مقایسه‌ای که دردسرساز شد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
اکران فیلم جدید و ترسناک «وینی پو» در کشور هنگ‌هنگ و به دستور مقامات اداره سانسور چین متوقف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، وب‌سایت‌های سینمایی اعلام کردند نمایش فیلم «وینی پو: خون و عسل» که قرار بود این هفته در هنگ‌کنگ اکران شود، به دلایل فنی لغو شده و کمپانی «موویماتیک» که اکران این فیلم را ترتیب داده بود نیز در صفحات اجتماعی خود از لغو اکران آن خبر داده است.

 

سانسورچیان چینی در گذشته شخصیت اصلی فیلم را که در اصل توسط نویسنده انگلیسی «آلن الکساندر میلن» خلق شده، هدف قرار داده‌اند، چرا که برخی این خرس درنده را با رئیس جمهور چین «شی جین پینگ» مقایسه کرده‌اند.

 

این مقایسه در سال ۲۰۱۳ زمانی که «شی جین پینگ» از آمریکا بازدید و با همتای وقت خود «باراک اوباما» ملاقات کرد، آغاز شد و برخی  در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را با دو شخصیت کارتونی «وینی پو» و «تایگر» مقایسه کردند.

 

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

قانون جدید سانسور در هنگ‌کنگ در سال ۲۰۲۱ اجرایی شد و ممنوعیت پخش فیلم‌هایی را که «تأیید، حمایت، تمجید، تشویق و تحریک فعالیت‌هایی را که ممکن است امنیت ملی را به خطر بیندازند» ممنوع می‌کند. بر همین اساس از نمایش برخی فیلم‌ها در مناطق ویژه چین جلوگیری شده است.

 

پکن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ را در سال ۲۰۲۰ و پس از تظاهرات ضددولتی گسترده تغییر داد. این قانون برای هر چیزی که به عنوان براندازی، جدایی، تبانی با نیروهای خارجی و تروریسم تلقی شود مجازات تعیین می‌کند.

 

سال گذشته نیز دو فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ‌کنگ پس از عدم تایید مقامات حذف شدند.

 

این اتفاقات در حالی رخ داده که هنگ‌کنگ میزبان نمایشگاه هنر معاصر آرت بازل است و مقامات مایل‌اند این منطقه را به عنوان یک مرکز فرهنگی معرفی کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------