این فروش شایسته «بی‌صدا حلزون» نیست!/ اعتماد از دست رفته مخاطبان



 بهرنگ دزفولی‌زاده,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
بهرنگ دزفولی‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» مطرح کرد که این فیلم به‌عنوان یک اثر فرهنگساز شایستگی فروش خیلی بیشتر از این را دارد. 

بهرنگ دزفولی‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» در گفتگو با  مهر درباره حمایت کم‌رنگ سازمان‌های دولتی همزمان با اکران عمومی گفت: در تلویزیون تیزرهای محدودی به فیلم ما دادند. بارها رفتیم و آمدیم، آنها فیلم را دیدند و پسندیدند اما در آخر مبلغی که برای پخش تیزر در نظر گرفتند، تعداد بسیار ناچیزی بود به حدی که اگر می‌خواستیم تیزر فیلم‌مان در باکس تبلیغاتی برنامه‌های پرمخاطبی همچون «خندوانه» و یا «دورهمی» قرار بگیرد، تنها یک یا دو نوبت پخش تیزر نصیب‌مان می‌شد و ما هم تصمیم گرفتن همان ظرفیت محدود را در باکس‌های مختلف در شبکه‌های کم مخاطب برنامه‌های خنثی پخش کنند با اینکه محتوای فیلم را تأیید کردند اما گفتند از آنجایی که فیلم‌تان ارزشی نیست، اعتبار زیادی برای تیزرهای تبلیغاتی به آن تعلق نمی‌گیرد!

 

این کارگردان ادامه داد: از طرف ناشنوایان درخواستی به صداوسیما داده‌ایم که در صورت امکان تعداد تیزرهای بیشتری به فیلم «بی‌صدا حلزون» تعلق بگیرد اما هنوز جوابی به این درخواست داده نشده است.

 

دزفولی‌زاده درباره وضعیت اکران فیلم خود هم توضیح داد: با توجه به فیلم‌هایی که در حال اکران است، فیلم ما ظاهراً در زمان خوبی اکران شده است اما مشکلی که وجود دارد این است که در حال حاضر ۱۵ فیلم روی پرده هست که فقط ۳۰ تا ۳۵ سینما در تهران وجود دارد گویا مخاطبان ترجیح می‌دهند به سالن‌های کنسرت، سالن‌های نمایش و حتی رستوران‌ها با چندین برابر قیمت بروند حتی احساس می‌کنم عدم استقبال از سینما باعث شده است فیلم ما هم تا به امروز فروش متوسطی داشته باشد. حمایت نکردن ارگان‌های دولتی، قیمت بالای بلیت، رشد بی رویه پلتفرم‌ها، این تصور ذهنی که هر فیلم پس از پایان بلافاصله با کمترین هزینه در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت و امثال این مسایل باعث شده است که ما در جذب مخاطب به سینما دچار مشکل شویم.

 

وی در عین حال افزود: سوژه‌های تکراری هم آنقدر در فیلم‌ها زیاد شده که مخاطب دیگر از سینما زده شده است، دیگر کمتر اعتمادی به فیلم‌های جدید به وجود می‌آید و احساس می‌کنند این فیلم هم فیلمی مانند فیلم‌های دیگر است. طبیعتاً از فروش فیلمم تا به امروز راضی نیستم. با توجه به ترکیب بازیگر فیلم، وقت، انرژی و ممارست زیادی که صرف تولید آن شد، حق فیلم در جشنواره فیلم فجر هم پایمال شده بود، حالا هم احساس می‌کنم این فیلم به‌عنوان یک اثر فرهنگساز شایستگی فروش خیلی بیشتر از این را داشته و دارد.

 

کارگردان فیلم «بی‌صدا حلزون» درباره تأثیر افزایش قیمت بلیت سینماها بر افت آمار مخاطبان هم گفت: من معتقدم باید فضای شناور و رقابتی میان سینماداران شکل بگیرد چون این کار می‌تواند فروش فیلم‌ها رو افزایش بدهد تا به جای تعدادی محدود تعدادی بیشتر در طول روز بلیت فروخته شود و موجب رونق و اعتماد سرمایه‌گذار شود. وقتی فروش سینماها در روزهای سه‌شنبه با بلیت نیم‌بها به طرز عجیبی بالا می‌رود، این روند می‌تواند در روزهای دیگر و ساعت‌های خاص ادامه داشته باشد. بالاخره طی سال‌ها سینماداران می‌دانند ساعت پیک فروش‌شان چه زمانی است و چه ساعت‌هایی با سانس‌های کم‌مخاطب مواجه‌اند، پس می‌توانند از این تمهید استفاده کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------