۸ فیلم ترسناک پر از استرس و التهابی که هنگام تماشایشان به شدت عرق خواهید کرد



  فیلم ترسناک,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

به  گزارش روزیاتو؛ برای طرفداران ژانر وحشت غیرمعمول نیست که انتظار ترس و لرزیدن را از ژانر محبوبشان داشته باشند اما وقتی حس و حال مضاعف استرس زا بودن و ۹۰ دقیقه ای که باعث می شود از ترس عرق کنید را به این ترکیب اضافه کنید، تجربه جدیدی خواهید داشت.

 

از فیلم های ترسناک مملو از اکشن مانند The Purge: Anarchy تا فیلم های ترسناک روانشناختی مینیمالیستی و کم تنش تری مانند Mother!، انواع متفاوتی از فیلم های ترسناک وجود دارند که دلهره شما را به شدت بالا برده و باعث می شوند که بدنتان از استرس و ترس دچار عرق کردن شدید شود.

 

  فیلم ترسناک,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

برخی فیلم های ترسناک حتی اگر باعث افزایش ضربان قلبتان شوند نیز در زمره فیلم های خوب این ژانر قرار می گیرند و اکثر فیلم های این ژانر چیزی بیشتر از این کار نمی توانند انجام دهند. چه شما را روی صندلی تان نیم خیز کنند، باعث شوند ناخن هایتان را بجوید یا به شکل غیرقابل کنترلی عرق کنید، تردیدی وجود ندارد که برخی فیلم های ترسناک جایگاه ویژه در قلب ما به عنوان فیلم هایی دارند که اگر بهشان فرصت دهید می توانند باعث مرگتان شوند! در ادامه این مطلب شما را با برخی از این فیلم های ترسناک که هنگام تماشایشان از دلهره و استرس به شدت عرق می کنید آشنا خواهیم کرد.

 

  فیلم ترسناک,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۸- Us

 

جوردن پیل با اولین تجربه کارگردانی خود به نام Get Out در سال ۲۰۱۶ طرفداران ژانر وحشت و سینمارو را غافلگیر کرد و سپس قدرت قابل توجه خود در ژانر وحشت را برای تثبیت ترس در مخاطبان با فیلم بسیار خوش ساخت و پیچیده اش به نام Us در سال ۲۰۱۹ تقویت نمود. این فیلم ترسناک در مورد یک شب مملو از خونریزی و کشتار است، وقتی خانواده ویلسون توسط خانواده ای از همزادها که ظاهراً همه چیز را در موردشان می دانند مورد حمله قرار می گیرند. Us یک فیلم بسیار خوش ساخت، دقیق و با ظرافت از ابتدا تا انتهاست و یک مخاطب نکته بین به سرعت متوجه پیام های زیرپوستی که در عمق فیلم Us کاشته شده اند خواهد شد.

 

از مبارزه مداوم شخصیت آدلاید با بازی لوپیتا نیونگو با نادیده گرفتن «اعداد فرشته» تا سمبولیسمی که در طراحی لباس همزادها دیده می شود، پیل با موفقیت توانسته به ترس از دیرباز تثبیت شده در ما از «دیگران» استفاده کرده و به شکلی موثر و خلاقانه از این ترس ها و اضطراب ها نهایت استفاده را ببرد. این فیلم تفاوت بسیاری با دیگر فیلم های این فهرست دارد، زیرا در واقع صرفاً به استفاده از خشونت و خونریزی تکیه نکرده و نقطه قوت اصلی آن از داستان قوی و طراحی دقیق سناریو می آید.

 

  فیلم ترسناک,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۷- Jigsaw

 

در واقع آخرین فیلم فرانچایز اره، فیلم Jigsaw در سال ۲۰۱۷ یک بازگشت بسیار مورد نیاز از چیزی بود که در قسمت های قبلی به یک سناریو بسیار تکراری خنده دار و مضحک تبدیل شده بود. به عنوان نوری از امید برای یک فرانچایز در عمل مرده که تلاشی برای چیزی جدید و هیجان انگیز نداشت، Jigsaw در واقع نگاهی منحصربفرد به چیزی بود که می توانست شکست اسفبار یک فیلم باشد. این فیلم داستان تلاش های پنج شخصیت متفاوت برای زنده ماندن را روایت می کند که در دست یکی از بدنام ترین قاتلان سریالی بازی اره برقی گرفتار شده اند و مخاطب از ابتدا می داند که قرار است یک ۹۰ دقیقه مملو از استرس را تجربه کند.

