس مقدم و گروه خلاق سازنده «پایتخت» نام آشناترین گروه نوروزی سال‌های اخیر تلویزیون هستند؛ گروهی که توانستند طیف وسیعی از مردم قهر کرده با صداوسیما را پای تلویزیون وطنی بنشانند و این دستاورد کمی نیست. قسمت سوم «پایتخت» در راه است و بر خلاف اخبار مایوس‌کننده اولیه در این قسمت هم مانند دو کار قبلی تمام شخصیت‌های دوست داشتنی قصه حضور دارند.


الهام غفوری تهیه‌کننده سریال «پایتخت» درباره روند تولید این سریال به «شبکه ایران» می‌گوید: این روز‌ها عوامل همچنان در شیرگاه استان مازندران مشغول ضبط تصاویر هستند و تا 20 بهمن‌ماه در این منطقه تصویربرداری خواهیم داشت. بارش شدید برف در این منطقه تاثیری بر روند کار نداشت و اتفاقا پلان‌های بسیار زیبایی هم گرفتیم.

 

در حال حاضر هم برف‌ها آب شده‌اند و بدون هیچ مشکلی و طبق برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده ضبط تصاویر ادامه دارد. تاکنون همه بازیگران سریال جلوی دوربین رفته‌اند و هنوز قصه‌ای که بازیگر جدید به کار اضافه شود نداریم.

به خاطر ارسطو سه مرتبه فیلمنامه را تغییر دادیم/ ضبط تصاویر جاده‌ای خیلی وقت‌گیر است
غفوری همچنین درباره علت انصراف سفر گروه به ترکیه برای ضبط تصاویر پایانی سریال «پایتخت» توضیح می‌دهد: مشکلاتی که بابت دیر رسیدن دوقلوها و هماهنگی برای حضور ارسطو داشتیم باعث شد زمان کلید خوردن پروژه عقب بیافتد وبا توجه به ایام باقی‌مانده تا زمان نوروز الان دیگر صلاح نیست که در کشور دیگری ساخت سریال را پیگیری کنیم.

 

به دلیل نامشخص بودن تکلیف حضور ارسطو در قسمت سوم «پایتخت» دو سه مرتبه قسمت‌های اول فیلمنامه را تغییر دادیم که همه اینها باعث شد کار را دیرتر شروع کنیم.

وی در ادامه می‌افزاید: هنوز راجع به لوکیشن بعدی سریال پس از قسمت‌های مربوط به پایتخت تصمیم قطعی نگرفته‌ایم و در حال مذاکره هستیم. چون هر جابه‌جایی و حرکت گروه از شمال به تهران و ضبط تصاویر جاده‌ای خیلی وقت‌گیر است و برف شدید زمستان امسال مشکلات را دوچندان می‌کند. بنابراین باید فکر شده‌تر راجع به این موضوع و لزوم روایت قصه در شهرستان‌های دیگر تصمیم بگیریم.

نبودن ارسطو بیشتر به ما لطمه می‌زد تا اکبر عبدی
اکبر عبدی که پیش از این نقش بابا پنجعلی را در سری اول پایتخت از دست داده بود قرار بود در سری سوم این سریال پربیننده در نقش اوس موسی استاد نقی نقش‌آفرینی کند اما این بار نیز حضور عبدی منتفی شد تا این نقش به هدایت هاشمی برسد که پیش از این با نقش کریم مشرفی در سریال نوروزی«چک برگشتی» یک همکاری موفق را با گروه سیروس مقدم تجربه کرده بود.

این تهیه‌کننده درباره علت جدایی اکبر عبدی از گروه بازیگران «پایتخت 3» یادآور می‌شود: قرار بود آقای عبدی تا 10 دی‌ماه به پروژه ملحق شوند. با توجه به غیبت آقای مهران‌فر تصمیم داشتیم تا زمان پیوستن ایشان به مجموعه با نقش اوس موسی با باری اکبر عبدی تصویربرداری را شروع کنیم اما کار آقای عبدی در «معراجی‌ها» بیشتر از زمان مقرر طول کشید و این فرصت زمانی برای ما خیلی مهم بود بنابراین تصمیم گرفتیم آقای هدایت هاشمی را جایگزین ایشان کنیم. به هر حال تمام تلاش‌ ما این بود که شخصیت ارسطو را به طور قطع در سریال حفظ کنیم و بر این اساس باید با عوامل «شاهگوش» در این زمینه هماهنگ می‌شدیم و این‌که بخواهیم با عوامل یک تیم دیگر هم هماهنگ شویم کار را سخت می‌کرد و نبودن ارسطو بیشتر به ما لطمه می‌زد تا جابه‌جا کردن آقای عبدی.

آریا عظیمی‌نژاد موسیقی «پایتخت3» را می‌سازد
موسیقی به کار گرفته شده در دو قسمت ابتدایی سریال و به کارگیری نغمه‌های موسیقی نواحی ایران یکی از ویژگی‌های شاخص این مجموعه بود.غفوری در باره موسیقی قسمت سوم «پایتخت» توضیح می‌دهد: قرار است امروز (چهارشنبه) با آقای آریا عظیمی‌نژاد در این باره صحبت کنیم. موسیقی دو قست ابتدایی سریال را مخاطبان شنیده‌اند و با آن ارتباط خوبی گرفته‌اند بنابراین مایل نیستیم تغییری در تم کلی آن ایجاد کنیم.

سری سوم سریال «پایتخت» برای پخش از شبکه یک سیما تولید می‌شود و محسن تنابنده در نقش نقی معمولی، علی‌رضا خمسه در نقش پنج‌علی(پدر نقی)، ریما رامین‌فر در نقش هما(همسر نقی)، سارا و نیکا فرقانی اصل در نقش سارا و نیکا(دختر‌های دوقلوی نقی) و احمد مهران‌فر در نقش ارسطو عامل(پسرخاله و دوست نقی) در کنار هدایت هاشمی، مهران احمدی، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی و جمعی از بازیگران تئاتر ایفاگر نقش‌های اصلی این سریال هستند.


خشایار الوند و حسن وارسته زیر نظر محسن تنابنده نگارش فیلمنامه سری سوم «پایتخت» را بر عهده دارند که در خلاصه داستان آن آمده است: در شب عروسی ارسطو، حادثه‌ای روی می‌دهد که باعث می‌شود نقی که از چند ماه قبل بیکار است، پریشان و افسرده شود. او با تشویق خانواده به ورزش کشتی که در جوانی به آن مشغول بوده روی می‌آورد و پا در مسابقات کشتی پیشکسوتان می‌گذارد، اما ماجرایی در خلال کشتی پیش می‌آید که نقی و خانواده‌اش را وارد ماجراهایی تازه‌تر می‌کند.

اخبار فرهنگی -شبکه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------