کارمند موزه، نقاشی خودش را به دیوار موزه آویزان کرد!



 نقاشی کارمند موزه,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
این کارمند پس از کشف این شیرین‌کاری اخراج و جرمش به پلیس گزارش شد.

 نصب آثار هنرمندان روی دیوارهای موزه‌های مهم به زمان، صبر و استعداد نیاز دارد، اما برای یکی از کارمندان موزه در آلمان، این کار فقط چند پیچ لازم داشت!

 

به گزارش فرادید، روز ۲۶ فوریه، یک تکنسین، تابلوی نقاشی خود را یواشکی وارد موزه‌ای در مونیخ کرد و آن را به دیوار گالری موزه چسباند. این مرد ۵۱ ساله معتقد بود این اقدام «پیشرفت هنری» او خواهد بود و می‌دانست بهای این کار، احتمالاً به زندان افتادن است. 

 

سخنگوی موزه گفته: «کارمند موزه خودش را هنرمند می‌داند و به احتمال زیاد نقشی که او در تیم نصب به عهده گرفته بود، برای عملی کردن هدف خودش بوده است.» 

 

موزه‌ی «Pinakothek der Moderne» آثار هنرمندان مشهوری مانند پابلو پیکاسو، واسیلی کاندینسکی، پل کلی و اندی وارهول را به نمایش گذاشته است. ۲۰۰۰۰ اثر به نمایش درآمده در این موزه، یکی از مهم‌ترین مجموعه آثار هنری در آلمان است. 

 

این مرد با توجه به ماهیت شغلش، می‌توانست حتی در زمان بسته بودن موزه، به آن دسترسی داشته باشد. او نقاشی خود را حین کمک به نصب آثار هنری برای برپایی نمایشگاهی درباره معماری و بشردوستی، وارد موزه کرد. 

 

«او طبیعتاً ابزار نصب تابلوها را حمل می‌کرد، به همین دلیل مورد توجه قرار نگرفت. او به عنوان تکنسین موزه می‌توانست خارج از ساعات کاری در تمام قسمت‌های ساختمان رفت و آمد کند.» 

 

مقامات موزه توضیحی درباره نقاشی او نداده‌اند، اما اندازه آن را حدود ۲۴ در ۴۷ اینچ گزارش کردند. این مرد نقاشی را با دو پیچ به دیوار نمایشگاه چسبانده و سوراخ‌هایی را به جا گذاشته است. کارکنان موزه به سرعت متوجه موضوع شدند اما تابلوی او را تا پایان روز در همان وضعیت گذاشتند. 

 

کل خسارت حدود ۱۰۰ یورو (۱۰۷ دلار) برآورد شده است. تابلوی این مرد از محل نصب برداشته و توقیف شده است. 

 

چند هفته پیش، حادثه مشابهی در یک تالار هنر در شهر بن آلمان رخ داد، زمانی که دانش‌آموزی با استفاده از چسب دو طرفه یکی از نقاشی‌هایش را به دیوار تالار چسباند. کارمندان تا پایان یافتن نمایشگاه متوجه این موضوع نشدند. 

 

موزه در پستی در اِکس (توییتر سابق) نوشت: «از نظر ما جالب است و دوست داریم این هنرمند را بشناسیم. پس اگر پیام ما را خواندی با ما تماس بگیر! هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد. قول شرف می‌دهیم!» 

 

متأسفانه، مقامات موزه برای هنرمند مشتاق مونیخ، چنین برخورد مثبتی نشان ندادند. این کارمند پس از کشف نقاشی، از طریق ایمیل به اعمال خود اعتراف کرد. سپس موزه او را اخراج کرد و اقدامات او را به پلیس گزارش داد. او به دلیل تخریب اموال تحت بازجویی است و اگر مجرم شناخته شود، ممکن است به دو سال زندان محکوم شود. 

 

این نتیجه «پیشرفت هنری» مدنظر این مرد نبود. مقامات موزه در مورد کیفیت اثر هنری او اظهار نظر نکرده‌اند. یکی از سخنگویان موزه گفته است هیچ بازخورد مثبتی در مورد این اثر از سوی بازدیدکنندگان دریافت نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------