 

بین مرگ های بی نقص و روایت های طولانی، این فیلم از فرانچایز Saw حفره ای در قلب ما ایجاد کرد که به سرعت التیام نمی یافت. مملو از سطح مشابهی از دشمنی و خشونت مانند فیلم های قبلی این فرانچایز، Jigsaw نه تنها به مخاطب خود اجازه می دهد تا ضربان قلبش به شدت بالا برود بلکه یک سناریو نسبتاً جذاب و احساس برانگیز دارد که همین موضوع باعث می شود برخلاف بسیاری از فیلم های فرانچایز اره، ارزش تماشا کرده داشته باشد.

 

  فیلم ترسناک,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۶- The Purge: Anarchy

 

جای تردیدی نیست که همیشه می دانید در یک فیلم از فرانچایز Purge می دانید چه چیزی در انتظار شماست و The Purge: Anarchy نیز مطابق انتظار، آن همه تپش قلب و ضربان تندی که انتظار دارید را دریافت خواهید کرد. داستان این فیلم درست بلافاصله از اتفاقات اولین فیلم فرانچایز آغاز شده و در آن مخاطب با تعداد زیادی از شخصیت ها آشنا می شود که در نهایت همه آن ها در شب پاکسازی باید از هم محافظت کنند تا این تعطیلات ویرانگر سالانه را پشت سر بگذارند. شخصیت اصلی فیلم که روایت او جذاب تر به نظر می رسد، شخصیت لئو بارنز با بازی فرانک گریلو و داستان انتقام او از مردی است که پسر جوانش را یک سال قبل در جریان یک رانندگی در حالت مستی کشته است.

 

روایت کلی این فیلم این است که تعداد زیادی از افراد در خیابان ها پرسه می زنند که به دنبال انتقام هستند و این فیلم نسبت به فیلم قبلی فرانچایز Purge این انتقام جویی و کینه توزی را ده برابر می کند. حتی در شرایطی که چندین حفره داستانی در فیلم وجود دارد، زمانی که متوجه این گاف ها می شوید نیز ضربان قلب شما در اوج قرار خواهد داشت و این ارزشش را خواهد داشت. به عنوان ترکیبی بی نقص اکشن و ترس، The Purge: Anarchy ابایی از تنش و خونریزی ندارد و اگر به اندازه کافی از این فیلم سیر نشده اید باید بدانید که سه فیلم دیگر نیز در راه هستند!

 

  فیلم ترسناک,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۵- Mother!

 

فیلم ترسناک روانشناختی دارن آرونوفسکی به نام Mother! در سال ۲۰۱۷ در همان روزهای اول انتشار باعث اختلاف نظر در میان منتقدان شد و در حالی که برخی آن را از بهترین فیلم های این ژانر در سال های اخیر می دانستند، برخی دیگر به خاطر معانی زیرپوستی به وضوح متظاهرانه و سمبولیسم کم کیفیتش مورد انتقاد قرار دادند. شکی نیست که فیلم Mother! وقتی بحث سینما باشد یک اثر قوی است و بدون شک در بخش سوم و پایانی خود توانسته محدودیت های سینماروها در ژانر وحشت را به چالش بکشد. حدود یک ساعت اول فیلم بسیار کند پیش رفته و به همین خاطر امکان می دهد که تنش بسیار بالایی با ابزارهای مختلف شکل گیرد، چه درگیری های لفظی بین شخصیت های خاویر باردم و جنیفر لارنس و اضافه کردن شخصیت های تصادفی به این ترکیب باشد یا تنها تعاملات بین این همه شخصیت که عجیب و گاهی اوقات کسل کننده می شود که تماشایشان دشوار است.

