یک موزه نُت‌های دست‌نویس «بتهوون»‌ را پس می‎دهد



 بتهوون,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
موزه‌ای در چمهوری چک نُت‌های دست‌نویس ارزشمند «بتهوون‌»‌ که غارت شده بود را به وارثان اصلی آن بازمی‌گرداند. 

به گزارش ایسنا به  نقل از  آرت‌نت،‌ یک موزه واقع در جمهوری چک بخشی از نُت‌های دست‌نوشته «لودویگ فان بتهوون»‌ موسیقدان نامدار تاریخ که در دوران جنگ جهانی دوم غارت شده بود را به وارثان مالک اصلی او بازمی‌گردانند.

 

این دست‌نوشته که نُت‌های «اپوس ۱۳۰ کوارتت‌های زهی» را شامل می‌شود به مدت ۸۰ سال در «موزه موراویان»‌ واقع در «برنو»،‌ شهری در جمهوری چک نگهداری شده است.

 

این دست‌نوشته‌ در ابتدا و پیش از اینکه خانواده «Petschek» در دوران جنگ جهانی دوم از چکسلواکی بگریزند به این خانواده ثروتمند تعلق داشت.

 

هنوز مشخص نیست که این دست‌نوشته چطور از همان ابتدا به دست این خانواده رسیده است. «بتهوون»‌ نوشتن این کوارتت را در سال ۱۸۲۶ و در سن ۵۶ سالگی یعنی یک سال پیش از پایان عمرش تکمیل کرد.

 

وقتی نازی‌ها در سال ۱۹۳۹ چکسلواکی را اشغال کردند، اعضای خانواده «Petschek» قصد داشتند این دست‌نوشته را به خارج از کشور پُست کند،‌ اما «گشتاپو»‌ (پلیس مخفی آلمان در دوران حکومت نازی‌ها)‌ وارد عمل شدند. آلمانی‌ها در آن زمان از مسوولان موزه «موراویان»‌ پرسیدند که آیا این نُت‌ها را «بتهوون»‌ شخصا نوشته است و مسوولان برای نگه‌داشتن این دست‌نوشته‌ها در مجموعه موزه در پاسخ به آن‌ها اصالت دست‌نوشته را رد کردند. در نتیجه به موزه اجازه داده شد تا این دست‌نوشته را نگهداری کند.

 

این نُت‌ها برای آخرین‌بار در هفته جاری در این موزه برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهند شد و سپس به خانواده «Petschek»‌ بازگردانده می‌شوند.

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------