 

در بخش اعظم فیلم تقریباً هیچ اتفاق خاصی رخ نمی دهد که باعث می شود از خود بپرسید این همه ماجرا آیا به جایی خواهد رسید یا خیر و البته خیلی زود پاسخ این سوال را خواهید یافت. توانایی آرونوفسکی در به عرق انداختن بدنتان در جایی که نشسته اید، بدون اینکه حتی اتفاق مهمی روی صفحه نمایش رخ دهد، نشان دهنده استعداد خاصی است که کمتر فیلمسازی دارد و توانایی اش در بر هم زدن آرامش و تزریق التهاب به شما در اوج داستان فیلم مشهود است. نتیجه این همه استرس زایی در بخش اعظم فیلم قابل توجه است و آرونوفسکی می تواند خیالش راحت باشد که توانسته با مهارت و استادی یکی از تنش زاترین و دلهره آورترین سکانس های پایانی تاریخ سینما را خلق کند.

 

  فیلم ترسناک,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۴- The Vigil

 

استرس زا هم به دلایل درست و هم غلط، فیلم The Vigil ساخته سال ۲۰۱۹ یک اضافه خوشایند به یک ژانر فرعی بسیار محدود از فیلم های ترسناک یهودی است. در حالی که بخش اعظم دیالوگ های فیلم به زبان ییدیش همراه با زیرنویس های انگلیسی است، برای کسانی که به تماشای فیلم هایی با زبان های متفاوت آشنایی ندارند، این فیلم به شکلی هوشمندانه لایه ای دیگر از استرس را به مخاطب تزریق می کند. داستان فیلم در مورد شخصیت یاکوف است، مرد جوانی که اخیراً جامعه یهودی ارتدوکسی در نیویورک را ترک کرده و در میانه شب از او خواسته می شود که شب را تا صبح در کنار یک شخص یهودی که تازه درگذشته، به صبح برساند.

 

فضای فیلم خودش به اندازه کافی استرس زا و به شدت تنگ و تاریک است در شرایطی که اکثریت اتفاقات فیلم در یک اتاق از خانه مرد متوفی روایت می شود. در کنار جامپ اسکرهای بسیار قوی و موثری که برای استرس زده کردن شجاع ترین طرفداران ژانر وحشت نیز کافی هستند، باید اعتراف کرد که در برخی از سکانس ها، آن چنان فضا تاریک است که تقریباً نمی توانیم اتفاقات را به وضوح ببینیم. علیرغم این نقطه ضعف اما، در کل فیلم The Vigil یک فیلم ترسناک بسیار خوش ساخت و هوشمندانه است که ارزش تماشا دارد.

 

  فیلم ترسناک,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۳- REC

 

یک فیلم باکیفیت و ترسناک دیگر به ژانر ویدیو پیدا شده، فیلم اسپانیایی REC ساخته سال ۲۰۰۷ است که به طور کامل در زمان حاضر روایت شده و یکی از استرس زاترین فیلم های ترسناک قرن بیست و یکم را رقم می زند. این فیلم داستان یک گزارشگر و همکار فیلمبردارش را در یک گزارش شبانه روایت می کند که می توانست یک شب معمولی و آرام در مورد فعالیت های یک گروه از آتش نشانان باشد اما خیلی زود گروه خبری و آتش نشانان خود را در داخل یک آپارتمان می بینند که ویروسی بسیار مسری و مرگبار ناشناخته ای در آن شیوع یافته است.

 

خیلی زود در خواهید یافت که اکثریت این فیلم در واقع ۹۰ دقیقه تلاش برای حدس زدن این است که قربانی بعدی چه کسی خواهد بود و البته به چه شکلی. برخی جامپ اسکرهای بسیار ترسناک در سراسر این سطح از استرس زایی داستان پاشیده شده و البته کمبودی از لحاظ خونریزی و کشتار نیز نخواهیم داشت. حس کم بودجه بودن این فیلم باعث می شود که فضای فیلم بسیار ترسناک تر و استرس زاتر باشد، در حالی که ترکیب بازی های واقع گرایانه و فیلمبرداری لرزان باعث می شود که فضایی واقعی را در این فیلم ایجاد می کند.

 

  فیلم ترسناک,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۲- Ready Or Not

 

فیلم Ready Or Not یک فیلم جدید بسیار غیرمنتظره و به شدت جذاب در ژانر وحشت بود که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و حال و هوای تمسخر و نقد زیرپوستی آن باعث شد که لحظات بسیار باکیفیت از کمدی شکل گیرد. این فیلم در مورد زوجی است که به تازگی ازدواج کرده و در عصر روز ازدواجشان هستند، الکس و گریس با خانواده آریستوکراتیک و به شدت ناکارآمد الکس وارد یک بازی قایم باشک می شوند، خانواده ای که ثروتشان را با انجام یک سری بازی های ترسناک در مهمانی ها بدست آورده اند. ظاهراً آن ها بر این باورند که عضو جدید خانواده شان در بازی خانوادگی شب مهمانی شان کارت بازی «قایم باشک» را برداشته و سپس شوهر باید قبل از طلوع آفتاب بمیرد والا بدشانسی به سراغ خانواده خواهد آمد.

 

بخش اعظم استرسی که در این فیلم به مخاطب تزریق می شود به خاطر غیرقابل پیش بینی بودن رفتار شخصیت هاست، به ویژه وقتی یکی از اعضای خانواده به شکل تصادفی یکی از کارکنان هتل را می کشد. واضح است که کل خانواده به دنبال خون عروس هستند اما هرگز نمی توانید تصور کنید که برای کشتن او حاضرند دست به چه کارهایی بزنند. مخاطب دائماً از خود می پرسد که ذات خرافاتی خانواده منطقی و موجه است یا خیر و به شکلی که دوست دارید هر دو طرف در پایان پیروز شوند که البته امکان رخ دادنش وجود ندارد. گریس که تا طلوع آفتاب مدام با موانع جدیدی برای بقا مواجه شود، با مقدار زیادی از خونریزی و موقعیت های خطرناک مواجه می شود. این فیلم به شدت خوش ساخت و هوشمندانه مقدار مناسبی از عرق را برای هر علاقمند به سینما ایجاد می کند و بدون شک بعد از تماشای آن لازم خواهید دید که مدتی به حال خود باشید.

 

  فیلم ترسناک,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۱- Inside

 

فیلم Inside ساخته سال ۲۰۰۷ معنای واقعی عبارت یک فیلم استرس زاست، فیلمی به شدت التهاب آور و تکان دهنده که یکی از تازه ترین اضافات به جریان خشونت محض در ژانر وحشت فرانسه بود، جریانی که با خشونت مطلق، سکس و موضوعات تابو شناخته می شود و مورد آخر را می توان به وفور در فیلم Inside دید. بعد از اینکه نظاره گر مرگ شوهرش در یک حادثه رانندگی است، سارا که روزهای پایانی بارداری اش را می گذراند سعی دارد با اندوه از دست دادن شوهر کنار آمده و آینده اش به عنوان یک بیوه را بپذیرد. بخش اعظم فیلم در درون محدوده خانه سارا روایت می شود که حس واقعی ترس از فضاهای تنگ و تاریک را خلق می کند و این موضوع باعث می شود که آرام ماندن در هنگام تماشای فیلم بیش از پیش دشوار شود.

 

همراه با سارا متحمل تجربه ای بسیار هولناک و غیرقابل تحمل می شویم وقتی فردی که به زور وارد خانه اش شده تلاش می کند به منظور بیرون کشیدن نوزاد هنوز متولد نشده، سارا را بکشد. تماشای این فیلم به شدت استرس زاست و حس مداوم و دائماً رو به افزایش اضطراب و دلهره، تماشای زنی باردار که دائماً مورد حمله قرار می گیرد را دشوارتر می سازد. اگر واقعاً دنبال یک تجربه ۹۰ دقیقه ای به شدت ترسناک و استرس زا هستید، Inside همان فیلمی است که دنبالش می گردید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------